NOTA DE PREMSA

La justícia social centra l'Encontre d'Excel•lència amb Frank S. Bloch

Share|
  • VLC/CAMPUS organitza la sessió de Clíniques Jurídiques de les universitats espanyoles, la qual tindrà lloc demà 11 de setembre a les 11 hores a la Sala de Graus de la Facultat de Dret de la Universitat de València.

 

El professor de la Vanderbilt University Law School de Nashville (EUA) i membre fundador de la Global Alliance for Justice Education, Frank S. Bloch protagonitza l’Encontre d’Excel·lència centrat en la justícia que tindrà lloc demà dimecres al Campus de Tarongers. La sessió de Clíniques Jurídiques de les universitats espanyoles està organitzada pel VLC/CAMPUS Valencia International Campus of Excellence, consorci format per la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València i el CSIC i finançat pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport. L’Encontre començarà a les 11 hores a la Sala de Graus de la Facultat de Dret.

El professor de la Facultat de Dret i director de la Clínica Internacional de Drets Humans de la Universitat de València, José García Añón, serà l’encarregat de presentar Frank S. Bloch, qui impartirà la conferència titulada ‘Global Legal Clinics: doing research, teaching and fighting for Social Justice’. Garcia Añón destaca la presència en la Universitat de València de Bloch perquè constitueix “un referent mundial en la Global Alliance for Justice Education, una aliança interuniversitària de caràcter informal, la qual inclou tant la docència com l’acció social, tenint en compte les necessitats dels diversos països”. Paral·lelament, “la recerca com a jurista de Bloch és molt notable en l’àmbit de la seguretat social”, afegeix.

A més de líder en el moviment d’educació clínica internacional, Frank S Bloch és expert en l’estudi del beneficis públics de diversos programes socials. Ha estat professor Fulbright en la Universitat de Delhi en l’Índia i investigador en l’Associació Internacional de la Seguretat Social en Ginebra (Suïssa). També és consultor en una agència dels EUA per al projecte de Desenvolupament Internacional (USAID) per capacitar professors de dret xinés en l’ensenyament de les competències professionals i en l’educació legal clínica.

Per la seua banda, la Clínica Jurídica per la Justicia Social de la Facultat de Dret de la Universitat de València és un espai de promoció de l’excel·lència en la formació de Grau i Postgrau, des del qual els estudiants donen assessorament jurídic, gratuït i sense ànim de lucre, sota la supervisió de professors i professionals vinculats a la Universitat de València.                                                                      

Els Encontres d’Excel·lència Internacional són una iniciativa del Programa Campus d’Excel·lència Internacional VLC/CAMPUS liderat per la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València i el CSIC. L’objectiu d’aquests programes anuals és fomentar el talent a través de reunions i diàlegs de premis Nobel i científics excel·lents amb investigadors en formació en les àrees d’especialització del VLC/CAMPUS, Salut, Sostenibilitat i Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació.

Més informació:
www.uv.es/clinica
www.vlc-campus.com

La justicia social centra el Encuentro de Excelencia con Frank S. Bloch

  • VLC/CAMPUS organiza la sesión de Clínicass Jurídicas de las universidades espanyolas, que tendrá lugar mañana 11 de septiembre a las 11 horas en la Sala de Graus de la Facultat de Dret de la Universitat de València.

 

El profesor de la Vanderbilt University Law School de Nashville (EE.UU.) y miembro fundador de la Global Alliance for Justice Education, Frank S. Bloch protagoniza el Encuentro de Excelencia centrado en la justicia social que tendrá lugar mañana miércoles en el Campus de Tarongers. La sesión de Clínicas Jurídicas de las universidades españolas está organizada por el VLC/CAMPUS Valencia International Campus of Excellence, consorcio formado por la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València y el CSIC y financiado por el Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. El Encuentro empezará a las 11 horas en la Sala de Grados de la Facultad de Derecho.

El profesor de la Facultad de Derecho y director de la Clínica Internacional de Derechos Humanos de la Universitat de València, José García Añón, será el encargado de presentar Frank S. Bloch, quien impartirá la conferencia titulada ‘Global Legal Clinics: doing research, teaching and fighting for Social Justice’. Añón destaca la presencia en la Universitat de València de Bloch porque constituye “un referente mundial en la Global Alliance for Justice Education, una alianza interuniversitaria de carácter informal, la cual incluye tanto la docencia como la acción social, teniendo en cuenta las necesidades de los varios países”. Paralelamente, “la investigación como jurista de Bloch es muy notable en el ámbito de la seguridad social”, añade Añón.

Además de líder en el movimiento de educación clínica internacional, Bloch es experto en el estudio de los beneficios públicos de varios programas sociales. Ha sido profesor Fulbright en la Universidad de Delhi en la India e investigador en la Asociación Internacional de la Seguridad Social en Ginebra (Suiza). También es consultor en una agencia de los EE.UU. para el proyecto de Desarrollo Internacional (USAID) para capacitar profesores de derecho chino en la enseñanza de las competencias profesionales y en la educación legal clínica.

Por su parte, la Clínica Jurídica por la Justicia Social de la Facultat de Dret de la Universitat de València es un espacio de promoción de la excelencia en la formación de Grado y Posgrado, desde el cual los estudiantes dan asesoramiento jurídico, gratuito y sin ánimo de lucro, bajo la supervisión de profesores y profesionales vinculados a la Universitat de València.

Los Encuentros de Excelencia Internacional son una iniciativa del Programa Campus de Excelencia Internacional VLC/CAMPUS liderado por la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València y el CSIC. El objetivo de estos programas anuales es fomentar el talento a través de reuniones y diálogos de premios Nobel y científicos excelentes con investigadores en formación en las áreas de especialización del VLC/CAMPUS, Salud, Sostenibilidad y Nuevas Tecnologías de la Información y la Comunicación.
 

Más información:
www.uv.es/clinica
www.vlc-campus.com