Web de la secció sindical del  STEPV-Iv    
a la Universitat de València
Telèfon: 963 983 018                            stepv@uv.es stepv@uv.es                               Fax: 963 864 012
pas pdi interins investigadors òrgans comunicats
blog legislació acció social premsa salut laboral enllaços afilia't
STEPV informa:

Valoració de l’ STEPV-Intersindical Valenciana sobre l’estatut del PDI.

Davant de la publicació de l’últim “Esborrany de l’Estatut del PDI de les Universitats”, elaborat pel Ministeri de Ciència i Innovació amb data 8 de juny de 2009, l’STEPV-Iv denuncia que el nou projecte no arreplega cap de les propostes de l’STEPV-Intersindical Valenciana i que per tant, emmalalteix dels mateixos defectes que l’anterior projecte:

1. No es presta suficient atenció a les figures de professorat contractat: ni a la seua carrera docent i investigadora ni a les seues retribucions. Des de l’STEPV-Iv demanem el mateix tracte que per a totes les figures funcionarials.

2. En l’article 5. "Un altre personal docent i investigador", s’introdueix sospitosament la possibilitat de contractar per obra o servei a personal docent, aquest cas no es contempla en absolut en l’article 48.1 de la LOU. Això podria donar pas a usos perversos d’aquestes figures i a la precarització de part del professorat.

3. Article 5. 2. A les modalitats de contracte hauria d’incorporar-se la figura del becari d’investigació. Demanem la regulació i millora de les condicions d’accés de la figura del becari.

4. Sobre les funcions i dedicació del professorat universitari considerem que les activitats d’innovació i transferència (article 11), es deriven transversalment de les altres activitats del PDI (docència, investigació i gestió) per tant, la diversificació i intensificació de les tasques del (article 13) hauria de contemplar aquesta consideració.

5. Article 13.2. L’orientació professional específica docent hauria d’incorporar també el vessant innovador (docent/innovadora), com es fa en la investigadora, especialment si s’opta pels canvis metodològics que suposarà l’adaptació a l’EEES.

6. Article 14. La nova definició del crèdit en termes ECTS per a l’alumnat també hauria d’aplicar-se al PDI, tal i com s’afirma en l’apartat 8, la qual cosa requereix incloure en les 14 hores setmanals de dedicació altres tasques relacionades amb la docència que no apareixen en l’apartat 9, com a preparació de classes i elaboració de materials d’ensenyança si no és així, les 14 hores setmanals haurien de reduir-se.

7. Pel que fa a la dedicació del PDI, no s’entén la confusa divisió de la dedicació parcial (ordinària i reduïda) (article 14, 6.). Igualment resulta impertinent la distribució de la dedicació a temps complet (article 14, 7.) Tampoc s’entén l’assignació setmanal d’hores (14 hores d’activitats relacionades amb la docència). La resta de dedicació s’assigna a investigació/innovació i transferència. Demanem que es tinga en compte en totes les consideracions també la gestió, drets i deure del PDI.

8. Pel que fa a les retribucions (article 17), es limita al PDI funcionari. No s’entén que dos complements relacionats amb el satisfactori exercici de les funcions pròpies del PDI (mèrits docents i sexennis) figuren en dos apartats diferents de les retribucions complementàries. Ambdós (e3 i f2) haurien de figurar en el complement específic. Segons està redactat l’article, se suprimeix el complement de residència per al personal docent i investigador de les Illes Balears i les altres comunitats “extrapeninsulars” o es tracta d’un oblit.

9. Article 23. 1. Si bé considerem positiu que el PDI pot incorporar-se a empreses amb base tecnològica en la creació del qual haja participat, també valorem necessari un major control d’aquesta opció de mobilitat per a la que es reserva al lloc de treball fins a cinc anys; com podria ser, arbitrar un procediment objectiu per a l’autorització, i un control de les activitats que es realitzen en l’empresa abans de prorrogar la seua estada en la mateixa.

10. Article 28. 3. Estem d’acord amb la reducció del 30% de la dedicació màxima a una determinada edat, però també seríem partidaris de rebaixar-la (per exemple als 55 anys), a fi que realment supose un incentiu per al PDI de major edat (cal tindre en compte que en la majoria de les universitats hi ha programes de jubilació anticipada a partir dels 60 anys).

11. Article 29. El requisit de 30 anys de servei per a la jubilació anticipada als 60 anys hauria de considerar també la vida laboral completa de l’interessat i no únicament l’antiguitat com a professor universitari.

12. Article 30. 2. Hauria de restringir-se molt més la possibilitat que les universitats privades contracten a PDI de les públiques, perquè la postil·la que no siguen activitats amb caràcter regular admet interpretacions que podrien pervertir la norma. Demanem que en la contractació s’especifiquen les activitats docents a què es limita (conferències, seminaris) i a un còmput anual d’hores restrictiu (10-20).

13. Demanem que en l’articulat s’incloga "l’any sabàtic". Cada cinc anys de dedicació completa, el PDI tindrà dret a un any sabàtic amb remuneració completa, dedicat, a la investigació, a la actualització pedagògica o altres.

14. Demanem una major concreció en allò que s’ha referit a l’aplicació de la “igualtat de gènere” que pareix que es redacta per obligació. Que hi haja plans específics en cada universitat que contemplen tots els col·lectius de la vida universitària, alumnat, professorat, òrgans de govern etc .

15. Valorem com inadequat el tracte a les figures de tots els cossos a extingir. El problema dels CEU i dels TEU, dels que únicament es parla en les disposicions transitòries sobre la seua carrera horitzontal, encara que ni tan sols s’indica un termini per a fer-ho.

 

Des de l’STEPV-Iv valorem aquest nou esborrany de l’Estatut del Professorat, com insuficient, i demanem l’elaboració d’un nou estatut.

 

 
Pàgina d'inici 
Pàgina mantinguda per STEPV  stepv@uv.es  stepv@uv.es             fitxa d'afiliació