
La
Cistella Responsable és una iniciativa de la fundació CEDAT, amb el
recolzament, en la UV, del Vicerrectorat de Sostenibilitat, Cooperació
i Vida Saludable. Té com a objectius a destacar: promoure un model de
consum responsable que dona la possibilitat d'accedir a aliments
ecològics locals i de temporada, i integrar laboralment a
persones amb discapacitat, contribuint a la construcció d'una societat
més solidària i compromesa.
En
concret, la iniciativa permet a la comunitat universitària encarregar i
rebre cistelles de productes ecològics en despatxos i punts de
recollida, repartits per persones del Centre Especial d’Ocupació del
CEDAT.
El
funcionament de la proposta és senzill. Primer, la clientela es
registra en la web de la Cistella, https://ir.uv.es/mz4RkGL
. Després, s'encarrega la comanda (hi ha diferents modalitats de
caixes), i s’indica el lloc d’entrega. El dimecres següent es rep el
lliurament i el pagament es realitza a través de la plataforma amb
targeta de crèdit.
La
comanda la confecciona l'associació “Solviu”.
Les
bosses utilitzades dins de les cistelles per a transportar els
productes, les han confeccionades dones en risc d'exclusió a base de
retalls sobrants de fàbriques tèxtils, gràcies al projecte “Mil-una”
del Centre de Formació Professional ISOC de Sagunt. Els i les
agricultores porten les comandes a la Fundació CEDAT, la qual
s'encarrega de l'última milla realitzant els repartiments en carros
reciclats i dissenyats ergonòmicament.
La
plantilla amb diversitat funcional del Centre Especial d'Ocupació
s'encarrega, entre altres tasques, de realitzar aquests repartiments al
campus. El producte se serveix en caixes, i dins de les mateixes van
les bosses de roba que són les que s'emporta la clientela amb els
productes i per la qual paga una fiança de 7 euros.
Us
animem a fer una comanda i aprofitar els beneficis d'una alimentació
saludable i sostenible a la par que es recolza una iniciativa social
integradora.
Ara
es pot demanar en Blasco Ibáñez per a rebre la cistella a la Facultat
de Geografia.
CISTELLA
RESPONSABLE

“No és
un drama, és un canvi”

“No
és un drama, és un canvi”: és una campanya de Claudia Martínez,
estudiant de Ciències Ambientals que ha estat una deles tres
seleccionades per el projecte Justo y Punch! d’IDEES i PROYDE en un
projecte amb 17 universitats espanuoles per a promoure el Comerç Just.
La
Universitat de València acull del 12 al 25 de maig una de les campanyes
finalistes
del concurs interuniversitari Justo i Punch, iniciativa dirigida a
l'estudiantat de tota Espanya per a dissenyar propostes de
sensibilització
sobre
el Comerç Just i el consum responsable.
La
campanya posa el focus en com les nostres decisions de consum poden
generar
un impacte real, i el fa amb un llenguatge pròxim i visual,
especialment
pensat
per a connectar amb l'entorn universitari.
Perquè
canviar hàbits no és un drama, però seguir com si res… sí que ho és.
El
passat 19 de maig va instal·lar
dos
panells participatius per a descobrir el “verdader preu” d'alguns
productes
de consum diari i on estudiants van deixar la seua opinió en el mural.
Samarretes, café, xocolate i altres objectes van convidar a
pensar en el seu cost real, més enllà de l'etiqueta.
🎁 A més, hi va haver
degustació de productes de Comerç Just i un sorteig entre
les
persones participants.
Si
vols saber més sobre com consumir de forma més justa i responsable
sense
renunciar
al que t'agrada, no t'ho perdes i difon la campanya a Instagram
https://www.instagram.com/no_es_un_drama/

Participa, encara pots guanyar
un pack de comerç just comentant a Instagram fins al dia 25
https://www.instagram.com/p/DJpLolOM-Qh/
La
campanya ja porta més de 50000 impactes.
No
és un drama, és un canvi. Suma't al Comerç Just.

ENQUESTA HOPES

Els
resultats d'este projecte d'investigació implicarien un benefici social
i comunitari en permetre ajudar a informar les persones sobre com les
seues eleccions diàries poden afectar la seua salut i qualitat de vida
i proporcionar informació valuosa per al desenrotllament de polítiques
i programes de salut pública.
Respon.
https://encuesta.com/survey/x7L6xFVm4X/encuesta-esp
|