Mesa negociadora del 24 de novembre de 2011 |
|
Ordre del dia i documentació disponible:
|
1.- Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió anterior.
2.-
Protocol d'actuació enfront a l'Assetjament Sexual i a l'assetjament
per raó de sexe en l'àmbit de la Universitat de València.
3.- Calendari laboral:
4.- Proposta de modificació dels perfils de places de personal de laboratori dels subgrups C1 y/o A2.
5.- RLT de la plantilla de PDI:
6.- Proposta de modificació del Capítol II del Reglament de Permisos i Llicències d'Estudi (Llicències per Any Sabàtic).
7.- Precs i qüestions.
|
|
Resum de la mesa negociadora:
|
Punt 1.- Aprovació, si escau, de l'acta de la sessió anterior:
S'aprova l'acta de la sessió anterior amb les modificacions reclamades per les seccions sindicals.
|
|
Punt 2.-
Protocol d'actuació enfront a l'Assetjament Sexual i a l'assetjament
per raó de sexe en l'àmbit de la Universitat de València.
A la mesa negociadora del 24 de novembre de 2011, l'STEPV felicità a la Unitat d'Igualtat de la Universitat de València per la iniciativa presa davant d'aquesta problemàtica. STEPV
va fer una valoració positiva, encara que pensàvem que calia introduir
algunes esmenes en la proposta del Protocol, per la qual cosa vam
demanar, amb la resta de seccions sindicals, que fora ajornada la
discusió del document presentat.
En la mesa negociadora de hui 23 de gener de 2012, com a punt únic de
l'ordre del dia, s'ha aprovat per unanimitat el Protocol amb la
incorporació de pràcticament la totalitat de les esmenes presentades
per la part sindical, en temes com ara:
-
ampliació de l'àmbit d'aplicació
-
formació
en igualtat i acaçament sexual i assetjament per raó de sexe per
als/les responsables jeràrquics docents i administratius
-
inclusió de la representació sindical tant en l'Assessoria Confidencial com en el Comitè d'Assessorament
-
inversió de la càrrega de la prova
-
assegurança de responsabilitat civil
-
normativa sobre abstenció i recusació de les persones integrants de l'Assessoria i del Comitè, etc.
Hem demanat que aquest Protocol acabe adoptant-se en les fundacions de la Universitat de València.
En breu inclourem en la nostra web el text definitiu del Protocol.
|
|
Punt 3.- Calendari laboral:
rebutjades les propostes presentades per la part sindical, a l'addenda de calendari es fan les següents modificacions:
- es podran gaudir de 7 dies d'assumptes propis
- als dissabtes que estaran tancats a la UVEG s'afegeix l'1 de setembre
- es tancaran 3 setmanes el mes d'agost (a determinar per Gerència)
- tant a Nadal com a Pasqua el conjunt de la plantilla treballarà el primer torn, excepte als serveis d'emergència
Aquest punt s'aprova amb els vots favorables de
|
|
Punt 4.- Proposta de modificació dels perfils de places de personal de laboratori dels subgrups C1 y/o A2.
Degut a que no hi hagué un recolzament suficient, es retira el punt de la mesa negociadora.
|
|
Punt 5.- RLT de la plantilla de PDI:
Segons
dades ofertes per la part institucional sobre la RLT del PDI, a data de
novembre de 2011, de les 3595 places de PDI, el 60,17% són de natura
funcionarial, i la resta, el 39,3 % aproximadament són de natura
contractual, és dir 1433 places. Encara que no supere el 49% marcat per
llei, des de STEPV
volem denunciar l'augment de la proporció de llocs de treball precari.
No estan inclosos els associats per incidències, amb la qual cosa
En el document annex a la relació de llocs de treball de PDI de la
Universitat de València es troba un llistat de figures
contractuals amb la seua dedicació pel que fa a la docència i tutories.
Una vegada més, STEPV
va demanar que el POD es revise amb tota cura, atès que s'ha detectat
nombrosos casos en els quals els associats i les associades tenen una
càrrega docent superior a la dedicació prevista en els seus respectius
contractes.
STEPV
també va incidir en la problemàtica dels associats assistencials, la
dedicació dels quals queda vaga, i assenyala que el GDI no és un
sistema de control efectiu de la docència en aquest cas i en general,
la qual cosa ha ocasionat problemes quan un professor o una professora
associada ha volgut acreditar la docència realitzada.
STEPV
i la resta de les seccions sindicals presents a la mesa negociadora en
demanat que s'especifique en el document annex la dedicació dels
diferents tipus d'associats i que s'insistisca en que no es supere el
nombre de crèdits.
Aquest punt s'aprova amb els vots favorables d'STEPV, CCOO i UGT, i l'abstenció de CGT
|
|
Punt 6.- Proposta de modificació del Capítol II del Reglament de Permisos i Llicències d'Estudi (Llicències per Any Sabàtic).
Es
va modificar el reglament en el punt de llicències per any sabàtic pel
que fa a la revisió del llenguatge de gènere i minvar la penalització
per no presentar en el termini establert l'informe preceptiu. STEPV
i la resta de sindicats acordaren que en el barem es reduïra la
proposta de la part institucional de fins a un màxim 18 punts per
mèrits d'investigació a 14 punts. STEPV
va acceptar que la docència siga coberta si l'àrea presenta dèficit de
recursos docents, però va insistir en que mai suposarà sobrepassar el
límit legal de dedicació docent per a qualsevol de les figures docents
implicades de l'àrea.
Aquest punt s'aprova amb els vots favorables d'STEPV, CCOO i UGT, i l'abstenció de CGT
|
|
Punt 7.- Precs i qüestions
En aquest punt STEPV
pregunta la raó de no renovar contractes durant aquest curs entre el
col·lectiu del professorat associat. La resposta de l'equip rectoral és
que als departament o bé es trauen les places a concurs o bé es renova
la contractació. Per
al curs vinent no s'esperen retallades generalitzades de personal, que
amb la implantació dels graus potser fins i tot calga contractar més
professorat associat. STEPV reclama que s'establisquen criteris clars en cas de no renovació dels contractes.
|
|
|