Aplicació de tècniques d'aprenentatge automàtic per a problemes de predicció, classificació i reconeixement de patrons o tendències.
Utilització del formalisme de la mecànica quàntica per a millorar les prestacions d'algorismes d'aprenentatge automàtic. Utilització d'aprenentatge automàtic per a la descripció i extracció de coneixement de fenòmens quàntics.
Formació en didàctica de les ciències socials per a mestres d'infantil i primària, per a professorat de secundària, per a professorat universitari i per a educadors en museus i patrimonis i altres àmbits no formals. Formar educadors i generar criteris culturals d'aplicació en àmbits institucionals entre arqueologia, antropologia, educació i cinema.
Formació en arts per a mestres d'infantil i primària, per a professorat de secundària, per a professorat universitari i per a personal educador en museus i patrimonis i altres àmbits no formals.
Aplicacions educatives, creatives i artístiques en entorns de distint tipus, incloent entorns digitals i ús de les TIC.
Generar activitat teòrica i experiències des de l'art i la cultura visual.
Educar en i a través de les arts mitjançant el Arts in Education Approach/AiE. Explorar els beneficis de l'art i de la literatura il·lustrada (ilustración / narrativa multimodal).
Anàlisi de resultats i avaluació mitjançant el disseny i l'aplicació de rúbriques en relació amb els objectius i les destreses que s'esperen desenvolupar.
Anàlisi de grans bases de dades en les quals es tenen tres característiques que les fan especials: velocitat de creixement, varietat en les classes de dades i volum.
Desenvolupament d'equips i algorismes a mesura per a adquisició i tractament de senyals de tota mena.
Emprant les autointerferències produïdes quan la llum coherent incideix sobre una superfície difusora, s'empren tècniques que permeten la detecció de moviment d'amplitud nanomètrica dels objectes analitzats. Això permet mesurar vibracions i so a grans distàncies.
La línia se centra en l'aplicació de tècniques de computació d'altes prestacions, i el desenvolupament i optimització de plataformes distribuïdes dins del paradigma de cloud computing, per a la resolució de problemes en el camp del Big Data, les Aplicacions Multimèdia i els Sistemes intel·ligents.
Formar educadors i educardores i generar criteris culturals d'aplicació en àmbits institucionals entre creativitat, psicologia, pràctiques educatives i formació del professorat.
Desenvolupament de la cultura visual i l'educació artística en l'àmbit de públic tant infantil com d'adults, fomentant la relació amb altres camps d'estudi.
Protecció de la salut del treballador i de l'esfera personal fora de l'àmbit laboral.
Partint dels quatre components que estableix la Pedagogia de les multiliteracitats per al desenvolupament del coneixement (experimentar, conceptualitzar, analitzar i aplicar), dissenyar i avaluar propostes en relació amb la literatura, l'art i les llengües estrangeres.
Àmbit dels components òptics programables (elements difractius, filtres i components de polarització), i la seua realització mitjançant moduladors espacials de llum (bàsicament dispositius de cristall líquid).
Explorar el potencial de l'ús de la narració multimodal (visual-lèxica-sonora...) a través de l'àlbum il·lustrat com a recurs pedagògic innovador en l'àmbit dels museus d'art i en diversos espais educatius reglats i no reglats (escoles, galeries d'art, fundacions, organismes...).
Proposar i valorar tasques col·laboratives que permeten que els/as futurs/as mestres/as progressen gradualment des del mer ús instrumental de les TAC (Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement) fins al desenvolupament d'una consciència més crítica sobre elles.
Fabricació de fibres de cristall fotònic i components especials de fibra òptica (xarxes de difracció, dispositius acusto-òptics i fibres estretes), la seua modelització i les seues aplicacions a làsers, fonts de llum basades en efectes no lineals, sensors i fotònica de microones.
Establir una relació de continguts literaris i artístics essencials per a millorar la competència del personal docent a l'hora de treballar amb recursos multimodals. Crear un marc de conceptes teòrics bàsics que puguen treballar en Educació Primària, Secundària i Universitària.
Física d'oscil·lacions de neutrins i d'astrepartícules amb detectors d'argó liquide (Experiment DUNE).
Cerca de la desintegració doble beta sense neutrins en l'isòtop Xe-136 amb detectors de xenó gasós (Experiment NEXT).
En aquest camp s'explota la capacitat per a realitzar captura de front d'ona per mètodes hologràfics per a obtindre mesures de la fase dels objectes, principalment en microscòpia. Les tècniques són anàlogues a les necessàries per a captura 3D en metrologia.
Investigar sobre el valor de l'ensenyament-aprenentatge de la literacitat i alfabetització visual i estètica (educar la mirada) i el desenvolupament del pensament crític i creatiu en la infància contemporània.
L´activitat investigadora en aquesta línia d´investigació es centra en el disseny i desenvolupament de circuits d´instrumentació per al condicionament del senyal en física mèdica i tecnologia biomèdica. Actualment s´investiga en el campo dels detectors en radioteràpia intraoperatoria.
L´activitat investigadora en aquesta línia d´investigació es centra en el disseny i desenvolupament de circuits de condicionament de baix soroll i alta velocitat, per a experiments de física nuclear i espectroscopia gamma. Actualment s´investiga en els experiments AGATA, NEDA i TRACE.
L'equip també estudia la lingüística contrastiva i la seua aplicació a la traducció a nivell lèxic-semàntic i pragmàtic discursiu entre llengües majoritàries com l'espanyol-peninsular i la llengua anglesa en àmbits d'especialitat com el de les ciències de la salut, així com en altres contextos acadèmics i professionals.
Es parteix del contrast cultural i lingüístic, prenent com a base la lingüística de corpus, entre diverses llengües modernes majoritàries com l'espanyol-peninsular i la llengua anglesa. L'objectiu és aclarir conceptes i buscar aplicacions pràctiques a nivell tant particular entre comunitats comunicatives específiques com global dins de l'entorn de l'educació, així com de la comunicació social i professional, com pot ser el cas de la comunicació empresarial. Les eines procedents de la lingüística de corpus, des d'una perspectiva transcultural, resulten ser essencials tant per a l'obtenció de dades reals i compilació de corpus com per a la seua anàlisi i aplicació de resultats. L'estudi de la comunicació social i professional actual s'aborda en aquest equip en simbiosi amb el món digital, no sols com a mediadora, sinó també com objectiu de les aplicacions de nova generació.
Desenvolupament de nanoestructures semiconductores i polímers poli-funcionals com a base d'estructures fotòniques/ plasmòniques i dispositius. Caracterització estructural-electrònica-elèctrica-òptica de nanomaterials i dispositius. Aplicacions en sensors químics i biosensors, telecomunicacions...
La possibilitat de registre del front d'ona té com un potencial aplicació la realització de tècniques de microscòpia en les quals no s'empren objectius per a la formació d'imatges. Es desenvolupen diverses tècniques, emprant varietat de fonts de llum per a la inspecció de mostres.
Les humanitats digitals i l'educació amb formats digitals ens ajuden a millorar nombrosos aspectes que poden canviar gràcies a les tecnologies digitals.
Analitzar les característiques de la ment multimodal en el S.XXI i la necessitat d'establir noves coordenades de cohesió i desenvolupar noves formes del discurs i relat.
Desenvolupament de models d'aprenentatge reforçat i programació dinàmica per a la reducció de costos, millora de paràmetres importants i augment de l'eficiència.
El propòsit d'aquesta línia és la indagació en els processos educatius en relació amb la interpretació, improvisació i creació musicals, en particular sobre tipus i processos de memòria implicats en la interpretació i improvisació, estratègies d'estudi, por escènica, motivació, rol de les maneres de presentació d'informació, diferències entre músics de formació reglada i músics de formació no reglada (acte-control, acte-estima, disciplina, habilitats entrenables com el núm. i grandària de les saccades o moviments sacàdics mitjançant eye-tracking, etc.).
Extracció d'informació estructurada i coneixement a partir de l'anàlisi de text lliure amb informació a priori desestructurada.
Mètodes avançats per a la captura, anàlisi i síntesi de senyals acústics, incloent el processament musical i de veu, la simulació acústica de sales, els mètodes de reproducció 3D i el monitoratge intel·ligent d'ambients acústics.
Aquesta línia implica diferents línies de treball:
- indagació sobre efectivitat de les maneres de presentació en sistemes uni- bi- i multimodals d'informació musical en els processos d'ensenyament i aprenentatge musical usant mediadors tecnològics i objectes digitals;
- disseny de materials d'aprenentatge a través de l'ús d'objectes digitals d'aprenentatge;
- disseny de programari d'aprenentatge musical.
Indagació sobre característiques dels processos d'aprenentatge musical en contextos d'educació no formal, principalment en escoles de música, educands de banda i en general la formació amateur de les persones (estratègies cognitives, estratègies d'estudi, motivació intrínseca-extrínseca,autoregulació, i altres constructes).
Aquesta línia està en relació amb la indagació de maneres en què els professors i professores en formació inicial construeixen significats en relació amb la música. Si es coneixen aquestes maneres de significar la música, es poden conéixer també els processos de construcció de coneixement musical (procedimentals i declaratius), podent realitzar aportacions al coneixement de la formació inicial i contínua del professorat, així com realitzar contribucions als processos formatius des de la pedagogia i des de la didàctica.
Tècniques de reconeixement i aprenentatge automàtic aplicades a models lineals i no lineals. Aprenentatge continu de distàncies. Mineria de dades heterogènies i d'alta dimensionalitat, amb especial èmfasi en l'anàlisi i recuperació d'imatges i el processament de senyals d'àudio i vídeo.
Obligació de registre de treball, implicacions soci-laborals, productivitat, accidents, temps de treball, prevenció de riscos laborals, flexibilitat, teletreball, etc.
Síntesi i investigació de l'estructura cristal·lina i electrònica de semiconductors i materials d'interés geofísic mitjançant tècniques espectroscòpiques en condicions extremes de pressió i temperatura, en laboratori o en grans instal·lacions de radiació sincrotró.
Actualment, treballem en formes de representació del coneixement que permeten supervisar la resolució de tasques per l'estudiant i a incorporar suport afectiu, a través de la detecció d'emocions mitjançant tècniques pròpies del camp de la Visió per Computador.
Desenvolupament de recomanadors de productes a partir de les característiques del client i gestió de promocions personalitzades.
Tècniques per a la millora de resolució en sistemes òptics. Amb elles pot superar-se, baix determinades condicions els límits imposats per la difracció o els sensors. Aquestes tècniques tenen aplicació en microscòpia i en totes les aplicacions de captura d'imatge.
Disseny i proposta de sistemes per a millora de les mesures, imatges i tècniques en la pràctica optomètrica i oftalmològica.
El grup s'aproxima a la variació lingüística des de diverses perspectives integradores de les múltiples variables que interactuen en la comunicació actual. L'enfocament predominant és el variacionista pragma-semàntic, destacant la versatilitat interpersonal i multimodal de la comunicació i la seua influència en les transformacions socials, professionals i educatives. De manera pionera l'equip aborda la variació en tots els seus àmbits de la lingüística aplicada des d'una perspectiva multidisciplinària.
Aquesta línia d'investigació se centra en el desenvolupament de noves arquitectures i protocols de xarxa, així com en la creació de sistemes de telecomunicació avançats per a la millora de les comunicacions entre els usuaris. El treball dut a terme per aquesta línia abasta el desenvolupament i posada en marxa de nous serveis, tecnologies i arquitectures de xarxa centrats en la millora de la qualitat d'experiència de l'usuari final.