Accedir a la pàgina principal de la UniversitatImatge decorativa
Vicerectorat de Cultura

Artistes per Metges del Món

ARTISTES PER

Metges del Món

Sala d’exposicions temporals de La Nau. Del 8 al 28 d’octubre.

Subhasta el 18 d’octubre a les 19,30.

 

Paco de la Torre. Sense títol (2001)

METGES DEL MÓN és una organització no governamental d’acció humanitària que intervé en emergències, realitza projectes de desenvolupament, campanyes de sensibilització en el quart món.

L’article 25 de la Declaració Universal dels Drets Humans diu: “Tota persona té dret a un nivell de vida adequat que li assegure, així com a la seua família, la salut i el benestar i en especial l’alimentació, el vestit, la vivenda, l’assistència mèdica i els serveis socials necessaris.” Aquest és l’objectiu que s’ha marcat Metges del Món-Comunitat Valenciana en totes les intervencions humanitàries.

El quart món el formen els exclosos de la societat del benestar. Allà on no arriben els recursos socials, ja siguen sanitaris, jurídics, educatius, d’alimentació o vivenda. Així, doncs, som una de les poques organitzacions humanitàries que des de la seua creació dedica una gran part dels seus recursos, econòmics, però sobre tot humans, a la població que pertanny al nostre entorn però que viu en les mateixes condicions que molts dels habitants dels països empobrits. És el nostre repte més difícil: acurtar les distàncies amb aquells als quals hem allunyat amb el nostre estil de vida i prepotència.

Donem especial rellevància als programes de reducció de danys. El concepte de reducció de danys  designa per a nosaltres l’objectiu de frenar la progressió de l’epidèmia de la sida. Un toxicòman que millora la relació amb el seu entorn amb un programa psicoterapèutic redueix danys; de la mateixa manera que un toxicòman d’un programa de metadona, quan pren un tuberculostàtic, redueix el dany del progrés de la seua tuberculosi; igual si es promociona la utilització de material estèril, l’ús del preservatiu, el fet de no compartir xeringues o, fins i tot, el canvi de la via d’administració. En tots aquests casos es redueix el dany de la progressió de les malalties infeccioses com ara la sida i també es redueix el dany de la marginalitat.

Seguint aquestes idees hem creat el Centre de Reducció de Danys, integral i multidisciplinar, CEREDA, en el qual són possibles totes les formes d’intervenció destinades a disminuir la marginalitat pel consum de drogues així com a prevenir el VIH-sida, especialment en els col·lectius més vulnerables. L’estratègia d’intervenció del CEREDA obeeix a la idea d’intervenció humanitària que mou METGES DEL MÓN en totes les seues àrees de treball. Es tracta d’intervencions adreçades a les persones més deteriorades des del punt de vista sanitari i social.

 

 

 

El CEREDA du funcionant un parell d’anys, però fa uns mesos va decidir escometre una sèrie de reformes per ampliar les seues instal·lacions i millorar la qualitat dels programes. La necessitat de diversificar les fonts de recursos econòmics ens ha portat a organitzar una subhasta d’obres d’art la recaptació de la qual es destinarà als programes de reducció de danys, als quals cal afegir el Centre d’Atenció Sociosanitària per a Immigrants, CASSIM, que continua prestant assistència als immigrants en situació irregular que encara no han obtingut la targeta sanitària -a què tots tenen dret amb l’aplicació de la Llei d’estrangeri, i en el qual s’imparteixen tallers sobre adaptació, salut i sistema sanitari, immigració i integració social, recursos socials i legislació sobre estrangeria, i s’hi porta a terme un programa de promoció integral de la salut amb el col·lectiu d’immigrants.

Al treball amb aquests col·lectius d’exclosos cal afegir el treball realitzat amb la població gitana, migrant o no, que viu en assentaments amb condicions precàries i insalubritat.

A tots aquests programes anirà destinada la recaptació de la subhasta que tindrà lloc a l’Aula Magna de la Universitat de València-Estudi General el 18 d’octubre a les 19,30 hores.

 

Contingut de la subhasta:

 

Andreu Alfaro

Dona.

Paper i grafit.

50 x 40,5 cm.

Rafael Armengol

Sàtir i mènada, 1995.

Gravat aiguafort.

Planxa: 55 x 70 cm.

Paper: 57 x 76 cm.

Tirada 25/25.

Manuel Boix

Sense  títol, sèrie Frontissa.

Serigrafia sobre llenç, H/C.

56,5 x 41,5 cm.

Carmen Calvo

Queda solo una hora,  1999.

Tècnica mixta i collage sobre paper.

69 x 49 cm.

Mavi Escamilla

Sense títol, 1999.

Tècnica mixta (ceres i oli).

33 x 24 cm

Fuencisla Francés

Sense títol.

Collage. Oli sobre paper.

50 x 50 cm.

Ana García Pan

Sense títol, 1999.

Tècnica mixta sobre paper.

50,5 x 70 cm.

Amparo Gil

Sense títol, sèrie Índoles del agua.

Dibuix pastís sobre paper Parole.

22,5 x 32,5 cm.

Carmen Grau

Hierro y madera, 1989.

Mixta sobre taula, talla i altres materials.

103 x 123,5 cm.

Gema Hoyas

Sense títol, 1998.

Fotografia color 1/3.

40 x 60 cm.

Carolina Maestro

Pintura.

Acrílic i vernís sobre cartó.

51 x 49 cm.

Mariano Maestro

Limón y pera, 1995.

Acrílic i fusta.

31,5cm x 50cm

Dolores Pascual

Lluvia.

Tècnica mixta sobre paper.

50,5 x 70 cm.

Guillem Ramón

Observador y pez rojo.

Tècnica mixta sobre paper.

50,5 x 70 cm.

Teresa Tomás

Juego de cartas.

Dibuix sobre paper.

32 x 24 cm.

Paco de la Torre

Sense títol, 2001.

Oli sobre paper.

29,7 x 21 cm.

Joaquín Michavila

Racó del llac.

Acrílic sobre cartó Dhaler.

41 x 36 cm.

Carmen Michavila

Sense títol, sèrie Lugares y juegos, 2001.

Acrílic sobre tela.

24 x 24 cm.

Dolores Garrido

Bodegó (pinceles y botellas), 1998.

Oli sobre llenç.

31,5 x 50 cm.

Miguel Molina

¿Qué es lo que hace que los hogares obreros de hoy sean tan diferentes, tan atractivos?

Objet trouvé intervingut.

Enrique Algarra

Sense títol, 1993.

Infocrome.

17 x 27 cm.

Jose Maria Azkarraga

El pájaro y la ciudad, 1999.

Fotografia sobre bromur de plata.

28 x 28 cm.

Luis Baylón

Pies desnudos, 1996.

Fotografia sobre paper, B/N.

48 x 49 cm.

Enrique Carrazoni

UVI, 1993.

Cibacrome.

80 x 110 cm.

Mateo Gamón

Paysage, 2000.

Fotografia sobre paper,  B/N.

30 x 40 cm.

Eduard Ibáñez

Sense títol.

Foto color sobre alumini.

50 x 50 cm.

Josep Vicent Monzó

F43, sèrie Animales, 1987.

Còpia d’època.

Fotografia sobre paper color.

44 x 44 cm.

Josep Vicent Monzó

F32. Sèrie Animales, 1987.

Còpia d’època.

Fotografia sobre paper color.

44 x 44 cm.

Pablo San Juan

Sense títol.

Fotografia sobre bromur de plata.

21 x 28 cm.

Ana Veintimilla

Ventanas.

Díptic.

Tècnica mixta.

38 x 25 cm.

Joaquín Michavila. Racó del llac

A aquestes obres s’afegeixen les que pertanyen a la col·lecció de Metges del Món Espanya:

 

Rafael Alberti

Los gatos, 1989.

Serigrafia. 85/100.

70 x 50 cm.

Alighiero e Boetti

Pulcinella.

Litografia i collage. Tirada: 100  exemplars més 10 H/C i 10  P/A.

100 x 150 cm.

Pierre Alechinsky

Milano, 1990.

Gravat. Tirada: 99.

92 x 70 cm.

Balthus

Válerie.

Litografia. Tirada: 100 exemplars més 20 proves i 10 P/A.

64 x 52 cm.

Eduardo Chillida

Médicos del Mundo.

Gravat 4/100.

76 x 56 cm.

Enzo Cucchi

Sense títol.

Punt sec i aiguatinta. Tirada: 90 exemplars i 16 P/A.

93 x 140 cm.

Braco Dimitrijevic

An apple a day keeps the doctor away, 1994.

Litografia. Tirada: 100 exemplars més 10 H/C i 25 P/A. Vuit proves de taller i 30 en nombres romans.

102 x 70 cm.

Eric Fischl

Sense títol.

Gravat. Tirada: 100 exemplars més 3 H/C i 10 P/A.

76 x 56 cm.

Josep Guinovart

Imatge i ocell, 1992.

Serigrafia. 116/150

70 x 50 cm.

Ana Mercedes Hoyos

Porcelana.

Litografia. Tirada: 100  exemplars més 10 H/C, 10 P/A i quatre proves de taller

100 x 117 cm.

Paul Jenkins

Aspects d’Amadeus et les Autres

Litografia. 40/40. Tirada: 40 exemplars més 5 P/A.

80 x 60 cm.

Alex Katz

Portrait of Ada.

Serigrafia. Tirada: 100 exemplars més 10 H/C, 30 P/A i cinc proves de taller.

66 x 67 cm.

Mimmo Paladino

Sense títol, 1993.

Linogravat. Tirada: 100 exemplars més 10 H/C i 10 P/A. 100 x 70 cm.

Jaume Plensa

Twins.

Litografia. Tirada: 50 exemplars més 10 H/C, 10 P/A i dues proves de taller.

110 x 100 cm.

Albert Ràfols Casamada

Xaloc, 1991.

Serigrafia. 64/100.

70 x 50 cm.

Robert Rauschenberg

Charms against harm, 1979.

Serigrafia. Tirada: 100 exemplars més 15 H/C i 25 P/A.

100 x 70 cm.

James Rosenquist

Gift wrapped doll, 1993.

Litografia. Tirada: 100 exemplars més 15 H/C i 25 P/A.

76 x 72 cm.

Mimmo Rotella

Marilyn.

Serigrafia. Tirada: 100 exemplars més 10 numerades en romans, 20 H/C i 20 P/A.

130 x 94 cm.

José María Sicilia

Sense títol, 1993.

Litografia, linogravat, decapat i collage. Tirada: 50 exemplars més 10 H/C i 8 P/A.

64 x 98 cm.

Antoni Tàpies

Espoir.

Gravat i carbó. Tirada: 50 exemplars més 10 H/C i 25 P/A.

76 x 108 cm.

Bernard Venet

Combinaison aléatorie de lignes indeterminées, 1993.

Gravat. Tirada: 50 exemplars més 20 H/C, 15 P/A i cinc proves de taller.

110 x 140 cm.

Juan Vida

Cebra, 1989.

Serigrafia. 4/125.

60 x 90 cm.

Tom Wesselmann

Monica in robe with motherwell

Serigrafia. Tirada: 80 exemplars més 20 numerats en romans, 16 H/C, 16P/A i tres proves de taller.

102 x 148 cm.

 

Totes aquestes obres s’exposaran fins al 28 d’octubre a la sala d’exposicions temporals de La Nau. Cal afegir-hi el gravat Médecins du Monde, d’Eduardo Chillida, adquirit per la Universitat de València i que pertany a la seua col·ecció.

Enzo Cucchi. Sense títol.

 

Més informació: cultura@uv.es