Organització - Participació - Inscripció - Matrícula - Continguts - Publicació d’actes
Congrés d'Història
de la música al País Valencià
13-15 d'octubre de
2016
La Conselleria de Cultura de la Generalitat Valenciana i la Universitat de València organitzen el Congrés “Interseccions”, centrat en la Història de la música al País Valencià.
El Congrés es
proposa com a espai per al debat entre els investigadors que –dins i fora del
País Valencià– s'han dedicat a la història de la música amb atenció principal,
però no exclusiva, a la tradició valenciana.
L'objectiu és
contribuir a consolidar una història local de la música capaç de reconstruir
com es va pensar i es va actuar musicalment en el passat; de re-conéixer els
resultats d’aquest pensar i actuar per a posar-los en valor en el present;
d'evidenciar, al mateix temps, la interconnexió de la vida musical valenciana
amb la de la resta d'Espanya i d'Europa.
Adreça de contacte: congremusica@uv.es
Per a més
informació sobre els plantejaments científics del congrés feu click ací.
El congrés
s'articula en sessions plenàries i en sessions lliures.
Les sessions
plenàries tractaran qüestions de mètode en Musicologia aplicada,
Historiografia, Història institucional i Biografia/Prosopografia.
En les sessions
lliures es presentaran, en diferents formats, resultats de recerques.
Comunicacions lliures: de 15 minuts de durada, més 5 minuts de debat.
Grups d’estudis: d'1 hora de durada per a presentar resultats de
treballs de grups de recerca sobre temes puntuals; els interessats podran
distribuir el temps sobre la base de les seues necessitats.
Pòsters: sobre la base del nombre de propostes
s'organitzarà una o més sessions de pòsters.
Els interessats
faran arribar les seues propostes de participació al comitè científic abans del
31 de maig de 2016 dirigint-le a la adreça de contacte.
L'acceptació de
les propostes es comunicarà abans del 30 de juny de 2016.
Les propostes
inclouran un resum de 350 paraules (2500 caràcters) que es publicarà en la
pàgina web del congrés.
En el cas dels
grups de treball, el resum podrà aconseguir les 700 paraules, i la proposta
inclourà els noms dels participants juntament amb els títols de les respectives
comunicacions.
Quota única: 30
€.
La quota
s'ingressarà en el compte corrent del congrés
IBAN: ES59 3159
0066 9924 6708 4428
Cal introduir com
a raó de pagament: Interseccions - Història de la música.
Es consideraran
les propostes relacionades amb:
▪
Qüestions
de metodologia en història de la música, especialment problemes de la
historiografia local i relacions de la historiografia local amb la història
general.
▪
Relacions
de la història de la música amb altres àrees musicològiques (teoria i estètica
de la música, etnomusicologia, estudis de popular
music, iconografia, organologia).
▪
Relacions
interdisciplinàries de la història de la música amb la història general, amb la
història de l'art u amb la història literària.
▪
Fonts
directes i indirectes per a la història de la música.
▪
Estudis
d'història de la música en l'àrea valenciana sobre institucions: scholae cantorum, capelles musicals i
organisties, teatres i sales de concert; institucions formatives
(conservatoris, escoles de música); organitzacions professionals (gremis i
sindicats); agrupacions (grups de ministrers, capelles
"extravagants", societats musicals, grups de cambra, bandes de popular music); mecenatge particular i
institucional; relacions entre institucions a escala local, hispana i europea;
circulació de professionals entre diferents institucions.
▪
Estudis
biogràfics i prosopogràfics de caire musical en l'àrea valenciana: biografies
de músics (intèrprets i compositors), d'escriptors sobre música (en àmbit
teòric, estètic, crític i històric), de poetes, mecenes i patrocinadors; carreres
professionals dels músics i en general productors musicals; migració de músics
i productors; relacions entre protagonistes en la producció musical.
▪
Estudis
de musicologia aplicada: recerca sobre interpretació musical (performance
studies); història de la interpretació; anàlisi de la interpretació; la
interpretació musical com a objecte de recerca; criteris històrics en la
interpretació; música gravada vs. música en viu; l’oient creatiu i les
pràctiques d'escolta.
En cada àrea
d'interès es donarà espai a la presentació de tesis doctorals ja defensades o
en preparació.
Els interessats a
publicar la seua comunicació hauran de lliurar l'original en el moment de la
presentació. Els escrits presentats seran revisats per un comitè editorial les
indicacions del qual són de preceptiva acceptació per part dels autors.
Dinko Fabris -
President de la Societat Internacional de Musicologia
Juan José
Carreras - Universidad de Zaragoza
Tess Knighton -
Clare College, Cambridge / CSIC - Institució Milà i Fontanals, Barcelona
Álvaro Torrente -
Universidad Complutense de Madrid
Cristina
Urchueguía - Universität Bern
Paolo Fabbri -
Università degli Studi di Ferrara
Robert L.
Kendrick - University of Chicago
Miguel Ángel
Marín - Fundación Juan March / Universidad de La Rioja
Pilar Ramos -
Universidad de la Rioja