TELEFONADES SIP a la Universitat de València.

Telefonades SIP a la Universitat de València.

sipedu.gif

La xarxa informàtica de la Universitat de València i la seua xarxa telefònica interna permeten la realització de telefonades des de clients SIP (Session Initiation Protocol) a les seues extensions internes, de forma que qualsevol usuari amb connexió a Internet puga realitzar telefonades, gratuïtes, des de el seu ordinador personal o equip equivalent, a una extensió telefònica de la xarxa interna de la Universitat de València que el seu usuari haja configurat adequadament per a això i sense més que conéixer l'adreça de correu electrònic del corresponsal en la Universitat de València o l'extensió a què es vol telefonar.

Com permetre que la meua extensió reba telefonades des d'aplicacions SIP referenciant la meua adreça de correu electrònic?

A soles cal connectar-se a comptes.uv.es i en el menú "El meu Usuari/Modificar les meues dades de localització" establir l'extensió de telefon interna (ULL!, només els 5 dígits de l'extensió) com "Extensió Interna".

L'actualització de la base de dades es realitza cada nit, i per tant, el servei no entrarà en funcionament fins al dia següent. A partir d'eixe moment, podrà rebre telefonades a eixa extensió referenciades com:

sip:dirección_correo@uv.es o sip:dirección_correo@valencia.edu

És important recordar que s'ha d'usar l'adreça de correu i NO l'usuari de correu.

En qualsevol cas, la referència sip:extension@uv.és on "extensió" són els cinc dígits de l'extensió telefònica interna, sempre hauria de funcionar.

SIP.edu

Es pot telefonar des de les estacions de treball connectades a la xàrcia de la Universitat de València i que disposen d'un client SIP no sols a extensions pròpies de la Universitat sinó a moltes altres integrades en el projecte SIP.edu que agrega importants centres educatius i d'investigació connectats en Internet2.

Clients SIP

Els clients SIP han de configurar-se per a realitzar telefonades "SIP to SIP" per a l'ús d'aquest servei.

Es disposa d'una gran varietat de telèfons SIP, tant per programari (Softphone) com maquinari, encara que aquestos últims no sempre permeten la realització d'aquest tipus de telefonades.

Algunes referències d'interés per a localitzar softphones sip sobre distints sistemes operatius són les següents:

iptel.org

voip-info.org

Esquema de funcionament

L'inici de connexió emés per un client SIP a una adreça sip:nom.cognom@uv.és és resolt pel DNS d'uv.es a les adreces IP definides així com les del servidor que va a atendre eixa telefonada. Eixe servidor SIP és en realitat un router SIP, SER (SIP Express Router), que consulta en la base de dades d'usuaris LDAP si eixa adreça electrònica disposa d'una extensió telefònica de referència i encamina la telefonada cap a la central telefònica PBX mitjançant la passarel·la adequada.

Informació tècnica

Existix més informació tècnica sobre el sistema en el següent enllaç:

Informació tècnica