PROGRAMA
1a Part
Escenes del bosc, op. 82
Robert Schumann (1810-1856)
I Entrada
II El caçador a l’emboscada
III Flors solitàries
IV Indret embruixat
V Paisatge amigable
VI Al refugi
VII L’ocell profeta
VIII Cançó de caça
IX Comiat
2a Part
Berceuse, op. 57 en re bemoll major
Fryderyc
Chopin (1810-1849)
Nocturn, op. 55, núm 1, en fa menor
Fryderyc
Chopin
Estudis
Fryderyc
Chopin
Op. 10, núm 1, en do major
Op. 10, núm.12, “Revolucionari”, en do menor
Op. 25, núm 1, en la bemoll major
Op. 25, núm 7, en do sostingut menor
Op. 25, núm. 12, en do menor |
Antonio Galera López
Naix a València. Estudia piano i flauta al Conservatori
Joaquín Rodrigo. M ª Dolores Pérez Torres, Miguel
Morellá, Joaquín Gericó, Victoria Alemany i Adolfo Bueso
dirigeixen la seua formació musical fins que obté, en la
classe d'aquest últim i per unanimitat, el premi
extraordinari de fi de carrera.
Paral·lelament, des de 2003, estudia a l'École Normale
de Musique Alfred Cortot de París amb el seu mestre
Nelson Delle-Vigne Fabbri, i obté el 2008 el diplôme
supérieure d’enseignement, amb la menció especial à
l'unanimité. Actualment cursa estudis per obtenir el
diplôme supérieure d'execution, becat per JJ MM de
Madrid, guardó rebut de Sa Majestat la Reina Sofia.
El 2006, Nelson Delle-Vigne el convida a participar en
l’International Certificate for Piano Artists (ICPA),
programa desenvolupat per la Fondation Bell'Arte a
Brussel·les i presidit per Philippe Entremont.
Aquest projecte li ha permès començar la seua carrera
professional als EUA (Steinway Festival, Palm Beach
Atlantic Piano Festival), Taiwan (NTSOyo), República
Dominicana (Orquesta Nacional, Fundación Sinfonía),
Canadà, Itàlia, França o Bèlgica. Al mateix temps, a
través de la vessant acadèmica del programa, ha rebut
classes magistrals de F. R. Duchable, J. Ph Collard, M.
Beroff, F. Clidat, J. Lowenthal, Robert Roux o Stephane
Lemelin.
Ha guanyat diversos guardons en concursos i festivals
tant nacionals com internacionals: Mestre Serrano, Città
di Piossasco, (Torí, Itàlia), Societat de Concerts
d'Alacant, Ciutat de València, Marisa Montiel-Linares,
Capdepera (Mallorca), Ciutat de Carlet, Piano à
Saintonge (França). Ha
participat en més de cent cinquanta concerts (recitals,
música de cambra o orquestra) amb un repertori que
comprèn totes les èpoques i estils pianístics. La seua
prometedora carrera en l’àmbit nacional li ha permès de
participar en les més importants sales i festivals
espanyoles per les quals ha rebut elogioses crítiques
(“sensibilitat extraordinària”, “domini mecànic
infal·lible”) i ha tingut un gran èxit de públic des de
la seua presentació amb Cristóbal Soler i l’OFUV
interpretant el Concert en sol de Ravel. Els
concerts realitzats recentment inclouen nombrosos
recitals: Mozart K 595, dirigit per Philippe Entremont a
la República Dominicana i per Lee Hsiu Wen a Taiwan;
Mozart K 465, amb l'Orquestra Filharmònica de València i
Vicente Martínez Alpuente; el segon de
Rakhmaninov al Palau de la
Música Catalana, amb l'Orquestra del Vallès; una sèrie
de recitals temàtics dedicats a Wagner en el Segon
Festival del Mediterrani, al Palau de les Arts de
València; col·laboracions amb Cristóbal Soler i el
Teatre de la Zarzuela; gira amb la JOGV, interpretant el
Triple concert de Beethoven, dirigit per Manuel
Galduf, o el Carnaval dels animals, de
Saint-Saëns, en un projecte humanitari desenvolupat a
Haute-Savoie (França), amb les organitzacions Champ
de Cimes i Les Arts et les Autres.
El febrer de 2010 interpreta el concert de Grieg amb la
Palm Beach Symphony i David Jacobs, i obté un gran èxit
de públic i de crítica.
Els propers compromisos inclouen concerts a Espanya (Schumann-Chopin),
França (Histoire de Babar, de Poulenc), Portugal,
Itàlia, Taiwan, República Dominicana i els Estats Units
(PBA Symphony, director Philippe Entremont, Concert
per a dos pianos, de Poulenc, amb el pianista Gen
Tomuro
).
És membre de la JOGV i ha rebut beques de l’ Institut
Valencià de la Música (IVM), FERMAX SA, Comité Albert
Roussel o la Fondation Bell'Arte, així com el premi
Yamaha Music Foundation of Europe el 2004. |