Xarxa inalàmbrica en la Universitat de València

eduroam

eduroam200pix.png

Paràmetres de configuració d'eduroam:
  • Tipus d'autenticació suportats: EAP-TTLS-MSCHAPv2, PEAPv0+MSCHAPv2
  • Emisor del certificat del servidor: UTN-USERFirst-Hardware - TERENA SSL CA
  • Enllaç per la instalació de cadena de certificació: Pulse aquí para descargarla
  • Nom del certificat de servidor a comprovar: radius.uv.es
Informació de suport per a usuaris de la institució:
  • Suport telefònic: 64200
  • Ferramenta de gestió de incidències: Disponible en este enlace
Informació de suport per a usuaris visitants: S' ofereix suport en la mida d'allò possible als usuaris visitants que provinguen d'altres organizacions a eduroam.

Aquest és el mètode d'accés recomanat.

És una xarxa amb xifratge WPA2 AES i autenticació de xarxa 802.1x.

L'autenticació és de tipus EAP protegit PEAP, amb validació de certificats de servidor i amb mètode d'autenticació per contrasenya segura EAP-MSCHAP-v2. La validació de servidor es mitjansant el certificat expedit per la autoritat certificadora UTN-USERFirst-Hardware de COMODO.

També està soportat l'uso de EAP-TTLS i autenticació d'usuari per MSCHAP-v2. Es recomana, en aquest cas, l'us del client EAP-TTLS de SecureW2 per Windows i wpa_supplicant per Linux. També la validació de servidor es mitjansant el certificat expedit per la autoritat certificadora UTN-USERFirst-Hardware de COMODO. Aquest certificat es troba instal·lat en la majoria de sistemes actuals.

Per tant, la vostra targeta i programari de connexió sense fil han de suportar aquests protocols i configuracions.

En establir la connexió, se us demanarà unes credencials de client que correspondrà al vostre usuari i contrasenya. Aquestes dades corresponen a les del vostre compte de correu electrònic en la Universitat de València.

Atenció! Tingueu en compte que és el vostre usuari, no la vostra adreça de correu electrònic.

És necessari afegir al vostre usuari els dominis @uv.es o @alumni.uv.es.:

usuari@uv.es o usuari@alumni.uv.es

Si sou un usuari d'una institució participant en eduroam, heu d'usar el mode d'autenticació que la vostra institució us indique per connectar-vos-hi des de fora.

Si us trobeu fora de la Universitat de València i disposeu d'accés a una xarxa eduroam amb accés 802.1x, us hi podreu connectar amb la mateixa configuració d'autenticació que empreu en aquest cas, però sempre fent servir, llavors, l'usuari tipus usuari@uv.es o usuari@alumni.uv.es

Després d'haver validat les vostres credencials, obtindreu una adreça IP pública que us permetrà accedir a Internet i a la xarxa local de la mateixa manera que en una roseta cablada.