Logo de la Universitat de València Logo Departament d'Enginyeria Química Logo del portal

.
.
.

El professorat d'Enginyeria Química de l’ETSE-UV va participar al tercer congrés del CIDIQ

  • 3 de febrer de 2016
Image de la noticia

El CIDIQ (Congrés d'Innovació Docent en Enginyeria Química) és una reunió que se celebra de forma bianual a fi d'intercanviar experiències docents en l'àmbit de l'Enginyeria Química i aconseguir l'objectiu comú de formar professionals en aquesta àrea de coneixement. Aquest any el congrés ha tingut lloc a la Universitat d'Alacant i s'han presentat 34 comunicacions orals i 59 pòsters.

El grup d'Innovació Docent en Enginyeria Química (IDIQ) de l’ETSE-UV va participar mitjançant una comunicació oral i quatre exposicions de pòsters. En la comunicació oral va ser presentada la implementació d'un model d'avaluació retroalimentada per a la millora dels informes de laboratori en els primers cursos d'Enginyeria Química. El IDIQ de l’ETSE-UV considera que els processos d'avaluació han d'anar més enllà de la classificació i qualificació de les proves dels estudiants. En aquest treball es proposa un procés que enforteixi la integració de coneixements, habilitats i actituds que permeti a l'alumnat ser protagonista de la seva pròpia formació. En aquest sentit, les metodologies d'avaluació retroalimentada es plantegen com una eina amb un gran potencial, especialment per a l'entrenament de capacitats transversals de presentació i discussió de resultats experimentals que es materialitzen en els informes de laboratori. 

Els pòsters presentats per l’ETSE-UV van ser els següents:

Microaplicacions per a la simulació in situ de muntatges de laboratori

Aquest pòster va ser presentat pel grup IDIQ, i presenta eines dirigides a superar les limitacions de l'espai i durada de les pràctiques o el cost excessiu dels materials de laboratori, mitjançant l'ús de petites aplicacions informàtiques, senzilles i intuïtives, que reprodueixin els muntatges de laboratori. 

La digitalització de resolució de problemes en Enginyeria Química com a eina d'autoavaluació i aprenentatge autònom

El grup IDIQ ha creat un conjunt de vídeos en els quals, amb l'ajuda d'una tableta gràfica, es descriu la resolució de problemes. Aquests han estat implementats en  algunes assignatures a través de diferents metodologies amb objectius diversos

IDIQ-METTIC 

El IDIQ-METTIC és el projecte d'innovació educativa que el Grup d'Innovació en Enginyeria Química de la Universitat de València coordina per a la integració de metodologies actives i recursos TIC, amb l'objectiu de fomentar el desenvolupament i adquisició de competències en els estudiants. El projecte abasta 29 assignatures dels Graus d'Enginyeria Química, Biotecnologia, Ciències Ambientals, Enginyeria Electrònica i Química i el Màster d'Enginyeria Química. 

Aprenentatge progressiu en la matèria de Projectes d'Enginyeria Química

Amb l'objecte de potenciar l'aprenentatge de la matèria de Projectes i permetre un millor desenvolupament del Treball de Final de Grau s'han dut a terme diferents connexions entre les assignatures del mòdul amb altres assignatures on la matèria pot ser complementària.

Vídeo pòsters: