UeBUniversitat en Bici |
|
OCB Principis que han d'ordenar la planificació urbana i viaria segons l'OCB. L 'OCB considera bàsic guanyar espais per a vianants i ciclistes al carrer. Per hi arribar, s'ha d'aconseguir recuperar part de l'espai públic que els automòbils s'han apropiat, moltes vegades de manera clarament excessiva gràcies a la visió dominat a la planificació urbana al segle passat i, d'altres (amb casos com la doble filera, aparcament a les voreres i demés), fins i tot de forma manifestament contrària al que estava previst, anant més enllà de la previsió ja per si mateixa generosa d'espai assignat. - La xarxa de carril-bici ha de ser coherent i completa - S'han d'establir itineraris básics que permetan garantir la connexió de les diferents zones de la ciutat amb els centres d'estudi, oci i negoci de la ciutat - Els grans centres educatius, com ara els campus universitaris, han d'estar connectats de manera òptima amb carril-bici no sols entre ells i amb tots els barris de la ciutat, sinó també amb els nuclis urbans més importants de l'àrea metropolitana - Els carrils-bici han de ser dissenyats de manera que garantisquen la seua funcionalitat i la seguretat dels ciclistes - L'espai urbà destinat als ciclistes ha de ser un espai guanyat no als vianants (que, de fet, n'hauriem de guanyar, també) sinó als automòbils - La xarxa de carril-bici ha de ser aprofitada com un element més d'un disseny global de la mobilitat urbana i interurbana que afavorisca el desenvolupament sostenible, el respecte als ciutadans i la qualitat de vida |
|
|