Universitat de València


Alícia Martí Climent
ALÍCIA MARTÍ CLIMENT

Categoria Professional AJUDANTA DOCTORA

Departament DIDÀCTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA

Telèfon 961625433

Correu electrònic alicia.marti@uv.es

Grup de Recerca GIEL  

Formació acadèmica

  • Llicenciatura en Filologia Catalana. Universitat de València
  • Postgrau de Correcció i Qualitat Lingüística. Universitat Autònoma de Barcelona
  • Màster d’Especialització didàctica en educació secundària: Llengua i Literatura Catalana. Universitat Autònoma de Barcelona
  • Diploma d’Investigació, Gestió i Ensenyament Universitari (DIGEU). Universitat de València
  • Doctorat en Llengua i literatura catalanes. Universitat de València 

Línies de recerca

  • Didàctica de la llengua i la literatura.
  • Les TIC com a recurs educatiu.
  • Educació lingüística en entorns plurilingües.
  • L’ensenyament de la gramàtica. 

Participacions a Congressos

  • Martí Climent, Alícia (2008). Recursos d’ensenyament per a nouvinguts. Ponència, IV Encontre Carles Salvador “Jornada didàctica per a nouvinguts”. València, ESPANYA.
  • Garcia Vidal, Pilar i Martí Climent, Alícia (2010). Les xarxes socials com a recurs educatiu. Ponència, VII Jornades Fòrum Novadors. Gandia, ESPANYA.
  • Garcia Vidal, Pilar i Martí Climent, Alícia (2010). La xarxa Ning com a recurs didàctic. Comunicació, ComparTIC, València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia (2010). El model lingüístic valencià. Comunicació, Col·loqui Internacional Llengua i Lingüística Catalanes, París, FRANÇA.
  • Martí Climent, Alícia (2010). La terminologia lingüística en l’ensenyament mitjà. Ponència, II Jornada sobre el valencià. Pedagogia (llengua i literatura), ús social i normativa, Alzira, ESPANYA.
  • Doménech i Masià, Oreto; Martí Climent, Alícia; Santacruz, Laura (2011). Aprenem, fem xarxa i compartim amb Ning. Comunicació, III Jornada Espurna, Manresa, ESPANYA.
  • Garcia Vidal, Pilar i Martí Climent, Alícia (2011). Les TIC en la formació lingüística inicial de mestres. Comunicació, II Trobades d'Innovació Educativa, València, ESPANYA.
  • Garcia Vidal, Pilar i Martí Climent, Alícia (2011). Eines per a l'ensenyament lingüísTIC. Ponència inaugural, 5é Congrés d'Escola Valenciana: 'L'escola en valencià: un model de qualitat més enllà del plurilingüisme', Castelló, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia (2012). Patrimoni cultural: poesia oral improvisada. Comunicació, 5é Congrésd'Escola Valenciana: 'L'escola en valencià: un model de qualitat més enllà del plurilingüisme”, València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia (2012). Poesia oral improvisada al territori lingüístic català. Comunicació, I Congrés Geografies Literàries, València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia (2012). El tractament integrat de llengües en la formació lingüística inicial de mestres. Comunicació, XVI Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes (AILLC), Salamanca, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia (2012). Estructuració de les parts de la teoria lingüística en la docència. Comunicació, IV Jornada sobre el valencià. Pedagogia (llengua i literatura), ús social i normativa, Catarroja, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia (2012). El tratamiento de la oración en los libros de texto de Secundaria. Comunicació, XXVII Congreso Internacional de la Asociación de Jóvenes Lingüistas (AJL), Sevilla, ESPANYA.
  • Garcia Vidal, Pilar i Martí Climent, Alícia (2012). Aproximación a las representaciones sociales sobre las lenguas en el alumnado de cuarto de ESO. Comunicació, XIII Congreso Internacional de la Sociedad de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL), Cadis, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia i Garcia Vidal, Pilar (2013). El trabajo por proyectos con las TIC en el área de Lengua y Literatura. Una experiencia didáctica en la formación del profesorado de Secundaria. Comunicació, IV Recontres internationales de l’Interactionnisme sociodiscursif (ISD). Ginebra, SUÏSSA.
  • Garcia Vidal, Pilar i Martí Climent, Alícia (2013). Aplicació didàctica de les TIC en el treball per projectes de llengua i literatura. Comunicació, Jornada AngloTIC 2013 “Innovació educativa: usos de les noves tecnologies en la docència, investigació i entorns professionals”. València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia (2013). Quin futur m’espera quan acabe Magisteri?. Ponència, IV Setmana d’Activitats Complementàries. València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia (2014). La gramàtica en els llibres de text de Secundària: la terminologia lingüística. Comunicació, I Congrés Internacional sobre l’ensenyament de la gramàtica. València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia i Garcia Vidal, Pilar (2014). Els projectes de llengua en la formació del futur professorat de Secundària. Comunicació, IV Simposi sobre l’ensenyament del català. Vic, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia i Garcia Vidal, Pilar (2014). La pràctica docent en la formació dels futurs mestres. Participació a la taula rodona “Ensenyar llengua i literatura amb una perspectiva integrada”, 35 anys d’ensenyament del valencià. Trobada de professors. València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia (2014). De les TIC a les TAC per fer pràctiques de Llengua i Literatura. Ponència dialogada amb Antoni de la Torre a les III Jornades “Aprendre llengua al segle XXI”, organitzades pel Consorci per a la Normalització Lingüística del Català. Barcelona, ESPANYA. (vídeo)
  • Martí Climent, Alícia i Garcia Vidal, Pilar (2014). Les TIC i els projectes de treball en la formació del futur professorat de Secundària. Comunicació, III Jornades d’Innovació Docent en l’Educació Superior. València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia (2014). Del núvol a l’aula. Les TIC en la pràctica docent. Comunicació, XV Congrés Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura. València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia (2014). El tractament de la terminologia lingüística en els llibres de text de primer cicle d’ESO. Comunicació, XV Congrés Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura. València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia (2014). Recursos TIC per a Infantil. Comunicació, Jornada Punt de Trobada “Recursos d’Educació Infantil per a l’aula i per a casa”, organitzada per la Coordinadora de centres d’ensenyament en valencià de la Ribera. Corbera, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia (2015). Una aproximació al tractament dels conceptes sintàctics en el marc legal referent a l’ensenyament de llengües. Comunicació, 17é Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes, organitzat per l’Associació Internacional de Llengua i Literatura Catalanes. València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia i Garcia Vidal, Pilar (2015). Treballem llengua i literatura amb les TIC. Aplicació didàctica en la formació del futur professorat de Secundària. Comunicació, 17é Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes, organitzat per l’Associació Internacional de Llengua i Literatura Catalanes. València, ESPANYA.
  • Garcia Vidal, Pilar i Martí Climent, Alícia (2015). TICTACTAP en la planificació dels continguts lingüístics i literaris. Pòster, IV Jornades d’innovació docent en l’Educació Superior – IDES 2015. València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia (2015). TIC en l’ensenyament de llengües. Ponència, II Jornades d’innovació, experimentació i bones pràctiques en educació. València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia (2015). L’ensenyament gramatical en els llibres de text de Secundària. Comunicació, XVI Congreso Internacional de la Sociedad de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL). Alacant, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia i Garcia Vidal, Pilar (2015). Planificació didàctica de la llengua i la literatura amb les TIC. Comunicació, XVI Congreso Internacional de la Sociedad de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL). Alacant, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia (2015). Participació en el grup de discussió d’ensenyament del II Simposi sobre la Lectura, el Llibre, les Biblioteques i l’Escola. El Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura (PVFLL): Línies d’acció. València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia (2016). Els llibres de text i l’enseyament gramatical. Una aproximació a la terminologia sintàctica bàsica utilitzada en l’ensenyament del català i l’espanyol en 1r i 2 d’ESO. Comunicació, II Congrés Internacional sobre l’Ensenyament de la Gramàtica. València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia i Garcia Vidal, Pilar (2016). El repte de la formació en TIC del futur professorat. Comunicació, XVII Congreso Internacional de la Sociedad de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL). Badajoz, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia i Maurí i Genovés, Vicent (2017). El català en el sistema educatiu valencià: situació, valoració i propostes. Comunicació, I Congrés Internacional sobre Revitalització de Llengües Indígenes i Minoritzades. Barcelona – Vic, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia i Garcia Vidal, Pilar (2017). La lectura en valencià amb les TIC. Pòster, I Seminari Internacional sobre CLIL: desenvolupaments presents i futurs en entorns multilingües. Gandia, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia i Garcia Vidal, Pilar (2017). Repositoris per l’ensenyament de la llengua i la literatura en Secundària. Píndola educativa, I Jornades Innovació i TIC en educació. València, ESPANYA.
  • Garcia Vidal, Pilar i Martí Climent, Alícia (2017). Uso y aplicación didáctica de las tecnologías de la información y la comunicación para trabajar en proyectos de lengua y literatura en secundaria. Pòster, 6º Foro Iberoamericano sobre Literacidad y Aprendizaje. Madrid, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia i Garcia Vidal, Pilar (2017). Avantatges de la utilització de recursos TIC en els projectes de llengua i literatura. Comunicació, VI Jornades d’Innovació Docent en l’Educació Superior (IDES 2017). València, ESPANYA.
  • Garcia Vidal, Pilar i Martí Climent, Alícia (2017). Formación y aplicación didáctica de las TIC en proyectos para trabajar la lengua y la literatura. Pòster, III Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red (IN-RED 2017). València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia (2017). La enseñanza del catalán en el sistema educativo valenciano: de la LUEV a la actualidad. Comunicació, XVIII Congreso Internacional de la Sociedad de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL). Ciudad Real, ESPANYA. 
  • Martí Climent, Alícia i Garcia Vidal, Pilar (2017). Eines TIC per a l’avaluació formativa en projectes de llengua i literatura. Pòster, XVIII Congreso Internacional de la Sociedad de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL). Ciudad Real, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia (2018). El tratamiento integrado de lenguas en la gramática: una aproximación a la terminología básica en los libros de texto de secundaria. Comunicació, XLVII Simposio de la Sociedad Española de Lingüística. Alacant, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2018). Projectes amb TIC per treballar la llengua i la literatura. Comunicació, Jornades de Recerca en Didàctica de la Llengua “Entre la innovació i la investigació a l’aula”. València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar; Cerdà Juan, Àngela (2018). Autobiografies lingüístiques de l'alumnat de Secundària: una visió de l'aprenentatge de llengües. Comunicació, Jornada d’Ensenyament i Ús del Valencià als Centres Educatius. Intercanvi d’Experiències d’Educació Plurilingüe 2018. Alacant, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2018). Recursos TIC en la formació del futur professorat. Comunicació, VII Jornades d’Innovació Docent en l’Educació Superior (IDES 2018). València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2018). Redes sociales en la enseñanza superior. Comunicació, IV Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red (IN- RED 2018). València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2018). Análisis de autobiografías lingüísticas del alumnado de Secundaria: posibles implicaciones didácticas en la enseñanza de lenguas. Comunicació, XIX Congreso Internacional de la Sociedad de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL). Almeria, ESPANYA.
  • Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2019). Com s’ensenyen les llengües amb les TIC. Comunicació, 9è Seminari Internacional L’aula com a àmbit d’investigació sobre l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua. Barcelona, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2019). Gramàtica i TIC al treball per projectes. Aplicació didàctica en la formació del futur professorat de Secundària. Pòster, III Congrés Internacional sobre Ensenyament de la Gramàtica. Barcelona, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2019). L'ús de les TIC en la didàctica de la llengua oralComunicació, Jornades de recerca en didàctica de la llengua “Didàctica de la llengua oral: renovació metodològica i innovació”. València, ESPANYA.  
  • Martí Climent, Alícia (2019). TIC, TAC, TAP. Projectes de llengua i literatura. Comunicació, Jornadas de Innovación Educativa VI “La Renovación Docente en la Enseñanza Superior”. València, ESPANYA. 
  • Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2019). Aventura’t amb la lectura: llibres i tecnologia a l’aula. Pronència, Jornada formativa “Com potenciar la lectura en un entorn digitalitzat”. València, ESPANYA. 
  • Martí Climent, Alícia (2019). Booktubers en la formación de maestros. Comunicació, I Congreso Internacional de Tecnologías Emergentes en Educación. Málaga, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2019). Instagram i Youtube en l’ensenyament lingüístic. Comunicació, VIII Jornades d’Innovació Docent en l’Educació Superior (IDES 2019). Catarroja, ESPANYA. 
  • Martí Climent, Alícia (2019). La videorreseña en la formación de docentes. Una práctica de promoción de la lectura en el Grado en Maestro/a en Educación Infantil. Comunicació, VII Jornadas ERI Lectura: Investigación y buenas prácticas en educación. València, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar, (2019). Proyectos audiovisuales para trabajar la lectura. Comunicació, XX Congreso Internacional de la SEDLL. Bilbao, ESPANYA. 
  • Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2019). De la nube al aula: ludificación y tecnología en la formación literaria. Comunicació, XX Congreso Internacional de la SEDLL. Bilbao, ESPANYA.
  • Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar, (2020). Les tecnologies en l'ensenyament de la llengua i la literatura. (Poster). VI Jornades d'Innovació Educativa. València, ESPANYA. 

Projectes

  • 2002-2002. Estudi dels usos lingüístics del Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) des del 1982 fins al 2002. Pla d'Estudis del Valencià Actual. IP: Alícia Martí Climent (1 Investigadors).
  • 2009-2010. Ensenyament-aprenentatge de la llengua catalana oral. Universitat de València. IP: Ramon X. Roselló Ivars.
  • 2009-2010. Anàlisi de l’escriptura d’una autobiografia lingüística i d’un text d’opinió en estudiants de diferents nivells educatius en distintes llengües. Consecucions, dificultats i implicacions didàctiques. Generalitat Valenciana. Conselleria d'Educació i Ciència. Ref. GV/2009/105. IP: María Dolores García Pastor.
  • 2010-2010. Anàlisi de la terminologia lingüística utilitzada en l'ensenyament de llengües en l'ESO. Acadèmia Valenciana de la Llengua. IP: Alícia Martí Climent (1 Investigadors).
  • 2010-2011. Patrimoni cultural: poesia oral improvisada. Ministeri d’Educació. IP: Felip Munar i Munar.                 
  • 2014-2015. La construcció del coneixement professional a través de l’avaluació de la pròpia pràctica: la comprensió lectora. Universitat de València. Ref. UVSFPIE_FO14222415. IP: María José García Folgado.
  • 2015-2016. La comprensió lectora i l’aprenentatge de continguts a l’aula: anàlisi de les pràctiques dels docents novells. Generalitat Valenciana. Conselleria d’Educació, Investigació, Ciència i Esport. Ref. GV/2015/058. IP: Carmen Rodríguez Gonzalo.
  • 2016-2019. Ensenyar a escriure: reflexió gramatical i estratègies d’autoregulació. Ministeri d’Economia i Competitivitat, Programa Estatal de I+D+i Orientada a los Retos de la Sociedad EDU2015-64798-R IP: Teresa Ribas i Seix.
  • 2018-2019. TIC, TAC, TAP, Projectes de llengua i literatura. Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València. IP: Alícia Martí Climent
  • 2018-2019. Propuestas de innovación metodológica para la mejora de la competencia oral del alumnado de Magisterio: enfoque plurilingüe. Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València. IP: Montserrat Pérez Giménez.
  • 2019-2020. L'ús educatiu del vídeo en la formació dels futurs docents. Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València. IP: Alícia Martí Climent.
  • 2019-2020. Renovación metodológica a partir del aprendizaje colaborativo mediante la elaboración del género póster: enfoque plurilingüe. Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius, Universitat de València. IP: Montserrat Pérez Giménez.                  

Publicacions en revistes

  • Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2010). Les xarxes socials com a recurs educatiu. Quaderns Digitals.net (65). ISSN: 15759393
  • Martí Climent, Alícia (2011). La wiki del projecte Patrimoni cultural: poesia oral improvisada. Quaderns digitals. Revista de noves tecnologies i societat (68). ISSN: 15759393
  • Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2012). Les xarxes socials com a recurs educatiu: Aplicació didàctica en la formació del professorat de Secundària. Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura (57), 105113. ISSN: 11339845
  • Martí Climent, Alícia (2012). La competència TIC dels futurs mestres. Quaderns Digitals.net (73). ISSN: 15759393
  • Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2014). El treball per projectes amb les TIC a l’àrea de Llengua i Literatura. Una experiència didàctica en la formació del professorat de Secundària. Articles de Didàctica de la Llengua i la literatura (64). ISSN: 20144636
  • Martí Climent, Alícia (2015). Un entre tants, compartimos experiencias y conocimientos sobre el uso de las TIC en la enseñanza en catalán. Textos. Didáctica de la lengua y la literatura (69). ISSN: 20144776
  • Martí Climent, Alícia (2015). Un entre tants, compartim experiències i coneixements sobre l’ús de les TIC en l’ensenyament en català. Articles. Didàctica de la llengua i la literatura (66). ISSN: 20144636
  • Martí Climent, Alícia (2015). “La gramàtica en els llibres de text de Secundària: la terminologia lingüística” a García Folgado, M.J.; Sinner, C. (ed.) Lingüística y cuestiones gramaticales en la didáctica de las lenguas iberrománicas. RomSD, 54. Stuttgard: IbidemVerlarg. ISBN 9783838207612. ISSN 18622909.
  • Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2016). Treballem llengua i literatura amb les TIC. Aplicació didàctica en la formació del futur professorat de secundària. Quaderns digitals.net (82). ISSN: 15759393 
  • Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2017). TIC i escriptura acadèmica en el treball per projectes. Articles de Didàctica de la Llengua i la literatura (73). ISSN: 20144636 
  • Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2017). TIC y escritura académica en el trabajo por proyectos. Textos. Didáctica de la lengua y la literatura (76). ISSN: 20144776
  • Alícia Martí Climent (2019) Ressenya: Com s'aprenen les llengües en secundària. Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura (80), pp. 81-82. ISSN: 1133-9845
  • Alícia Martí (2020) El tratamiento integrado de lenguas en la gramática: una aproximación a la terminología básica en los libros de texto de secundaria. ReGrOC: Revista de Gramática Orientada a las Competencias, 2(1), pp. 89-116. ISSN: 2013-9004
  • Martí Climent, Alícia. El tractament integrat de llengües. Aplicació didàctica en la formació de mestres. Ítaca. Revista de Filologia. ISSN: 21725500 [Pendent de publicació] 

Capítols en llibres

  • Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2013). “Les TIC en la formació lingüística inicial de mestres” a García Pilán, Pedro; De Lamo Pastor, José F. i Gallardo Paúls, Beatriz (coords.) Propostes d’innovació educativa de la Universitat de València. València: Editorial Germania i Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa de la Universitat de València. ISBN: 9788415660491
  • Martí Climent, Alícia (2014). “Poesia oral improvisada al territori lingüístic català” a Bataller, Alexandre; Hernàndez, Hèctor (eds.) Un amor, uns carrers. Cap a una didàctica de les geografies literàries. València: Publicacions de la Universitat de València. ISBN: 9788437092461
  • Martí Climent, Alícia (2014). “El model lingüístic valencià” a Pujol Berché, M. (coord.) Recherches sur la langue catalane. París: LambertLucas. ISBN: 9782359351125
  • Martí Climent, Alícia (2014). “Poesia oral improvisada” a Com triomfar amb les TIC en la promoció lectora. València: Andana editorial. ISBN: 9788494267185
  • Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia (2015). “Aproximación a las representaciones sociales sobre las lenguas en el alumnado de cuarto de ESO” a Cancelas y Ouviña, L.P.; Sánchez Rodríguez, S. (coord.) Tendencias en Educación Lingüística. Cadis: Grupo Editorial Universitario (GEU).
  • Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2016). “Els projectes de llengua en la formació del futur professorat de secundària” a Camps, N.; Casas, M; Comajoan, Ll.; Puntí, T. (coord.) L’ensenyament del català als territoris de parla catalana. Estat de la qüestió i perspectives de futur. Vic: Serveis de Publicacions de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya. ISBN: 978-84-945564-0-1
  • Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2018). “La lectura en valencià amb les TIC” a Mac Donald Lightbound, P.; Mestre I Mestre, EM.; Olmo Cazevieille, FT. (2018). Present and future developments in multilingual environments. Vol 3. Num.1. València: Editorial Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/106122
  • Martí Climent, Alícia; Garcia Vidal, Pilar (2019). “Avantatges de la utilització de recursos TIC en projectes de llengua i literatura” a Ibarra, N.; Salinas, B. (ed.) En torno a la innovación en educación superior: estudios, perspectivas e investigaciones. València: Publicacions de la Universitat de València.
  • Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia, (2019). El reto de la formación en TIC del futuro profesorado. Lectura y educación literaria. (pp. 269 - 277)
  • Martí Climent, Alícia, (2020). La promoción de la lectura a través de la videorreseña en el Grado en Maestro/a en Educación Infantil. Ruiz-Rey, F.J.; Quero-Torres, N.; Cebrián-de-la-Serna, M. & Hernández-Hernández, P., (2020). Tecnologías emergentes y estilos de aprendizaje para la enseñanza. Colección Gtea: Universidad de Málaga. (pp. 156 - 165)
  • Martí Climent, Alícia. “El tractament integrat de llengües en la formació lingüística inicial de mestres”. [Pendent de publicació]
  • Garcia Vidal, Pilar; Martí Climent, Alícia. “Las representaciones sociales sobre las lenguas en el alumnado de Secundaria” dins del llibre Escritos escolares en tres lenguas: representaciones sociales y dificultades de escritura. Editorial Peníope, 2014. ISBN: 9783936609493. [Pendent de publicació]

Materials didàctics

  • Martí Climent, Alícia et alii (2016). Valencià: llengua i literatura. 2n de Batxillerat. Projecte Som Link. Editorial Edelvives. ISBN: 978-84-140-0381-7. Dipòsit legal: Z 322-2016
  • Martí Climent, Alícia et alii (2016). Valencià: llengua i literatura. 2n de Batxillerat. Projecte Som Link. Guia didàctica. Editorial Edelvives. ISBN: 978-84-140-0382-4. Dipòsit legal: Z 783-2016   
  • Martí Climent, Alícia (2018). Documents didàctics sobre el Tractament Integrat de Llengües (TIL) per a 1r i 2n d’Educació Primària. Editorial Edelvives. Disponible en https://www.edelvives.com/es/recursos/primaria   

Traduccions i revisions lingüístiques

  • Traducció del llibre Basset: mite i realitat de l’heroi valencià, de José Luis Cervera. València: Eliseu Climent, 2003. (Biblioteca d’estudis i investigacions, núm. 42) ISBN: 847502677X.
  • Revisió lingüística del llibre De molta categoria, de Vicent Marco. València: editorial Sargantana, 2017. ISBN: 978-84-16900-37-4. Dipòsit legal: V-665-2017.  

Tesis, tesines i treballs

TFM dirigits
  • Iris Gandia Gómez . (2016) . El tractament de la literatura oral en 1r d'ESO: les llegendes (Treball de Màster o de Tercer Cicle de menys de 12 crèdits)Universitat de València.
  • Mercè Huerta Serrano . (2016) . Això era i no era, pels carrers de la infantesa (Treball de Màster o de Tercer Cicle de menys de 12 crèdits) . Universitat de València
  • Àngela Cerdà Juan . (2018) . Creences i prejudicis de l'alumnat de primer de secundària sobre l'ensenyament i aprenentatge de les llengües (Treball de Màster o de Tercer Cicle de menys de 12 crèdits) . Universitat de València.
  • Cristina Gadea Fons . (2018) . La igualtat de gènere als centres d'Educació Secundària: estudi d'un cas (Treball de Màster o de Tercer Cicle de menys de 12 crèdits) . Universitat de València.
  • Cristina Gallart Montón . (2018) . L'ensenyament de la poesia mitjançant la música rap (Treball de Màster o de Tercer Cicle de menys de 12 crèdits) .Universitat de València.
  • Gemma Ronda Mir . (2018) . Les xarxes socials com a eina educativa a l'aula de Secundària (Treball de Màster o de Tercer Cicle de menys de 12 crèdits) . Universitat de València.
  • Laia Santamaria Rincón . (2018) . Una proposta didàctica: la poesia a l'aula mitjançant l'oralitat (Treball de Màster o de Tercer Cicle de menys de 12 crèdits) . Universitat de València.
  • Marc Ferrà i Roís . (2018) . El teatre a l'aula: una proposta didàctica per a 2n d'ESO (Treball de Màster o de Tercer Cicle de menys de 12 crèdits) .Universitat de València.
  • Raquel Tarazona Hernández . (2018) . Els refranys a l'aula de Secundària. Un estudi de cas (Treball de Màster o de Tercer Cicle de menys de 12 crèdits) . Universitat de València.      

© GREC Curricul@
Última actualització: 15/03/2020