Accedir a la pàgina principal de la UniversitatImatge decorativa que sugereix les activitats a les que es dedica el servei
L'ESPAI EUROPEU D'ENSENYAMENT SUPERIOR

5. Algunes preguntes freqüents

 

És cert que la nova estructura dels estudis universitaris, amb la seua distinció en grau, màster i doctorat, ha sigut dissenyada per a fomentar una perspectiva elitista de l'ensenyança superior basada en l’excel·lència?

 

Al contrari: tant els comunicats que resumeixen les conclusions de les distintes trobades de ministres (Praga, Bergen, Berlín, Londres) com els informes de seguiment del procés de Bolonya, insisteixen en la importància de la dimensió social de la Convergència. En quin sentit? L'Espai Europeu d'Educació Superior ha d’oferir:

-        Igualtat d’oportunitats en l’accés, en la participació i conclusió dels estudis, en les condicions de vida i d’estudi, en els processos d’assessorament, en els suports econòmics i en la participació en els distints òrgans de representació.

-        Igualtat d’oportunitats en la mobilitat, facilitant distints tipus d'ajudes per a eliminar els obstacles i promovent incentius.

 

Així mateix, cada país ha de desenvolupar estratègies i mesures per a:

-        incrementar la representació dels grups vulnerables i amb desavantatges: dones, persones amb escassos recursos econòmics, minories ètniques, immigrants, persones amb discapacitat, etc.

-        ajudar els estudiants, mitjançant polítiques d’acció afirmativa, a completar els seus estudis a pesar dels obstacles relacionats amb la seua condició social o econòmica.

 

  


 




© 2008, Universitat de València