Serenates Musicals al Claustre 2005
Serenates Musicals al Claustre de la
Universitat de València 2005
C/ de la Universitat, 2
22.30 hores
Entrada lliure, aforament limitat |
 |
|
|
|
 |
25 DE JUNY
Orquestra
Filharmònica de la Universitat de València
Juan Carlos Matamoros,
trombó; Cristóbal Soler, director
|
|
|
Programa
I
Concert per a trombó i orquestra
Launy Gróndahl (1886-1960)
I Moderato assai ma molto maestoso
II Quasi una leggenda
III Finale
Juan Carlos Matamoros, trombó |
Hary Janos (suite) Zoltán
Kodály (1882-1967)
I Preludi
II El rellotge de música vienès
Ill Cançó
IV Batalla i caiguda de Napoleó
V Intermedi
VI Entrada de l’Emperador i la seua
cort |
II
Suite orquestral de música de cine |
Orquestra Filharmònica de la Universitat
de València
Creada el 1995, es va formar per tal de
donar resposta i cohesió a les diverses ofertes
d’agrupacions musicals formades per estudiants
universitaris. Té una plantilla de vuitanta joves
alumnes, majoritàriament universitaris. Ha realitzat
concerts al Palau de la Música de València, l’Auditori
de Barcelona, l’Auditori de Saragossa, el Mozarteum de
Salzburg, la Societat Filharmònica de Ljubljana, Austria
Center Vienna, etc. Les seues activitats es realitzen
amb la col·laboració del BSCH.
Juan Carlos Matamoros
És membre de la Unió Musical de Montcada.
Ha estudiat amb Ángel Tomás, Carlos Gil i, actualment,
amb Enrique Cotolí. Des dels catorze anys és membre de
l’Acadèmia Spanish Brass, Luur Metalls, on estudia amb
Indalecio Bonet i Carlos Gil. Guanyador del segon premi
del LXIII Concurs Permanent de Joves Intèrprets de
Joventuts Musicals d’Espanya, entre d’altres guardons.
Cristóbal Soler
Naix a Alcàsser. Estudia direcció amb
José María Cervera Lloret i José María Cervera Collado.
La seua experiència com a director titular comença amb
la Jove Orquestra Simfònica Santa Cecília de Cullera i
l’Orquestra de Cambra Cervera Lloret. L’any 1995 funda
l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València,
de la qual és director titular des de llavors i amb la
qual va obtenir el primer premi del Concurs de Joves
Orquestres Simfòniques a Viena, el 1998. Actua sovint
com a director invitat amb orquestres espanyoles i de la
resta del món. En l’àmbit de l’òpera, ha estat assistent
de Collado, Mehta, Santi, a més de director de diverses
noves produccions. |
 |
|
 |
27 de juny
Cor de Cambre Lluís Vich
|
|
|
Polifonia religiosa del segle XVI
Preparate corda vestra
Jacobus Gallus (1550–1 591)
Domine non sum dignus
Tomás Luis de Victoria (1548–1611)
Miserere mei
Tomás Luis de Victoria (1548–1 611)
O Magnum mysterium
Jacobus Gallus (1550–1 591)
O poder de l'Alt Imperi
Misteri
d'Elx
Nosaltres tots crehem
Misteri d'Elx
Cantem senyors
Misteri
d'Elx
Cançons profanes del renaixement hispànic
Hoy comamos y bevamos
Juan del Enzina (1469–1529)
Pues que jamás olvidaros
Juan del Enzina (1469–1529)
Pues que no puedo olvidarte
Ginés de Morata (1532–c.1576)
Por la puente Juana Anònim (segle XVI)
Cançons de taverna de l'Anglaterra dels Tudor
We be three poor mariners
Thomas Ravenscroft (1590–1633)
Sir Walter
Henry Purcell (1659–1 695)
Some men desire spouses
Thomas Weelkwes (1575–1623)
Hang sorrow and cat away care
Williams Lawes (1602–1645)
COR DE CAMBRA LLUIS VICH de València
El Cor de Cambra Lluís Vich de València és una agrupació
vocal masculina especialment dedicada a la interpretació
de la música vocal del renaixement i del primer barroc.
Els seus components, d’ampla experiència en el món
musical i vocal i amb origen comú a l'Orfeó Universitari
de València, a més d’actuacions com a cantants solistes
han col·laborat amb agrupacions com ara Studium Musicae,
Hesperion XX, la Capella Reial, la Capella de Ministrers
o el Cor de Generalitat Valenciana. Des de la seua
presentació el 1985, el grup ha treballat per la
recuperació i divulgació d’un repertori musical novedós,
amb una especial preocupació per la música valenciana.
Ha participat en els més importants certàmens i
festivals musicals de la Comunitat Valenciana i ha
realitzat diverses gires de concerts per Espanya i
França. Ha fet diversos enregistraments de polifonia
antiga valenciana, Mestres de Capella de la Seu de
València i del Misteri d'Elx. L’any 2000 el grup
realitzà una gira per Taiwan oferint concerts a les
principals ciutats de l’illa asiàtica. El mateix any el
Cor de Cambra Lluís Vich s’estrenà en escena cantant
l’òpera de Rossini L’italiana in Algeri, sota la
direcció de Julian Reynolds en una coproducció de
l’Òpera de Düsseldorf i el Festival d’Òpera de Castelló.
La Universitat de València col·labora i patrocina les
activitats d’investigació i difusió del patrimoni
musical que realitza el Cor de Cambra Lluís Vich de
València. |
|
 |
|
 |
30 de juny
Judy Niemack and her
jazz band
|
|
|
Judy Niemack, veu;
Jeanfrançois Prins, guitarra;
Fabio Miano, piano;
Pere Loewe, contrabaix;
Esteve Pi, bateria
Judy Niemack
Nascuda
a Pasadena (Califòrnia), és una de les cantants de
jazz més interessants de les últimes dècades. De
formació clàssica, als 18 anys començà a estudiar jazz
amb el llegendari saxofonista Warne Marsh, que li
ensenyà a deseixir-se en un context jazzístic com si
es tractara d’un músic de vent. A finals dels setanta
Niemack s’instal·là a Nova York i començà una intensa
carrera musical amb actuacions i gires per tot el món
i enregistraments molt elogiades per la crítica, amb
músics com ara Marsh, Lee Konitz, Joe Lovano, Toots
Thielemans, Fred Hersch, Cedar Walton, Kenny Barron,
Mal Waldron, o Eddie Gomez, entre molts altres. En
l’actualitat, Judy Niemack viu entre Europa i Nova
York i dedica una part important del seu treball a
l’ensenyament. En el seu estil destaquen el lirisme i
la capacitat per a la improvisació. Ha destacat també
com a lletrista en composicions d’uns altres músics de
jazz, com ara Pat Metheny, Don Grolnick, Bill Evans,
Lee Konitz, Clifford Brown, Thelonious Monk, etcètera.
El guitarrista belga Jeanfrançois Prins ha tingut una
destacada carrera internacional com a guitarrista i
com a arranjador i productor. Ha enregistrat cinc
discos amb el seu nom i és col·laborador habitual de
Judy Niemack. El trio de Miano, amb Pere Loewe i
Esteve Pi, és una de les seccions rítmiques més
destacades de l’escena nacional.
Fabio Miano rebé en 2002 el premi al millor disc de
l’any per Pearsonally yours, produït per
l’Institut Valencià de la Música per al Festival Xàbia
Jazz. |
 |
|
 |
3 DE JULIOL
Jean Frédéric
Neuburger, piano |
|
Jean-Frédéric Neuburger
Iniciat de molt petit en el piano i en l’escriptura
musical per Claude Maillols i Émile Naoumoff,
Jean-Frédéric Neuburger va ingressar poc després en el
CNSMDP, on va obtenir la més alta qualificació en
piano (classe de Jean-François Heisser) i
acompanyament (classe de Jean Koerner), i hi va
estudiar harmonia i música de cambra amb Jean-François
Zygel, Marie-Françoise Bucquet, Christian Ivaldi i
Itamar Golan.
Més recentment els bons consells de Jacques Rouvier,
Maria-João Pires, Christoph Eschenbach, Dina Joffé,
Joaquín Soriano i Reiko Hozu li van obrir la via d’un
futur molt prometedor, com ho testimonien les sues
intervencions, unànimement valorades per la crítica,
en la Roque d’Anthéron, el Festival d’Auvers-sur-Oise,
el Festival Chopin de Bagatelle, l’Orangerie de Sceaux,
l’Auditori del Louvre, el Festival d’Estiu d’Annecy,
el Piano Passion de St.-Etienne, Les Folles Journées
de Nantes…
Ha fet nombroses actuacions a Alemanya, Bèlgica,
Polònia i Japó, entre altres amb l’Orquestra de la
Ràdio Danesa, la Filharmonia de Baden Baden i
l’Orquestra Filharmònica de Londres…, que confirmen
el desenvolupament internacional d’una carrera
igualment consagrada a la pràctica al més alt nivell
del lied i de la música de cambra.
Tercer gran premi, premi del públic, premi de la Sacem
i de l’Orquestra Filharmònica de Radio França en el
concurs internacional de Long-Thibaud de 2004; segon
premi i premi Beethoven en el concurs internacional
José Iturbi de València (Espanya); primer premi i
premi de la Unió Europea de Concursos per a Joves del
concurs d’Ettlingen (Alemanya), i guardonat per la
Fundació Musical Yamaha d’Europa el 2005.
Acaba d’enregistrar una integral dels Estudis de
Chopin per a la col·lecció DiscAuvers, que el
col·loquen tot d’una entre els ferms valors del piano
actual. |
|
 |
|
 |
5
DE JULIOL
Capella de Ministrers
/ Cor de la Generalitat Valenciana
Llibre Vermell
Carles Magraner,
director
|
|
|
PROGRAMA
Morir, ffrares, nos convé – Contrafactum de Morella
O Virgo splendens in monte celso – Caça de llobus
Stella splendens in monte – Sequitur alia cantinela...
Laudeamus Virginem Mater est – Caçá de duobus vel tribus
Los set goyts recomptarem – Ballada dels goytxs de
Nostra Dona...
Splendens ceptigera – Caça de duobus vel tribus
Polorum regina omnium nostra – A ball redon
Cuncti simus concanentes: Ave Maria – A ball redon
Mariam Matrem Virginem
Morir, ffrares, nos convé – Contrafactum de Morella
Imperayritz de la ciutat joyosa
Ad mortem festinamus
Capella
de
Ministres
Carles Magraner - director
Pilar Esteban, soprano
Luis Vicente, baríton
David Antich, flautes
Octavio Lafourcade, llaüt medieval
Pau Ballester, percussions
Katharina Bäuml, gralla
Juan M. Rubio, zanfona, arpa, ‘ud
Carles Magraner, viella, rebec
Jordi Comellas, viella |
Cor de la Genereralitat
Pedro Castro, tenor
Javier Tortosa, tenor
Jordi Alamán, baix
Luis Gonzalo, baix
Fernando Piñango, baix
Vicente Soldevila, baix |
Capella de Ministrers
Capella de Ministrers, sota la direcció de Carles
Magraner, es crea l’any 1987 per recuperar el nostre
patrimoni musical anterior a 1800. La formació utilitza
criteris d’interpretació fidedignes a cada època i
instruments històrics. Ha fet concerts per tota Espanya
i ha participat en nombrosos festivals: Auditori
Nacional, Palau de la Música, Festival de Música Antiga
de Barcelona, Madrid Cultural 1992 (amb la recuperació
de l’òpera Los elementos, d’Antonio Literes),
XXIV Festival de Teatre Clàssic d’Almagro, XVII Festival
de Perelada, etc. El grup valencià també ha portat el
seu repertori a l’estranger: França, Bèlgica, Romania,
Portugal, Holanda, Egipte, Itàlia, Alemanya, Marroc,
Anglaterra, Polònia, Tunísia, Argentina, Brasil, Xile i
Mèxic. Ha realitzat enregistraments per a TVE, Ràdio 2
de RNE i diverses televisions i ràdios europees i
sudamericanes. Té enregistrats vint discos per a EGT,
Blau, Auvidis i CDM, segell discogràfic exclusiu de
Capella de Ministrers des de l’any 2002. Compta amb
diversos premis i distincions, entre els quals destaquen
el del Ministeri de Cultura a la millor producció
discogràfica i l’Importante, de l’Editorial Prensa
Valenciana. La Universitat de València i l’Institut
Valencià de la Música patrocinen les activitats
d’investigació i difusió del patrimoni que realitza
Capella de Ministrers. |
 |
|
 |
6 DE JULIOL
Albert Sanz y los once
dedos
El Fabulador
|
Mamen García, veu
Raynald Colom, trompeta
David Estruch, trompa
Rafa Mira, trompa
Toni Belenguer, trombó baix
Perico Sambeat, flauta, saxofons
Javier Vercher, clarinet, saxofons
Vicente Macián, tenor
Pau Doménech, clarinet baix
Albert Sanz, piano
Dmitri Skidanov, contrabaix
Joe Smith, bateria |
Programa
El Mejilla
Por Olvidar
Interludio
Hope
Fun Ship
Racha
La barca
(Roberto Cantoral)
El fabulador
Totes les composicions, tret de La barca, són
d’Albert Sanz. |
Albert Sanz
Nasqué a València en 1978. Els seus pares, músics de
professió ambdós, foren les seues primeres influències
artístiques. Estudià al Conservatori de València, al
Taller de Músics de Barcelona i al Berklee College of
Music de Boston, on es graduà. Ha col·laborat amb
figures del jazz com ara Joe Lovano, Perico Sambeat,
Mark Turner, Kurt Rosenwinkel, Chris Cheek, Jorge Rossy
o Larry Grenadier. Ha obtingut el premi Tete Montoliu
que atorga la
Sgae al millor pianista revelació; el premi de
Cartelera Turia a la millor contribució musical, i
el premi al millor disc de jazz espanyol de l’any que
lliura la revista Cuadernos de Jazz pel seu
primer disc, Des d’aquí, codirigit amb David
Mengual i editat per Satchmo Records. Uns altres
discos seus, ambdós per a Fresh Sound Records,
són An Introduction To Kalifactors i Los Guys.
Ha col·laborat en més d’una desena de discos. Actualment
resideix entre Barcelona i València.
“El (des)concepte compositiu proposat ací no pretén més
que mostrar, a partir de la confusió estilística amb la
qual ens identifiquem tant jo com la majoria dels meus
col·legues, un munt d’idees i sentiments (o una i un)
que fins que no les veja de lluny estant no sabré si
són. O siga, segur que són, però no voldria que foren
forçosament. Hi he posat la meua vida, així que
gandul, ja no m’ho poden dir. Espere que us faça
sentir o veure coses boniques.” Albert Sanz |
 |
|
 |
7 DE JULIOL
Capella Saetabis
Rodrigo Madrid,
director
|
|
|
PROGRAMA
Primera part:
LA DESDICHADA BARQUILLA Aniceto Baylón (¿ - 1684)
To diví
NO TIRES MÁS Isidro Escorihuela (¿ - 1723)
To diví
VÁLGATE DIOS Macià Joan de Veana (1654-1705)
Solo al Sm. Sacrament
AQUÍ DE LOS JUBILOS Macià Joan de Veana
Duo al Sm. Sacrament
DE UNA ABEJA PICADO Aniceto Baylón
Tonada humana
SALVE REGINA Aniceto Baylón
Per a la Capella de la Mare de Déu de la Llum
CUANDO LA FRANCESA Macià Joan de Veana
Tonada sola (instrumental)
HOY AL FÉNIX DEL ÁFRICA AUGUSTO Macià Joan de Veana
To a Sant Agustí |
Segona part:
ISTE COGNOVIT JUSTITIAM Aniceto Baylón
Motet a vuit veus per als Màrtirs
LLORA PENSAMIENTO Macià Joan de Veana
Tonada humana
PAJARILLO QUE CANTAS AMORES Macià Joan de Veana
Tonada
MILAGRO ABREVIADO Isidro Escorihuela
Tonada divina
NUNCA HERMOSA NACIERAS Aniceto Baylón
Tonada humana
POR LOGRAR DE TUS OJOS LAS CRUELDADES Aniceto Baylón
Tonada humana
LAUDA JERUSALEM Aniceto Baylón
Psalm a onze
Transcriptor: J. A. Alberola
Instrumentació: P. Ros i R. Madrid
|
CAPELLA SÆTABIS
Fundada per Rodrigo Madrid l’any 2000, des dels inicis
es constitueix com a grup interdisciplinar format per
musicòlegs, investigadors, intèrprets, lingüistes i
historiadors de l’art amb un objectiu comú: la
recuperació d’un patrimoni musical valencià quasi
ignot.
El seu treball de camp, desenvolupat a biblioteques,
arxius, esglésies i catedrals, els ha permès aclarir
aspectes organològics i interpretatius, la màxima
ratificació dels quals el constitueix la seua exposició
en concert públic. Els seus membres, dedicats a la
interpretació de la música anterior a l’any 1800 amb
criteris historicistes, han actuat per tota Espanya,
així com a França, Alemanya, Anglaterra, Holanda,
Àustria, Itàlia i Hispanoamèrica.
La Capella Saetabis ha recuperat la música que es
cantava a la Col·legiata de Xàtiva, el patrimoni musical
de la qual va ser destruït durant la Guerra Civil.
Aquesta música s’ha enregistrat en el disc compacte
Mestres de Capella de la Col·legiata de Xàtiva
(1654-1723), EGT-930.
De l’enregistrament d’aquest disc compacte, la música del
qual s’ofereix avui en concert, la crítica ha dit:
“La versión ofrecida por este grupo viene a demostrar
la admirable madurez que ha alcanzado la interpretación
de la música barroca en nuestro país. Tanto el conjunto
vocal como el instrumental responden con homogeneidad,
equilibrio y buen entendimiento a las intenciones
retóricas de las obras.” Pablo J. Vayón,
SCHERZO, any XIX, núm. 187.
“La interpretación es deslumbrante en todos los aspectos.
Una pura delicia que nos hace recomendar este disco con
auténtico entusiasmo y anhelar con impaciencia próximos
trabajos de este grupo.” E. Torrico, CD
COMPACT, any XVIII, núm. 180.
La Capella Saetabis compta amb el patrocini de les
universitats de València, de Castelló i d’Alacant (UPV,
UV, UJI i UA) a través dels seus respectius
vicerectorats de Cultura, i també del Museu Valencià de
la Il·lustració (MuVIM) i de la Institució Alfons el
Magnànim. Aquest projecte de recuperació forma part d’un
altre més ampli i multidisciplinar –literatura, pintura
i música– que pretén ser un instrument per a la
consulta, l’estudi i l’audició de la grandesa del
patrimoni cultural valencià.
La Capella Saetabis ha enregistrat l’any 2004 la primera
òpera composta a la Comunitat Valenciana, Ópera al
Patriarca San Joseph, de José Pradas (1689-1757),
l’estrena de la qual a València tindrà lloc el 9 de
gener de 2006 al Palau de la Música.
RODRIGO MADRID,
director.
Clavecinista, organista, director, investigador i professor.
Rodrigo Madrid estudia al Conservatori de València, on
es gradua com a professor de piano, orgue i clavecí en
1985. Amplia estudis amb R. Puyana (París), M. Torrent
(Barcelona), B. Van Asperen i J. Ogg. (Holanda). Obté
els següents premis: Premi d’Honor de Grau Superior (València,
1986), Premi José Miguel Ruiz de Morales (Santiago de
Compostel·la, 1988), Premi a la Creativitat (València,
1989) i Premi de la Universitat de València en 1990. És
doctor en Filosofia i Ciències de l’Educació per la
Universitat de València. La seua tesi doctoral obtingué
la qualificació d’excel·lent cum laude per unanimitat
del tribunal.
Ha enregistrat per a la casa discogràfica EGT diversos
discos compactes en els quals ha intervingut com a
solista de clavecí interpretant obres de Rodríguez
Monllor, Martín y Soler, Manuel Narro, i de Francisco
Llácer Pla Música para clave preparado por cuartos de
tono, obra dedicada a ell. Com a director i al front
de la Capella Saetabis ha enregistrat els discos
compactes Mestres de Capella de la Col·legiata de
Xàtiva (1654-1723) i José Pradas – Francisco
Morera (1689-1793) Ópera al Patriarca San Joseph.
També ha fet enregistraments per a distintes ràdios i
televisions europees i sudamericanes.
Com a investigador s’ha ocupat de l’estudi, la
transcripció i l’edició de la integral per a clavecí i
piano del compositor valencià Manuel Narro Campos
(1729-1776). També ha reconstruït, completat i
instrumentat l’Ópera al Patriarca San Joseph, de
José Pradas. Ha estat professor i ponent en diversos
màsters, cursos, simposis, congressos i seminaris. Ha
publicat diversos llibres, partitures i articles (Instituto
de Estudios Almerienses, Acadèmia de Cultura Valenciana,
Ars Longa, Nassarre, Revista de Musicología, Instituciò
Alfons el Magnànim)
Actualment és professor de la Universitat Catòlica de
València, director del Departament de Música Antiga,
vicedirector i professor de clavecí del Conservatori de
València, membre consultiu de l’Associació Internacional
per a la Promoció de la Música Religiosa (Madrid),
director del projecte de restauració de l’orgue de la
Fundación Casa Ducal de Medinaceli (Sevilla), membre de
la Societat Espanyola de Musicologia (Barcelona), membre
de la Societat Econòmica d’Amics del País (València),
membre de la Comissió per a la Integració de les
Ensenyances Artístiques en la Universitat i director del
màster Estètica i Creativitat Musical, de la
Universitat de València.
Ha dictat seminaris i cursos de postgrau en diverses
universitats espanyoles (Madrid, Saragossa, Osca,
Valladolid, Castelló, Alacant, Sevilla, Màlaga) Ha
actuat a França, Itàlia, Holanda, Anglaterra i América
llatina. |
 |
|
 |
9 DE JULIOL
Orfeó Universitari de
València
Constantino Martínez,
director
|
|
|
PROGRAMA
I
IV centenari de la publicació d’El Quixot
Es menester que se açierte
– Francisco Guerrero / Canciones y villanescas
espirituales (1589)
Corten espadas afiladas mora
– Anónimo / Cancionero de Medinaceli (segle XVI)
¿De donde venís amores?
– Juan Vásquez
Tres epitafios para la sepultura de Don Quijote
- Rodolfo Halffter
Don Quijote
Dulcinea
Sancho Panza
Dulcinea
- Alejandro Yagüe
Lamentació d’amor de Tirant lo Blanch
– Francisco Llácer |
II
Broadway & West End Musicals
1. The Phantom of the Opera
(A choral suite) – Andrew Lloyd Weber
Think Of Me
Wishing You Were Somehow Here Again
The Music of the Night
The Phantom of the Opera
All I Ask Of You
2. Les Miserables
(A choral suite) – Claude-Michel Schönberg
Master of the house
Bring Him Home
Castle on a Cloud
At the End of the Day
3. Choral selection from West side story
– Leonard Bernstein
Tonight
I feel pretty
One heart, one hand
Maria
America
Constantino Martínez Orts, director
Isaac Alonso, Piano |
Orfeó Universitario de València
Fundat en 1947 per Jesús Ribera Faig, està format per
estudiants, graduats i professors de la Universitat
Politècnica de València i de la Universitat de València
- Estudi General. Des de 1972 fins desembre de 1997
estigué sota la direcció musical d’Eduardo Cifre Gallego,
i des de 1998 fins octubre de 2004 sota la de José Ramón
Gil-Tàrrega. En l’actualitat el dirigeix Constantino
Martínez Orts. Com a cor universitari destacat, tant en
el pla nacional com en l’internacional, l’Orfeó
Universitari de València ha obtingut el primer premi en
totes les edicions del Concurs Nacional de Cors
Universitaris i ha estat seleccionat entre els millors
del món per a participar en els festivals internacionals
de cors universitaris celebrats a Lille (1956), Nova
York (1965), Coïmbra (1973), Manila (1979), Roma (1984)
i Poznan (2003). Recentment ha estat guardonat amb el
premi del jurat en el Festival Vivace 2001, a Veszprém (Hongría).
Ha realitzat gires per França, Alemanya, Itàlia,
Bèlgica, Suïssa, Txecoslovàquia, Hongria, Àustria,
Portugal, Rússia, EE UU, Índia, Filipines, Polònia, etc.
Ha enregistrat discos de música coral dels més variats
estils i posseeix la màxima condecoració universitària
amb caràcter col·lectiu i la Fulla de Llorer de la
Cultura de l’Associació Valenciana de la Premsa.
Actualment les seues activitats es realitzen amb el
suport formatiu del SCH, Santander Central Hispano
Constantino Martínez Orts
Naix en 1977. En l’any 2002 obté el premi extraordinari
de fi de carrera en l’especialitat de direcció coral,
que cursa amb Eduardo Cifre. Es trasllada després a
Londres, on realitza el màster Composició per a
pel·lícules en el London College of Music i hi
estudia direcció d’orquestra amb Jonatthan Brett. Amplia
aquests estudis a l’Institute for Conductors en el Bard
College de Nova York, amb Harold Farberman. Al mateix
temps rep lliçons de Cristóbal Soler i Manuel Galduf,
amb el qual està finalitzant els estudis superiors
d’aquesta especialitat. Ha guanyat el Concurs de
Composició Coral Paco Llàcer (2002), el Concurs de
Composició Coral Juan Bautista Comes (2003), el segon
premi en el Concurs de Direcció d’Orquestra Maestro
Ferriz (2003) i el premi de Compositors Postgraduats
(2004) que el London College of Music atorga al millor
compositor màster. Es catedràtic interí d’Harmonia i
Melodia Acompanyada del Conservatori Superior de Música
Oscar Esplà d’Alacant. |
|
 |
|
 |
12 DE JULIOL
Jove Orquestra de la
Generalitat Valenciana
Vadim Repin, violí;
Manuel Galduf, director
|
|
|
Jove Orquestra de la Generalitat Valencia
Es va crear per la Llei valenciana de
la música en maig de 1998. Aquesta orquestra recull
i continua la iniciativa de la Jove Orquestra de la
Comunitat Valenciana, que va nàixer en 1991. El seu
principal objectiu és contribuir a la formació de músics
valencians menors de 26 anys per mitjà de trobades i
tallers anuals dirigits per destacats professors i
compositors El seu director titular i responsable
pedagògic és Manuel Galduf. Compta també amb dos
directors assistents com a alumnes en pràctiques.
La JOGV ha celebrat trobades a Altea,
Sogorb, Borriana, València, Cullera, Carcaixent i
Castelló i ha treballat amb mestres com ara Félix Ayo,
Mihai Dancila, Alfonso Ghedin, Franco Petracchi, Daniel
Bouchet, Mstislav Rostropóvitx, el Quartet de Corda
Manuel Canales o el grup Spanish Brass Luur Metalls,
entre altres. En 2002 participà en l’estrena mundial de
la versió de Vladimir Vasiliev del ballet Romeo i
Julieta, de Sergej Prokof’ev, que va dirigir
Mstislav Rostropóvitx al Teatre Principal de València.
Ha actuat en dues ocasions al Teatro Monumental de
Madrid. Aquests concerts foren retransmesos per RTVE. En
el seu repertori destaca especialment la música de
creació actual.
Des de 2001 existeix la figura del
compositor resident de la JOGV, càrrec que ha correspost
a César Cano (2001-2002) i Ricardo Climent (2003-2004).
Actualment l’ocupa Andrés Valero. Al llarg del període,
cada compositor prepara una obra per a orquestra de
cambra i una altra per a orquestra simfònica, que
estrena després la formació i l’enregistra en directe
per a una col·lecció discogràfica de l’Institut Valencià
de la Música dedicada a la música contemporània. |
 |
|
|
[<] Tornar
|
|