Accedir a la pàgina principal de la UniversitatImatge decorativa
Vicerectorat de Cultura

Luis Baylón/Bernard Plossu: En Valencia

Luis Baylón/Bernard Plossu: En Valencia

 

Del 4 de desembre  de 2008 al 13 de febrer de 2009

 

Sala de la Muralla - Col.legi Major Rector Pestet

Plaça Forn de Sant Nicolau, 4

 

Horari: de dimarts a dissabte: 11-14/18-20.30. 
Diumenge: 11-14 hores. Dilluns: tancat

C. M. Rector Peset

 

 

“En Valencia” és la primera exposició conjunta de Luis Baylón i Bernard Plossu.

Reunix huitanta fotografies, Bernard Plossu va fotografiar en diferents viatges, entre 2006 i 2008 i Luis Baylón va treballar a València en la primavera de 2007.

Es presenta acompanyada d'un catàleg amb 84 fotografies b/n; Amb textos de Salvador Albiñana, Luis Baylón i Bernard Plossu. Forma part de la programació de Fotogràfica 08.

En la tardor de 2006 Bernard Plossu i Luis Baylón van coincidir a València. Plossu presentava en el MuVIM, junt amb Marcelo Fuentes, Ciudades y Paisajes, i en Railowsky podien vore's fragments d'eixa intensa comèdia humana de Baylón que és Madrid anónimo. Eixa trobada a València era un altre més dels molts que han tingut des que, en 1994, Javier Campano els va presentar a Madrid. Vam parlar del desig de fer una mostra que reunira el deambular dels dos fotògrafs per València. Un passeig que anaven a compartir, però que finalment han degut fer per separat.

És tot un art perdre's per les ciutats. Plossu i Baylón, sens dubte, saben perdre's, són virtuosos en l'art de deixar-se portar, de vagarejar. Brussel·les, Madrid, Tànger, Zamora, Istanbul, Nàpols, Porto, Palerm, Porto, Fes, Benarés, Lisboa, Bari, Nova Delhi, Anvers, Marsella i ara València, són alguns dels escenaris on provocar eixa provada mescla entre atzar i realitat que, al dir de Plossu, exigix una bona fotografia. Estos dos han recorregut les ciutats atents als llocs indiferenciats, genèrics i faltats de narcisisme. Llocs que potser propicien millor eixos instants no decisius que estos dos perseguixen.

Treballar en el carrer, escenari pròdig de realitat, no sols exigix un bon ull, exigix també un bon instrumental. Estos dos el tenen des de fa temps. A més de xicotetes càmeres de joguet, Plossu utilitza una Nikkormat amb un objectiu de 50 mm.  Baylón va intuir que volia ser fotògraf amb una Cànon, però va saber que ho seria amb la Rolleiflex de mig format, una càmera de dos objectius, amb el visor zenital que havia pertangut a son pare.

Dos atents fotògrafs, àvids de sorprendre un gest inadvertit, de fer-nos vore un detall irrellevant en aparença, d'establir curioses relacions entre les imatges, com ací s'apunta en alguns díptics formats per fotografies de l'un i l'altre, o de suggerir l'inici d'una història. Gestos i detalls que en Baylón -com diguera Quico Rivas- són sempre de carn i os.

 

 


 

Més informació: cultura@uv.es