Lliurament dels premis de la fase local de les XXV Olimpíades de Física

Acte de lliurament dels premis.

La delegada del Rector per a la Incorporació a la Universitat, Mª José Lorente; la directora d’Àrea d’Alumnat de la UPV, Ana Albors; la degana de la Facultat de Física, Soledad Gandia; i la presidenta del grup local de la RSEF, Ana Cros van lliurar aquest dijous els premis de la fase local de les XXV Olimpíades de Física. L'Olimpíada de Física és una competició de caràcter internacional en què participen estudiants de nombrosos països i que organitza la Real Societat Espanyola de Física (RSEF) en la seua fase nacional.

En l’acte de lliurament van estar també presents els membres del comitè local organitzador de l'Olimpíada de Física d’ambdues universitats, Chantal Ferrer i Fernando Tena (Universitat de València) i Juan Carlos Carrión (UPV), i també una representació del professorat del curs.

La Universitat de València –a través de la Facultat de Física i la Delegació per a la Incorporació a la Universitat– així com la Universitat Politècnica, s'encarreguen de la fase local de la competició, que va tindre lloc el passat 3 de març i consisteix en una prova escrita de problemes i exercicis de Física.

Els estudiants de batxillerat que participen en esta prova opten als premis locals que inclouen, entre altres, la matrícula gratuïta del primer curs en la Universitat de València.

I, a més, poden estendre la seua participació a la fase nacional (Madrid, 10-13 d’abril), que enguany serà possible gràcies a les gestions de la RSEF, donat que el Ministeri d’Educació no ha firmat l’acord per finançar aquesta celebració. Per aquest mateix motiu la tradicional participació espanyola en la fase iberoamericana (enguany en Cochabamba, Bolívia, setembre 2015) i la XLVI convocatòria internacional (Mumbai, Índia, 4-13 juliol 2015) és encara incerta.

Tots els participants van ser preseleccionats en una prova preliminar celebrada el darrer mes d’octubre a la que van acudir 115 estudiants, i van rebre un curs de física de més de 70 hores impartit per docents de les dos universitats, previ a la prova local de la competició. Ells i les seues famílies i professors van participar ahir en l'acte de lliurament de premis.

Han quedat premiats i, per tant, classificats per a la fase nacional, els estudiants següents (clicant ací).

Més informació: www.uv.es/fisica  i   www.uv.es/incorporaciouv/cooperacio

Last update: 6 de march de 2015 12:57.