Logo de la Universitat de València Logo Fundació General Logo del portal

El programa Alumni UV és un punt de trobada, un nexe comú, per a les persones titulades i professionals que volen intercanviar experiències i coneixements. És un col·lectiu que vertebra les relacions entre els antics estudiants i estudiantes de la Universitat de València alhora que integra els membres que volen tindre un vincle amb aquesta institució acadèmica. D’aquesta manera, la Universitat es fa present, més enllà de les aules i els laboratoris, a la ciutat i a tota la societat valenciana.

Alumni UV té vocació de servei, està orientat a les persones i, per aquesta raó, es constitueix com a un canal fonamental per al desenvolupament personal i professional de les persones que formen el col·lectiu.

D’ací que els seus membres es beneficien d’un tracte preferent amb descomptes en una gran varietat de serveis i reben tota la informació sobre l’oferta ocupacional, cultural i d'activitats diverses organitzades per la institució acadèmica, a més d’accedir a tots els recursos de la Universitat: biblioteques, preus especials en les activitats esportives, La Nau dels Xiquets i les Xiquetes, o els cursos de la Fundació General de la Universitat de València. D’altra banda, el carnet Alumni UV també facilita descomptes en hotels, assegurances, turisme rural o llibreries.

A més a més, mensualment es desenvolupa tot un seguit d’activitats, conferències, cursos o excursions per a totes les edats i tota la família, amb les quals s’enforteixen els llaços entre el conjunt de persones que formen part d’aquest projecte.

El nombre de membres a 31 de desembre de 2019 és de 1.906 Alumni.

La mitjana d’edat dins del col·lectiu és de 46 anys i, quant al sexe, el nombre de dones supera el d'homes, encara que s’ha observat un increment d’aquests últims en relació amb els anys anteriors.

ACTIVITATS 2019

3.1.- Excursions

Alumni UV col·labora amb les empreses Fil per Randa Viatges, Caminart i Turiart, i ofereix algunes de les activitats de mig dia o de dia sencer a les quals els Alumni accedeixen amb un preu preferent. Els temes escollits per al 2019 han estat:

• Visites de mig dia a la ciutat de València que s’acosten a la història, l’art, la cultura i les tradicions (el Mercat Central, la València islàmica, l’Albufera en vela llatina, el barri de Velluters, etcètera).
  • Cicle de visites a ciutats singulars de la Comunitat Valenciana i les seues rodalies amb un gran valor patrimonial (el Barranc dels Horts, la costa d’Altea, el Castell de Carbonera o ruta modernista a Novelda, per exemple).
  • Cicle d’eixides botàniques. Es tracta de rutes verdes amb dificultat mitjana o baixa que acosten el visitant a les vores dels rius i remarquen la natura i el paisatge valencià (el Jardí de l’Albardà, les Illes Columbretes, les gorges del Xúquer, etcètera).
  • Es mantenen els acords amb les empreses Caminart i Turiart que també desenvolupen activitats culturals.

3.2.- Alumni Comparteix

El programa Alumni Comparteix s’ha consolidat gràcies a la implicació dels membres del col·lectiu. Amb la finalitat de crear sinergies entre els AlumniUV, aquesta és una proposta gratuïta que inclou xarrades, tallers, classes magistrals, cursets, etcètera, impartits pels mateixos membres.

En la segona part del 2019 s’han incorporat modificacions que estan resultant molt positives. S’han obert les propostes al públic en general i s’ha contactat directament amb membres del col·lectiu que pel seu perfil professional i laboral podien oferir un valor afegit a les propostes i tindre una repercussió major en la societat en general. S’ha incrementat la difusió i aquesta acció també ha resultat molt productiva.

Les activitats triades per al 2019 han estat: una xarrada titulada 'Visita a Onda. Ciutat i Museu'; ‘El descobriment de l’inconscient’, de C.G. Jung; la passejada literària ‘El pas de Cervantes per la València del 1600’; i la conferència ‘La Dama d'Elx. Alguna cosa més sobre la seua història'.

3.3.- Captació i Fidelització

Pel que fa a la difusió impresa, es fan periòdicament enviaments de fullets a les secretaries de les facultats donant-li difusió al programa per a les persones egressades i a diferents serveis de la Universitat (biblioteques, La Nau, Rectorat, SPL...). S'ha incorporat l'enviament a la Biblioteca del Campus d'Ontinyent.

S’ha dissenyat un nou model de llibreta com a obsequi per a les noves incorporacions al col·lectiu. Està previst plantejar-ho com una sèrie de sis llibretes amb motius diferents com una mena de col·lecció. A més, s’avisarà a finals d’any a totes les persones que formen part del col·lectiu que poden recollir-la com a obsequi de Nadal.

S’estableix amb el Centre d’Idiomes de la UV que a partir d’ara els AlumniUV amb un any d’antiguitat en el col·lectiu gaudiran d’un 10% de descompte tant per a la matrícula en qualsevol curs d’idiomes com en les proves de certificació PACLE d’anglés i francés.

3.4.- Difusió

Actualització del web Alumni UV, butlletí quinzenal, pregoner, xarxes socials (Facebook i Twitter) i relació amb els mitjans de comunicació.

S’ha incrementat la difusió dels avantatges Alumni en les xarxes socials i els butlletins quinzenals; s'envia periòdicament un recordatori mitjançant les xarxes socials per a les persones egressades i la quota gratuïta a la que hi tenen accés, per tal de reforçar el vincle amb la Universitat.

S’utilitzen els següents canals de difusió: pàgines web (Alumni UV, FGUV, UV), xarxes socials, butlletins electrònics, notes de premsa i pregoners; i, quant als enviaments postals, s'ha enviat la revista 'Mètode' als membres que l’havien sol·licitat.

3.5.- Club de Lectura

Al llarg del 2019, l’activitat del Club de Lectura es manté, ja consolidada, i es continua amb els tràmits per a crear un segon grup com a conseqüència de la nombrosa llista d'espera. Es vol constituir en els propers anys un club de lectura també d’obres escrites en valencià.

Tenim constància de la qualitat de les sessions i lectures proposades. El grup, dirigit per un membre del col·lectiu i amb la col·laboració de la directora de la Biblioteca del Palau de l’Exposició de València, està format per 20 membres que es reuneixen una vegada al mes.

Les obres escollides per al 2019 han estat: ‘El olimpo de los desdichados’, de Yasmina Khadra; ‘Memorias de amor’, de Aminatta Forna; ‘El cuento de la criada’, de M. Atwood; ‘La función perdida’, de M. García Lliberós; ‘El ferrocarril subterráneo’, de Colson Whitehead; ‘La uruguaya’, de Pedro Mairal; ‘El domingo de las madres’, de Graham Swift; 'El curiós incident del gos a mitjanit', de Mark Haddon; 'El corazón de las tinieblas', de Joseph Conrad; i 'Pedro Páramo', de Juan Rulfo.

3.6.- Altres activitats

Amb la finalitat de difondre el patrimoni propi de la Universitat de València i posar en valor el Voluntariat Cultural, s'han fet dues visites guiades a La Nau, a una exposició que ha organitzat el Vicerectorat de Cultura i Esport titulada '23 obres del Museu de Vilafamés', i a una altra, organitzada per la Col·lecció Martínez Guerricabeitia, d'Isabel Oliver.

També s’ha fet una visita a l’Observatori Astronòmic de Burjassot amb la més que consolidada ‘Nit d’estrelles’. Aquesta proposta té una gran acceptació per part dels AlumniUV.

S’han fet dues visites guiades a Sant Miquel dels Reis i a la Biblioteca Valenciana amb una elevada participació per part dels AlumniUV. Es tracta d’una iniciativa sorgida de la pròpia entitat. S’han realitzat en setembre i desembre.

3.7.- Convenis

S’ha signat un conveni amb l’empresa Invesrural, que organitza rutes d’interpretació paisatgística a Alpuente. L’objectiu d’aquestes rutes és treballar en contra de la despoblació de l’interior valencià.

Mensualment s’actualitza l’oferta amb Gesis Digital i Terra Natura.