Logo de la Universitat de València Logo Departament d'Història de l'Art Logo del portal

Foto Nom i cognoms Adreça + info Biografia
ALBA PAGAN, ESTER

ALBA PAGAN, ESTER

PDI-Titular d'Universitat
Vicerector/A
Vicerectorat de Cultura i Societat
ARCINIEGA GARCIA, LUIS MANUEL

ARCINIEGA GARCIA, LUIS MANUEL

PDI-Catedratic/a d'Universitat

Departamento de Historia del Arte, Facultad de Geografía e Historia. Avd. Blasco Ibáñez, 28; 46010 Valencia (España)

(9638) 64103

luis.arciniega@uv.es

Biografia
 

Va estudiar a la Universitat de València i es va doctorar en Història de l'Art a l'any 2000 amb la Tesi El monasterio de San Miguel de los Reyes. Arquitectura y construcción en el ámbito valenciano de la Edad Moderna. En 2001 va obtenir la plaça de professor titular i el 2017 la de catedràtic d'Universitat.

La seva docència es desenvolupa a través de temes relacionats amb el patrimoni artístic, l'art i l'arquitectura del Renaixement i el Barroc, i l'aplicació de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en l'ensenyament i la investigació en Història de l'Art. Ha dirigit nombroses tesis doctorals i Treballs Fi de Màster.

La seva recerca se centra en el patrimoni artístic, amb especial atenció als aspectes culturals i visuals, així com al patrimoni de l'obra pública. Ha dirigit i participat en nombrosos projectes d'investigació. Ha tractat les obres en el seu esdevenir: realització, usos i recepció al llarg del temps. Actualment, desenvolupa aquest enfocament en el projecte d'I+D "Memòria, Imatge i Conflicte en l'Art i l'Arquitectura del Renaixement: la Revolta de les Germanies a València", Ministeri de Ciència i Competitivitat. Ha participat en nombroses conferències, seminaris i congressos, i ha escrit nombroses publicacions relacionades amb les activitats artístiques i arquitectòniques a l’Espanya de l'Edat Moderna.

Ha estat director d'Ars Longa. Cuaderns d'Art, 2009 2014, i és membre del comitè editorial de diferents revistes. Ha estat coordinador del programa de doctorat en Història de l'Art (UJI i UVEG, amb Menció cap a l'Excelencia) de 2011 a 2015, i director de Departament de 2008 a 2014. Des de 2017 és director de la càtedra institucional "Demetrio Ribes", dedicada a la història de l'obra pública.

AVILA VALVERDE, ANDRES

AVILA VALVERDE, ANDRES

PI-Invest Formacio Predoc Fpu

Departament d'Història de l'Art, Despatx 403 Facultat de Geografia i Història. Universitat de València Avda. Blasco Ibáñez, 28 46010 - València (España)

96 386 42 41 (D)

andres.avila-valverde@uv.es

Biografia
 

Personal Investigador en Formació (PIF) del Departament d'Història de la Universitat de València (2020).

Andrés Ávila Valverde (Mislata, 1995) és graduat en Història (2013-2017) i en Història de l'Art (2017-2019), ambdues titulacions per la Universitat de València. Gràcies al programa ERASMUS va poder realitzar una estada durant el curs 2015-2016 a la Università della Sapienza, a Roma. Així mateix, ha realitzat pràctiques curriculars en el Museu d'Història de València on va treballar en aspectes relatius a la comunicació i les xarxes socials (2017) i ha col·laborat amb la revista Makma d'arts visuals i cultura contemporània (2019).

En el curs 2018-2019 va obtenir la Beca de Col·laboració amb el Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València, iniciant-se en les tasques investigadores vinculades a aquest departament. No obstant això, la seva producció acadèmica va començar després de la realització del Màster Universitari d'excel·lència acadèmica en Història de l'Art i Cultura Visual de la Univesitat de València i la Universitat Jaume I de Castelló (2019-2020) amb un Trenall Final de Màster dirigit per la professora Mercedes Gómez-Ferrer titulat Los Tudor en el audiovisual contemporáneo: La imagen de Enrique VIII y sus esposas a través del cine. La posterior obtenció de la beca de Formació del Professorat Universitari (FPU) del Ministeri d'Universitats, li va permetre convertir-se, a partir de l'1 de novembre de 2020, en Personal Investigador en Formació (PIF) al Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València.

Els seus interessos generals versen sobre l'art, la història, la cultura, el cristianisme i les llengües. Actualment es dedica a la investigació i realització de la seva tesi doctoral que porta per títol 'L'EUCARISTIA EN L'ART VALENCIÀ: CAPELLES DE COMUNIÓ I TRASAGRARIOS' inserida en el Projecte de Recerca R + D del Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat: GEOART (https://geoart.es/) sobre Geografies de la mobilitat artística. València en època Moderna, dirigit per la professora i catedràtica Mercedes Gómez-Ferrer Lozano (mercedes.gomez-ferrer@uv.es).

Finalment, des de desembre de 2020 obstenta el càrrec de vicepresident de l'Associació de joves investigadors de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València, 'Pangaea', de la qual és membre des de 2019.

ARENAS ORIENT, CARLOS JAVIER

ARENAS ORIENT, CARLOS JAVIER

PDI-Associat/Da Universitari/A
Biografia
 

Doctor en Història de l'Art (Universitat de València, 2005). Ha estat docent a la Universitat Politècnica de València ia la Universitat Oberta de Catalunya. Des del 2010 imparteix classes d'Història de l'Art i Història del Cinema a la Universitat de València.

Com a curador és responsable de diverses exposicions internacionals dedicades a HR Giger (València 2007; Sant Sebastià 2009; Gruyerés 2017; Nantes 2017, Ciutat de Mèxic 2019; Barcelona 2021; Tabasco 2022), José Hernández (València, Madrid 2016; Denia 2022, Alcoi, Villena 2023), Joan Castejón (València 2017; Denia 2022), el disseny cinematogràfic (València 2009) i l'Art fantàstic (València i Alacant 2013; Sant Sebastià 2014; Tabasco 2023).

A més de conferències i ponències sobre art, cinema i avantguardes artístiques, ha publicat nombrosos articles a revistes especialitzades ia catàlegs d'exposicions relacionats amb l'art i el cinema fantàstic.

Com a guionista ha treballat a la televisió (Culto Cinemascope, Rolling Stone Colòmbia 2021) i al cinema (Bayne Studios, Nova York, 2023).

BAIXAULI ROMERO, RAQUEL

BAIXAULI ROMERO, RAQUEL

PDI-Substitut/A
BALLESTER BUIGUES, IRENE

BALLESTER BUIGUES, IRENE

PDI-Associat/Da Universitari/A
BAYO MOLINA, ANA

BAYO MOLINA, ANA

PI-Invest Formacio Predoc Ministeri
BENITO GOERLICH, DANIEL

BENITO GOERLICH, DANIEL

PDI-Catedratic/a d'Universitat

Departament Història de l'Art Universitat de València Despatx: 316

daniel.benito@uv.es

Biografia
 

[Biografia, versió en valencià]

Daniel Benito Goerlich (València 1955) és Llicenciat en Filosofia i Lletres (Secció Història) MEC 19/9/77, Doctor en Geografia i Història (Especialitat Història de l'Art) MEC 22/6/81; amb qualificació: excel·lent cum laude per unanimitat, i premi extraordinari de doctorat per la Facultat de Geografia i Història el 1983.

Catedràtic en el Departament d'Història de l'Art, al cos docent pertany des de 1977. Ha estat Conservador del Patrimoni històric artístic de la UVEG des de 1987 a 2018.

Director del Museu del Patriarca del Reial Col·legi Seminari de Corpus Christi.

Ha dedicat la seva investigació a l'arquitectura del segle XIX, la conservació del patrimoni cultural, la història, iconografia i l'art valencià.

 

BESO ROS, ADRIAN

BESO ROS, ADRIAN

PDI-Titular d'Universitat
Responsables de Gestio Academica
Coordinador/a Titulacio de Grau

96 398 33 98 (D)

adria.beso@uv.es

Biografia
 

Torrent, 1967. Llicenciat en Geografia i Història (1990) i doctor en Historia de l'Art (2010) per la Universitat de València. Ha desenvolupat l’activitat professional com a director del Museu Comarcal de l'Horta Sud Josep Ferrís March, des de la seua creació en 1996 fins l'any 2013, que ha compaginat durant aquest període amb la docència com a professor associat en el Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València, com a professor ajudant doctor des de 2013 i des de 2018 com a profesor titular. Membre electe del claustre des de 2014, on com a tal ha format part de diversos òrgans de gestió universitària, com el Consell de Govern, la Comissió d'Estatuts i la Mesa del Claustre. Des de setembre de 2018 és responsable de l'àrea de conservació del patrimoni cultural de la Universitat de València.

Les seues línies d'investigació se centren en l'estudi d'algunes manifestacions del patrimoni cultural relacionades amb els paisatges on s'integren, com ara l'arquitectura popular, l'arquitectura industrial i el patrimoni de l’obra pública, sobre les que ha publicat diferents aportacions en revistes especialitzades i en obres col·lectives.

Ha treballat en l'elaboració dels inventaris de patrimoni etnològic immoble (1994) i de patrimoni industrial de la Comunitat Valenciana (1997-2005) i ha format part d'equips redactors de diversos instruments de planejament territorial, plans especials, plans directors de monuments i de catàlegs municipals de béns i espais protegits, i ha estat autor d'un bon nombre d'informes en matèria de protecció i gestió dels béns culturals immobles. Ha participat en més d'una desena de contractes d'investigació i en diversos projectes I+D finançats en convocatòries públiques

BUENO CAMEJO, FRANCISCO CARLOS

BUENO CAMEJO, FRANCISCO CARLOS

PDI-Titular d'Universitat

Departamento de Historia del Arte

(9639) 83396

francisco.bueno@uv.es

Biografia
 

[

Licenciado en Geografía e Historia por la Universitat de València

Licenciado en Historia y Ciencias de la Música por la Universidad de La Rioja

Doctor por la Universitat de València

Estancias en el extranjero: Università Cattolica del Sacro Cuore (Milano-Trieste, Italia), Universitatea din Bucuresti (Rumanía), Universidad Islámica Azzad de Teherán (Irán).

Editor de Cuadernos de Bellas Artes – Sociedad Latina de Comunicación Social.

Líneas de investigación:

  1. Música
  2. Historia del Arte
  3. Estética.

Biografia, versió en valencià]

CAMPOS PERALES, ANGEL

CAMPOS PERALES, ANGEL

PI-Postd_Conselleria_Ant.Apostd2022
Biografia
 

Grado en Historia del Arte por la Universitat de València (2015) - Premio Extraordinario de Grado y Beca de Excelencia Académica de la Generalitat Valenciana

Máster en Historia del Arte y Cultura Visual por la Universitat de València (2016) - Premio Extraordinario de Máster

Beca de investigación en las colecciones del Museo del Prado-Meadows Museum de Dallas (siglos XV-XVI). Departamento de Pintura Italiana y Francesa hasta 1700

Doctorado en Historia del Arte por la Universitat de València (2022) - Premio Extraordinario de Doctorado. Tesis: Arte, coleccionismo y cultura nobiliaria en el Reino de València en tiempos de Felipe III. Directores: Mercedes Gómez-Ferrer y Miguel Falomir Faus

Contratado posdoctoral Margarita Salas (2022)

Contratado posdoctoral Generalitat Valenciana (APOSTD/2022) en el Departamento de Historia del Arte de la UNED (Madrid). Supervisors: Mercedes Gómez-Ferrer y Antonio Urquízar Herrera

Líneas de investigación:
-Coleccionismo y agencia artística de la nobleza cortesana en la España de los siglos XVI y XVII
-El I duque de Lerma (m.1625) y su relación con las artes
-Intercambios artísticos España-Italia, con un especial interés en la importación española de mármoles genoveses y de pintura de antiguos maestros
 

CHIVA BELTRAN, JUAN

CHIVA BELTRAN, JUAN

PDI-Titular d'Universitat
Secretari/a de Departament

Despatx 319. Departament d'Història de l'Art. Facultat de Geografia i Història. Avinguda Vicente Blasco Ibáñez, 28. 46010, València.

83332

juan.chiva@uv.es

Biografia
 

Doctor en Història de l'Art per la Universitat Jaume I (2009), Premi Extraordinari de Doctorat i Professor Ajudant Doctor del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València. Les seves línies de recerca giren entorn de l'estudi cultural de la imatge, la festa i l'art efímer a Europa i Amèrica i, més recentment, l'estudi de les arts vinculades a centres franciscans al nord de la Nova Espanya. Les ha desenvolupat en centres de referència com l'Escola d'Estudis Hispanoamericanos (CSIC) de Sevilla, l'Institut d'Investigacions Estètiques de la UNAM de Mèxic, la UCLA i el Getty Research Institute de Los Angeles, la Universitat de Califòrnia Irvine, la Università degli Studi di Napoli o l'Institut Warburg de Londres. Fruit d'aquest treball és la monografia "El Triunfo del Virrey. Glorias novohispanas: origen,m apogeo y ocaso de la entrada virreinal" (2012), i en coautoria, cinc volums de la sèrie "La Fiesta Barroca", projecte dirigit per Víctor Mínguez. Ha participat com a investigador en diversos projectes d'investigació subvencionats per entitats públiques i dirigeix ​​actualment un projecte d'investigació nacional com a investigador principal: "Els ancestres de Carles V i l'inici de la festa moderna (2018-2020)".

 

COTS MORATO, FRANCISCO DE PAULA

COTS MORATO, FRANCISCO DE PAULA

PDI-Titular d'Universitat
Biografia
 

[Biografia, versió en valencià]

CUELLAR ALEJANDRO, CARLOS ALFONSO

CUELLAR ALEJANDRO, CARLOS ALFONSO

PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl

Facultad de Geografía e Historia. Departamento de Historia del Arte. Aulario IV. Despacho nº 317

(9639) 83418

carlos.a.cuellar@uv.es

Biografia
 

[Biografia, versió en valencià]

DOMENECH GARCIA, SERGI

DOMENECH GARCIA, SERGI

PDI-Titular d'Universitat
Director/a de Departament

Departament d'Història de l'art Despacho 319

9639-83332

sergi.domenech@uv.es

Biografia
 

Sergi Doménech García (Carlet, 1982) és doctor en Història de l'Art per la Universitat de València (cum laude) amb menció internacional. Va ver Investigador en Formació predoctoral en el Departament d'Història de l'Art de la UVEG. Ha estat investigador en la Càtedra Demetrio Ribes i investigador de plantilla en Instituto de Investigaciones Estéticas de la Universidad Nacional Autónoma de México.  Ha realitzat diverses estades de recerca en diversos centres internacionals –entre ells en el Warburg Institute, de Londres– i ha estat professor convidat a diverses universitats d'Iberoamèrica. És membre de la Sociedad Española de Emblemática i secretari de la revista Imago que aquesta societat edita. En l'actualitat és Secretari Acadèmic del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València i coordinador de les pràctiques externes del Màster en Història de l'Art i Cultural Visual de la mateixa universitat.

Ha dedicat part de la seva recerca a l'estudi de l'art iberoamericà, encara que no de manera excloent. Les seves recerques se centren en l'anàlisi i interpretació de la imatge. La seva principal línia de recerca és l'estudi de les “pràctiques, enginys persuasius i retòrica visual de la imatge religiosa en el període barroc”, així com la continuïtat de pràctiques i expectatives de la imatge sagrada en la modernitat. Reflex d'això últim és la seva línia de recerca sobre “Imatge, religió i poder en l'Espanya contemporània”.

FELICI CASTELL, ANDRES

FELICI CASTELL, ANDRES

PDI-Associat/Da Universitari/A
FELIU BELTRAN, NURIA

FELIU BELTRAN, NURIA

PDI-Substitut/A
FERRER ALVAREZ, MIREIA

FERRER ALVAREZ, MIREIA

PDI-Titular d'Universitat
Responsables de Gestio Academica
Coordinador/a Practiques Ext Centre

Despacho 419 (9639) 83403 Facultad de Geografía e Historia Avd. Blasco Ibañez, 28 46010 Valencia Tel. (+34) 96 386 42 41 (Secretaria Departamento) Fax (+34) 96 386 44 96

(9639) 83403

mireia.ferrer@uv.es

Biografia
 

Mireia Ferrer Alvarez és Professor Titular del Departament d'Història de l'Art de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València. Doctora en Història de l'Art per la Universitat de València amb la tesi doctoral "Paris i els pintors Valencians 1880-1914" (2007). Ha realitzat els seus estudis a la Universitat de València, la Université Paris Sorbonne IV, l'École des Hautes Études en Sciences Socials de París i l'Institute of Fine Arts de la Universitat de Nova York. Exerceix tasques docents al Departament d'Història de l'Art de la UV des de l'any 2000-2001. En l'actualitat imparteix docència en el Grau d'Història de l'Art de la Universitat de València, en el Master Universitari de Patrimoni Cultural, Identificació Anàlisi i Gestió de la UV, en el Master Universitari en Història de l'Art i Cultura Visual de la UV-UJI ; en el Diploma d'Especialització en Anàlisi i Autenticació d'obres d'Art de la UV; en  PERMEA. Programa Experimental de Mediació i Educació a través de l'art del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i la UV i en el Master de Fotografia de la UV-Espai d'art Fotogràfic. Ha dirigit el Projecte de Recerca I + D "L'Art i la seva funció social en les societats contemporànies" subvencionat per la Generalitat València i format part de nou projectes I + D de la Universitat de València, la Universitat de Barcelona i la Unió Europea. Els seus camps d'estudi es refereixen a l'art espanyol i valencià de l'època contemporània, Cultural Studies, Women i Gender Studies i estudis de Museologia, Patrimoni Artístic i desenvolupament local.

 

FERRER ORTS, ALBERTO

FERRER ORTS, ALBERTO

PDI-Titular d'Universitat
Cap de Seccio-Servei
Cap d'Iniciatives Programa Universitat i Societat Massamagrellt

Departament d'Història de l'Art Avgda. Blasco Ibáñez, 28 Despatx 407 46010-València

(9639) 83924

albert.ferrer-orts@uv.es

Biografia
 

Albert Ferrer Orts (Meliana, 1965) es va llicenciar en Geografia i Història -especialitat d’Història de l’Art- (1989) en la Universitat de València-Estudi General, institució en què es va doctorar l’any 2004 mercè a una tesi que va obtindre el Premi Extraordinari de Doctorat en 2005.

Ha estat professor de Secundària (2000-2013) i PDI associat en el Departament d’Història de l’Art de l’Estudi General valencià (2006-2013), professor de la Universidad Autónoma de Chile a Talca, Xile (2013-2014) i professor titular de la Universidad de Playa Ancha de Ciencias de la Educación (Facultad de Arte) a Valparaíso, Xile (2014-2015). Acreditat per l’ANECA a professor titular d’universitat en 2014, des del 2015 treballa com a PDI ajudant doctor en el Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València. Des de l’1 de setembre de 2018 és cap d’iniciativa del programa Unisocietat (vicerectorat de Projecció Territorial i Societat, de la mateixa institució acadèmica).

Les seues línies d’investigació s’han centrat en l’art i l’arquitectura de l’Horta Nord, l’arquitectura i la decoració esgrafiada del segle XVII en el Regne de València, la història i l’art cartoixans de l’antiga Província de Catalunya, particularment a l’àmbit valencià, i la pintura valenciana del segle XVI. Darrerament, també s’ha ocupat dels orígens de la història de l’art a Xile i d’alguns dels seus museus i col·leccions.

GAITAN SALVATELLA, MARIA DEL MAR

GAITAN SALVATELLA, MARIA DEL MAR

PI-Investigador/a Contractada M.Salas

83413 (D)

m.gaisal@uv.es

Biografia
 

[Biografia, versió en valencià]

GARCIA DEFEZ, OLGA

GARCIA DEFEZ, OLGA

PDI-Substitut/A

Dra. Olga García-Defez Profesora Sustituta Departamento de Historia del Arte Universitat de València

olga.garcia@uv.es

Biografia
 

[Biografia, versió en valencià]

GALLART PINEDA, PASCUAL ANGEL

GALLART PINEDA, PASCUAL ANGEL

PDI-Associat/Da Universitari/A
GARCIA LOPEZ DE ANDUJAR, VANESA

GARCIA LOPEZ DE ANDUJAR, VANESA

PI-Invest Formacio Predoc Ministeri
Biografia
 

Vanesa García López d'Andújar és Llicenciada en Història de l'Art per la Universitat de Saragossa amb premi extraordinari de llicenciatura Carlos Riba García y Arquitecta per la UPV con Màster Universitari de Conservació del Patrimoni Arquitectònic en l'especialitat de Gestió.

La seua trajectòria professional se centra en les noves tecnologies aplicades a la conservació i gestió del patrimoni i el patrimoni vinculat al desenvolupament sostenible, així com a la la gestió del patrimoni construït i l'educació patrimonial.

S'ha format en cooperació internacional i ha desenvolupat part de la seua investigació vinculada a accions de cooperació, gràcies a dues beques a Mèrida, Yucatán (Mèxic) i Flores, Petén (Guatemala).

Projectes d'investigació: Alianzas digitales en la era del turismo cultural inteligente: salvaguarda y narración multisensorial inmersiva en el patrimonio cultural (in) material de Hygeia-Roma Hispana. CPI-23-005». Cofinanciado por la Agencia Estatal de Investigación – AEI –, por el Ministerio de Ciencia e Innovación y por la «Unión Europea– NextGenerationEU» – Plan de Recuperación Transformación y Resiliencia.

Actualment és Personal Investigador Predoctoral en Formació en el marc del projecte "Relaciones del Género, Identidad y transgeneracionalidad en la cultura maya. Enfoques interdisciplinares para la construcción de nuevas narrativas sobre el pasado y el presente maya (ReGIT-Maya)."

GARCIA MAHIQUES, RAFAEL

GARCIA MAHIQUES, RAFAEL

PDI-Catedratic/a d'Universitat

Facultat de Geografia i Història Departament d'Història de l'art Av. Blasco Ibáñez, 28 46010 - València Despatx: 415

(9638) 64464

rafael.g-mahiques@uv.es

Biografia
 

Llicenciat en Geografia i Història, especialitat en Història de l'Art per la Universitat de València (1984), amb tesi de llicenciatura (Excel·lent per unanimitat). Doctor en Geografia i Història, especialitat en Història de l'Art per la mateixa universitat (1991) amb tesi doctoral sobre Flora Emblemàtica (Cum Laude). Professor associat d'Història de l'Art per la Universitat de València (1990-1998), professor titular d'Història de l'Art de la mateixa amb perfil "Iconografia i Iconologia" (1998-2016). Acreditat com a catedràtic d'Universitat en maig de 2012, accedeix a la Càtedra d'Història de l'Art a l'octubre de 2016. Ha dirigit diversos cursos de recerca en doctorat i màster des de 1992, i porta dirigides 15 tesis doctorals. La seva recerca s'ha centrat en l'estudi de la Emblemàtica (segles XVI-XVIII), la Iconografia, la Cultura Visual i el Patrimoni Artístic. Soci fundador de la Societat Espanyola d'Emblemàtica (1993), President d'aquesta (2005-2017) i President d'honor des 2017. Fundador i director de Imago: revista de emblemàtica i cultura visual (des de 2009). En el seu haver podem trobar una abundant producció d'articles en revistes, capítols de llibres i col·laboracions en congressos nacionals i internacionals.

GIL SALINAS, RAFAEL

GIL SALINAS, RAFAEL

PDI-Catedratic/a d'Universitat
Especialista Pau

(9639) 83405

rafael.gil@uv.es

GIL SAURA, YOLANDA

GIL SAURA, YOLANDA

PDI-Titular d'Universitat
Director/a Titulacio Master Oficial

Facultat de Geografia i Història Departament d'Història de l'Art. Despatx: 410 Av. Blasco Ibañez, 28. 46010 València (9639) 83402

(9639) 83402

yolanda.gil@uv.es

Biografia
 

Yolanda Gil Saura (1972) és professora titular adscrita al Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València on exerceix com a professora des de 1999. Ha estat secretària acadèmica del departament, coordinadora del Grau d'Història de l'Art i directora del departament. Secretaria de redacció i directora de la revista Ars Longa. Ha format part del Patronat del Museu de Belles Arts de València. Actualment es directora del Master de Història de l'Art i Cultura Visual. 
Va realitzar la seva tesi doctoral dirigida pel professor Joaquín Bérchez al voltant de l'arquitectura barroca en els territoris valencians de l'antiga diòcesi de Tortosa. Des de llavors les seves recerques s'han centrat en l'art i l'arquitectura espanyola de l'Edat Moderna especialment els segles XVII i XVIII. S'ha interessat per l'arquitectura en la cruïlla de territoris valencians, catalans i aragonesos i amb posterioritat ha dirigit la mirada al món del col·leccionisme nobiliari. Ha estudiat la petjada cultural dels exiliats austracistes a Viena després de la Guerra de Successió, tema en el qual continua treballant i que li va portar a realitzar una estada en la Universitat de Viena. Recerques en curs se centren en la cort virregnal valenciana i els intercanvis culturals amb l'àmbit italià, la qual cosa li ha portat a realitzar estades i impartir conferències en les universitats de Palerm, Càller i Venècia.
Les seves recerques s'han emmarcat de manera ininterrompuda en projectes de recerca finançats dirigits primer pel professor Joaquín Bérchez i després per la professora Mercedes Gómez-Ferrer. Forma part del grup GIUV2013-055 Art i Arquitectura de l'Edat Moderna-GEOART i actualment es IP del projecte PID2021-126266NB-I00, Vivir noblemente en la Valencia Moderna. Una corte de la monarquía hispánica.

GOMEZ-FERRER LOZANO, MERCEDES

GOMEZ-FERRER LOZANO, MERCEDES

PDI-Catedratic/a d'Universitat
Coordinador/a de Programa de Doctorat

Departamento de Historia del Arte Despacho 408

(9639) 83417

mercedes.gomez-ferrer@uv.es

Biografia
 

Mercedes Gómez-Ferrer va estudiar a la Universitat de València amb Premi Extraordinari de Llicenciatura i Doctorat en Història de l'Art en 1995, amb una tesi dirigida pel professor Joaquín Bérchez. És també llicenciada en Filologia Anglesa i Master en Arquitectura, especialitzada en la Conservació de Ciutats Històriques i Edificis, en el centre d'Études pour la Conservation du Patrimoine Architectural et Urbain de la Universitat de Lovaina (Belgica) en 1995 amb una tesi de Master dirigida pels professors Raymond Lemayre i Krista de Jonge

Catedràtica de Història de l'art, te 5 quinquennis docents i 4 sexenis d'investigació (darrer 2017). Ha participat en projectes d'innovació educativa i ha sigut la coordinadora del Grau des de mars de 2010. Actualment es la coordinadora del Programa de Dcotorat de Història de l'Art. Hadirigit 9 tesis doctorals i nombrosos treballs de fi de master. Ha participat en nombrosos projectes de investigació d'ambit autonòmic, nacional i internacional. Entre altres destaca com a Investigadora principal de projectes i+d, el darrer de 2018, Geografies de la mobilitat artistica València à l'època Moderna o el projecte el Mencia Research Project del Getty Research Institute. Les principals llinies de investigació tracten de la activitat artistica i arquitectònica en España à l'epoca medieval i Moderna, activitats constructives, artistiques, tecniques de construcció, cultura artística, mecenatge, viatges d'artistes etc. ha impartit conferencies i seminaris en moltes universitats, i a estat guardonada amb una beca senior per la Comissió Fulbright per una estada a la Universitat de Harvard

GRANELL SALES, FRANCESC

GRANELL SALES, FRANCESC

PI-Postd_Conselleria_Ant.Apostd2022
Biografia
 

Francesc Granell Sales (Alfara del Patriarca, 1993) és investigador postdoctoral del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València. En 2015 va finalitzar el Grau en Història de l'Art en la UV i, un any després, també en la mateixa universitat, el màster d'investigació en Història de l'Art i Cultura Visual. L'any 2018 obtingué un contracte predoctoral finançat per la Generalitat Valenciana i el Fons Social Europeu, en el marc del qual va realitzar la seua tesi "L'aura de la memòria. La imatge de Jaume I en la València baixmedieval (ca. 1338 - ca. 1538)", presentada en juliol de 2022. Des d'aleshores se li han concedit dos contractes postdoctorals: Margarita Salas (Ministerio de Universidades) i APOSTD 2023 (Generalitat Valenciana).

La seua línia d'investigació gravita entorn a la cultura visual de la baixa edat mitjana. Ha estudiat les imatges règies, les representacions pictòriques de jueus i musulmans i, actualment, està analitzant els "retrats" en l'àmbit hispànic entre els segles XIII y XVI.

IZQUIERDO ARANDA, TERESA

IZQUIERDO ARANDA, TERESA

PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl

Departament d'Història de l'Art Despatx 421

677243087

83404 (D)

teresa.izquierdo@uv.es

Biografia
 

[Biografia, versió en v

 

alencià]

JAEN TORREGROSA, CAROLINA

JAEN TORREGROSA, CAROLINA

PI-Invest Formacio Predoc Fpu
JEREZ MOLINER, ANGEL FELIPE

JEREZ MOLINER, ANGEL FELIPE

PDI-Titular d'Universitat

Departament d'Història de l'Art Despacho 318

(9639) 83013

felipe.jerez@uv.es

Biografia
 

[Biografia, versió en valencià]

JIMENEZ HORTELANO, SONIA

JIMENEZ HORTELANO, SONIA

PDI-Ajudant Doctor/A
Coordinador/a Curs

(9639) 83415

sonia.jimenez@uv.es

Biografia
 

Doctora amb menció internacional en Història de l'Art per la Universitat de València. Llicenciada en Història de l'Art i master en Història de l'Art i Cultura Visual, totes dues amb premi extraordinari. Ha sigut beneficiària d'una Ajuda de Formació del Professorat Universitari (FPU) del Ministeri de Educació així com del programa de contractes postdoctorals  «Atracció de Talent» de la Universitat de València. També ha gaudit beques i contractes d'investigació en institucions com Bombas Gens Centre d'Art, el Museu Nacional del Prado o el Muvim. La seua activitat investigadora s'ha centrat en l'estudi de l'art i l'arquitectura de l'edat moderna hispànica. Les seues investigacions sobre el patrimoni de l'Orde Militar de Santiago i la promoció artística del focus cortesà han sigut objecte de guardons com el premi Alumni-Plus de la Universitat de València (2019) i el Premi per a l'estudi de les Ordres de Cavalleria espanyoles de la fundació Lux Hispaniarum (2019). Ha realitzat estades de investigació en centres nacionals i internacionals, com la Università degli Studi di Palermo, la Bibliotheca Hertziana-Max Planck Institut for Art History, la Sapienza Università di Roma o la Universitat Autónoma de Madrid. Ha sigut docent en la Universitat Jaume I de Castelló i en la Universitat de València. Així mateix, és membre del grup d'investigació Art i Arquitectura de l'Edat Moderna, dirigit per la professora Mercedes Gómez-Ferrer.

JUBERIAS GRACIA, GUILLERMO

JUBERIAS GRACIA, GUILLERMO

PI-Invest Cont Juan de la Cierva-Formacio
Biografia
 

[Biografia, versió en valencià]

JULIANA COLOMER, DESIREE

JULIANA COLOMER, DESIREE

PDI-Associat/Da Universitari/A
Biografia
 

Desirée Juliana Colomer (València, 1979) és doctora en Història de l'Art per la Universitat de València (cum laude) amb menció internacional, amb la tesi “Festa i urbanisme. València als segles XVI i XVII”. Va obtenir una beca predoctoral al Departament d'Història de l'Art de la UVEG i una beca per la Fundació Oriol-Urquijo. A més va treballar per al SIAM i va col·laborar a l'inventari de les col·leccions municipals de l'ajuntament de València, a través del Museu de la Ciutat. Ha estat investigadora a la Càtedra Demetrio Ribes on va aprofundir l'estudi de la història del transport i les seves infraestructures, l'obra pública i l'enginyeria.

Ha realitzat diverses estades de recerca al Warburg Institute (Londres). Ha dedicat part de la seva investigació a l'estudi de l'urbanisme a l'Edat Moderna I com les festes extraordinàries van incidir en la trama urbanística de diverses ciutats.

Actualment, compagina la faceta docent amb el seu lloc de gestió cultural, com a tècnic mitjà d'exposicions al Centre Cultural La Nau (Vicerectorat de Cultura i Societat de la Universitat de València).

LOPEZ BERTRAN, MIREIA

LOPEZ BERTRAN, MIREIA

PDI-Titular d'Universitat
Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets

Mireia López Bertran Departament d'Història de l'Art Vicedegana de Qualitat, Innovació Educativa i Relacions Internacionals Facultat de Geografia i Història Universitat de València Av. Blasco Ibáñez 28 46010 València Ext. 95038

mireia.lopez@uv.es

Biografia
 

Mireia López-Bertran és professora Ajudant Doctor del Departament d'Història de l'Art de la Facultat de Geografia i Història des del 2016. Llicenciada en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra (Barcelona) l'any 2000 i doctora en Història per la mateixa universitat l'any 2007. La seua Tesi Doctoral va tractar els rituals fenício-púnics utilitzant a través de la coroplastia des de una perspectiva corporal i paisatgística. Entre el 2010 i el 2012 va tenir un contracte postdoctoral del Ministeri d'Educació i Cultura -FECYT que li va permetre ser Honorary Research Fellow de la School of Humanities de la University of Glasgow. Durant aquest període va realitzar un projecte de recerca titulat "Artesania, rituals i gènere a la Mediterrània púnica: una anàlisi comparativa entre Eivissa i Sardenya.  Entre el 2014 i el 2016 va gaudir d'un contracte postdoctoral Beatriu de Pinós B/ Marie Curie Cofund finançat per AGAUR (Generalitat de Catalunya) i la Unió Europea on va desenvolupar el projecte "Canvi i continuïtat al cementeris del món fenício-púnic: rituals funeraris i concepcions corporals". 

Ha estat investigadora visitant en diverses institucions com la Eberhard-Karl Universität Tübingen (2006, 2010, 2014, 2017), el Joukowsky Institute of Archaeology and the Ancient World, Brown University (2015) o l' Istituto del Mediterraneo Antico (2003). Ha participat en diversos projectes d' investigació nacionals i internacionals I+D+I. Actualment, és membre del grup ARSMAYA (GIUV2013-09) dirigit perr Cristina Vidal (Universitat de València) i té com a objectiu la documentació, difusió i posada en valor del patrimoni cultural.

Les seues principals línies de recerca es vinculen amb l'art i la iconografia del Mediterrani durant l'Edat del Ferro des d'un punt de vista corporal, de gènere i ritual. Especialment, el seu interès se centra en la coroplastia fenícia, púnica i ibèrica basant-se en una definició de l'art entesa com a cultura material.

LOPEZ TERRADA, MARIA JOSE

LOPEZ TERRADA, MARIA JOSE

PDI-Titular d'Universitat

Departament d'Història de l'Art Despacho 320

(9639) 83661

m.jose.lopez@uv.es

Biografia
 

[Biografia, versió en valencià]

MARTI BONAFE, ANGELES

MARTI BONAFE, ANGELES

PDI-Titular d'Universitat
Coordinador/a Curs

Departament d'Història de l'Art despatx 414

(9639) 83409

maria.a.marti@uv.es

Biografia
 

Professora Titular d'Història de l'Art des de 2001 en el Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València. Llicenciada en Geografía i Historia, secció Història, especialitat Arqueologia, per la Universitat de València. Doctora per la mateixa Universitat amb la tesi “El caso de Arse-Saguntum. Una aproximación al estudio de la Cultura Ibérica en la zona central del País Valencià”, dirigida per la Dra. Carmen Aranegui Gascó. Becaria d'investigació pel Ministerio de Educación y Ciencia (1993-1996). Professora ajudant en el Departament d’Història de l’Art (1997-2001).

Ha participat en diversos projectes d'investigació finançats: Imagen, mito y sociedad en la Cultura Ibérica (1993-1994), La sociedad ibérica a través de sus cerámicas (1995-1998), La imagen en el Arte Ibérico y las estructuras de poder (1999), Imagen y cultura. Base de datos iconográfica (2001-2002), Apes. Base de datos iconográfica (2004-2007), Los grafitos mayas: iconografía y conservación(2008), Los tipos iconográficos. Descripción diacrónica, fuentes y hermenéutica (2009- 2011).

El seu àmbit de recerca es centra en l'anàlisi i interpretació de la imatge i la Cultura visual des d'una perspectiva de gènere. Ha coordinat la celebració dels Seminaris de Cultura Visual que es desenvolupen al Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València amb els següents títols: De Santas y Pecadoras (2010-2011), El cuerpo femenino en el celuloide. Sexualidad y Belleza como esferas de desigualdad (2011-2012), Los usos de la imágenes (2012-2013), Dolor, enfermedad, duelo y género (2016-2017) y Entre la Adoración y el estigma: madres, vírgenes y prostitutas (2018-2020). Com a membre del grup de recerca APES, participa en el projecte finançat: Los tipos iconográficos: Antiguo Testamento I, on s'ha centrat en la representació de la Teofanía de Mambré. [Biografia, versió en valencià]

MARTIN MARTINEZ, JOSE

MARTIN MARTINEZ, JOSE

PDI-Titular d'Universitat
Cap de Seccio-Servei
Responsable Col. M. Guerricabeitia

Despacho 314

52159

jose.martin@uv.es

Biografia
 

Llicenciat i doctor en Història de l'Art per la Universitat de València, de la qual és professor titular en el Departament d'Història Art des de 1997. Estades d'investigació en la Università di Bologna, University of Virginia i Université de Montréal.

Especialitzat en art del segle XX espanyol, les seues primeres investigacions van tractar sobre arquitectura i urbanisme industrials. Posteriorment s'ha dedicat a les arts visuals, realitzant la seua tesi doctoral sobre l'escultor Andreu Alfaro (1929-2012), a què ha dedicat diverses monografies. En l'actualitat s'interessa per l'art espanyol posterior a 1939 i, en especial, les seues relacions amb la ideologia i la política; així com per la institucionalització acadèmica de la Història de l'art i els distints àmbits d'erudició historicoartística anteriors a la incorporació de la disciplina als estudis universitaris.

Ha exercit com a comissari d'exposicions i va ser director de la Sala d'Exposicions de la Universitat de Valènica i director-conservador de la Col·lecció Martínez Guerricabeitia pertanyent a la mateixa institució. És membre de les associacions valenciana, nacional i internacional de crítics d'art (AVCA, AECA i AICA).

MARTINEZ CAMARENA, CESAR

MARTINEZ CAMARENA, CESAR

PI-Invest Formacio Predoc Ministeri
MOCHOLI MARTINEZ, M. ELVIRA

MOCHOLI MARTINEZ, M. ELVIRA

PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
Coordinador/a Curs

Despacho 417

9639-83412

m.elvira.mocholi@uv.es

Biografia
 

María Elvira Mocholí Martínez és doctora en Història de l'Art, amb menció internacional, per la Universitat de València. En finalitzar la llicenciatura, va gaudir d'una beca FPU en el Departament d'Història de l'Art d'aquesta universitat i va dur a terme estades d'investigació en el Warburg Institute de Londres. Després de més d'una dècada d'activitat professional en l'àmbit del turisme cultural, en 2016 va reprendre la seua funció docent i investigadora en el Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València, on actualment exerceix com a professora ajudant doctora. És secretària de la revista Imago, editada per la Societat Espanyola d'Emblemàtica, de la qual forma part.

La seua investigació s'ha centrat en l'estudi de la imatge medieval en tots els seus aspectes (relíquies i reliquiaris, miniatures, etc.) per a dur a terme una anàlisi i interpretació de la mateixa en el seu context cultural, amb especial atenció a la imatgeria escultòrica de la Mare de Déu en l'antic regne de València. En l'actualitat, participa en el projecte “Els tipus iconogràfics: Antic Testament I”.

MONTERO TORTAJADA, MARIA DE LA ENCARN

MONTERO TORTAJADA, MARIA DE LA ENCARN

PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
Coordinador/a Curs
Biografia
 

Becària FPU i doctora en Història de l'Art per la Universitat de València des de 2013. En 2019 es va incorporar al Departament com professor ajundant doctor. Ha realitzat diverses estàncies d'investigació al Warburg Institute i el Courtauld Institute de Londres, així com al Kunsthistorisches Istitut - Max Planck Istitut de Florència. Les seves investigaciones s'han centrat a la pràctica artística baixmedieval, parant particular atenció a la trasferència del coneixement. De manera més recent, s'ha ocupat de l'organització corporativa del treball i de la gènesi d'obres significatives des d'una perspectiva propera a la de la història social, atenent també el perfil de patrons i mediadors de qualitat. Ha donat a conéixer el resultat d'aquestes indagacions a través de publicacions en revistes i llibres d'àmbit nacional i internacional, entre les que destaquen últimament

  • “‘Una myga ymatge en paper, de ploma, de mà de Johannes‘. La fugitiva sombra de Van Eyck en la Corona de Aragón a mediados del siglo XV”, Archivo español de arte, vol. 89, nº 353 (2016), p. 1-14
  • “Models and the Practice of Drawing in Eastern Spain, 1370–1450”, in Bellavitis, M. Making Copies in European Art 1400-1600. Brill's Studies in Intellectual History, Volume: 286/30 (2018), 87-129.
  • “The South Kensington Museum’s purchase of the Altarpiece of St George: A case-study of the changing fortunes of medieval Spanish art in the nineteenth century”, Journal of the History of Collections, vol. 34, Issue 1 (March 2022), 23–32.
  • “Dar color a la guerra, la justa y la muerte. Los pintores de armas en Valencia durante los siglos XIV y XV: estructura corporativa y práctica profesional”, Anuario de Estudios Medievales, vol. 52/2 (2022), 745-771.

Ha participat (i participa) a diversos projectes d'investigació subvencionats per entitats públiques.

MONTESINOS MARTINEZ, JOSEP

MONTESINOS MARTINEZ, JOSEP

PDI-Titular d'Universitat
Especialista Pau

Av. Blasco Ibañez, 28. 46003 VALÈNCIA

josep.montesinos@uv.es

Biografia
 

Professor Titular de la Universitat de València. (Art Antic) Departament Història de l'Art. Doctor en Història, Llicenciat en Geografia i Història, Diplomat en Professorat de EGB, Académico Correspondiente Real Academia de la Historia..

Degà de la Facultat de Geografía-Historia de la UV. coordinador de l'itinerari de Conservació Preventiva del Patrimoni, dins del Màster de Patrimoni Culural i la seua Gestió, de la Universitat de València. Director de la revista SAITABI. És professor especialista d'Història de l'Art en les PAU (Proves d'Accés a la Universitat).

El seu camp de treball està referit a l'estudi de les ceràmiques de l'Antiguitat, especialment la Terra Sigillata, havent estudiat el conjunt de la zona valenciana i altres espais d'Hispània i Europa, en una aproximació no sols tipològica i comercial sinó també com a reflex d'imatges i difusió de les mateixes. És investigador del projecte: Inventari estudi i iconografia de les ceràmiques romanes del Gabinet d'Antiguitats de la Reial Acadèmia de la Història. És Investigador Principal del projecte: “Lenguaje simbòlic en la decoració sobre Terra Sigillata Hispánica”;. Ha participat en el Projecte Internacional de Bibracte (Mont Breuvay, Borgonya, França) . També s'orienta, la seua investigació, a diversos camps del Patrimoni Cultural, Paisatge, Turisme Cultural especialment el territori valencià. Entre les seues publicacions compta amb llibres com: Terra Sigillata. Antiguitats Romanes I, Reial Acadèmia de la Història, Madrid, 2004;.Textos d’Història Valenciana. Institució Alfons el Magnànim, València, 2000. Comercialització de Terra Sigillata en Ilici. Sèrie Arqueològica núm.16, Reial Acadèmia de Cultura Valenciana, 1998; L'entorn local com a recurs educatiu. Col·lecció Educació i Municipi, Diputació de València, 1993; Terra Sigillata en Sagvntvm i terres valencianes. Caixa d'Estalvis de Sagunt, 1991, etc.; A més d'aportacions al Patrimoni de diverses localitats valencianes (València, Buñol, Lliria, Eliana...) , i altres temes d'investigació, difusió, didàctica, paisatge, gestió i defensa del Patrimoni.

Ha sigut director del Centre internacional de Gandia de la UV. També va ser director del Departament d'Història de l'Art, director de la revista Ars Longa i del programa de doctorat (amb menció de qualitat) : Art, paisatge i cultura visual.

[Biografia, versió en valencià]

MONTOLIO TORAN, DAVID

MONTOLIO TORAN, DAVID

PDI-Associat/Da Universitari/A
MONZON PERTEJO, ELENA

MONZON PERTEJO, ELENA

PDI-Ajudant Doctor/A

Despacho 417

9639-83412

elena.monzon@uv.es

Biografia
 

Elena Monzón Pertejo és doctora en Història de l'Art (cum laude i menció internacional) per la Universitat de València. Ha sigut becària de col·laboració en la Unitat d'Innovació Educativa (2009-2011) i beneficiària del contracte predoctoral Atracció de Talent de la Universitat de València (2011-2015). Durant la seua etapa predoctoral, va realitzar estades d'investigació tant nacionals (centre d'investigació ADHUC-Centre de Recerca, Teoria, Gènere i Sexualitats de la Universitat de Barcelona, 2015) com a internacionals (New York University, NYC, 2014). Així mateix, va ser beneficiara d'un contracte postdoctoral de la Generalitat Valenciana, realitzant una estada d'investigació d'un any a la Universitat de Barcelona (2019-2020). 

Actualment és professora ajudant doctora en el Departament d'*Història de l'Art de la Universitat de València. És secretària de la revista Imago. Revista de Emblemática y Cultura Visual; així com membre del comité editorial de la revista Lectora. Revista de dones i textualitat

És membre de la Asociación Española de Investigación de Historia de las Mujeres (AEIHM), de la Sociedad Española de Emblemática (SEE) i de la Asociación de Jóvenes Investigadores en Ciencias de las Religiones (AJICR). 

Les seues principals línies d'investigació se centren en l'estudi de la cultura audiovisual amb perspectiva de gènere, en les resignificacions religioses i en el concepte de transgressió en diversos àmbits de la cultura visual.

NAVARRO RICO, CARLOS ENRIQUE

NAVARRO RICO, CARLOS ENRIQUE

PDI-Substitut/A

Departament d'Història de l'art Facultat de Geografia i Història Avda. Blasco Ibáñez, 28 46010 València

carlos.e.navarro@uv.es

OLIVARES TORRES, ENRIQUE

OLIVARES TORRES, ENRIQUE

PDI-Ajudant Doctor/A

Departament d'Història de l'Art Facultat de Geografia i Història Avd. Blasco Ibáñez, 28

(9639) 83416

enrique.olivares@uv.es

Biografia
 

ENRIC OLIVARES TORRES (Algemesí, 1978). És llicenciat i doctor en Història de l'Art i professor ajudant doctor en el Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València des de l'any 2022. Fins a eixe any i des de 2016 ha sigut professor associat al mateix departament i professor de secundària al col·legi concertat Maria Auxiliadora d'Algemesí, des del 2010. Fou becari d’investigació al Museu de la Ciutat de València (2002), al Museu de Belles Arts de València (2008) i al Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València (2003-2007).

Les seues línies d'investigació principals se centren en l’art valencià i en les manifestacions rituals en l'àmbit festiu valencià així com també en els estudis de cultura visual i iconografia cristiana, als quals ha dedicat diversos treballs monogràfics i articles en revistes especialitzades. Ha participat en la catalogació, muntatge i comissariat d'exposicions sobre l'obra de diferents artistes valencians dels segles XIX i XX, com ara Juli Peris Brell, Manuel Benedito, Manuel Sigüenza, Leonardo Borràs, Juan Francés o, més recentment, Josep Renau, a qui va dedicar l’exposició Josep Renau i el temps de les imatges (2022). També ha col·laborat en l’elaboració de la guia del Museu de Belles Arts de València en 2008.

És autor o coautor de les obres Ceràmica devocional d’Algemesí (2005); El Bolero d'Algemesí. Cent anys del Ball de les Llauradores (2006); Temps de casinos. El Casino Lliberal d’Algemesí (2007); La colección de arte Adolfo de Azcárraga del Ayuntamiento de Valencia (2009); Iconografia de sant Jaume cavaller. El retaule major d’Algemesí (2011); Un projecte insòlit. Els relleus de Leonardo Borràs (2017); Festes, danses i processons als arxius de la Casa Insa (2018) o Els guerrers de la festa. La dansa dels tornejants en la tradició valenciana (2022), entre d’altres publicacions.

Forma part del grup d’investigació APES. Estudis de Cultura Visual i és membre de la Sociedad Española de Emblemática. També des del 2023 dirigeix la Càtedra de Música i Dansa Tradicional.

PARPAL CABANES, ESTHER

PARPAL CABANES, ESTHER

PI-Postd_Conselleria_Ant.Apostd2022

Departament d'Història de l'Art Facultat de Geografia i Història Universitat de València Avda. Blasco Ibáñez, 28 46010 - València (España)

esther.parpal@uv.es

PASCUAL MONTELL, VICENTE GABRIEL

PASCUAL MONTELL, VICENTE GABRIEL

PI-Invest Formacio Predoc Fpu
PATUEL CHUST, JOSE P

PATUEL CHUST, JOSE P

PDI-Catedratic/a d'Universitat

Departament d'Historia de l'Art Despacho 420

(9639) 83400

pascual.patuel@uv.es

Biografia
 

Pascual Patuel és Professor Titular d'Història de l'Art de la Universitat de València. Llicenciat en Geografia i Història (Universitat de València) i en Història de l'Art (Universitat de Barcelona), Doctor en Història de l'Art (Universitat de Barcelona). És autor de llibres, ressenyes, articles, comunicacions a congressos, comissariats d'exposicions i informes tècnics. Ha dedicat la major part de la seva activitat investigadora al període artístic conegut habitualment com Últimes Tendències o Neoavanguardes, que cobreix l'etapa compresa des de la Segona Guerra Mundial fins a l'actualitat. L'objectiu bàsic ha buscat centrar l'atenció en els moviments més renovadors que s'han produït en el si de l'Art Valencià, prestant especial interès a aquells artistes o institucions que han tingut major projecció nacional i internacional.

Aquesta línia d'investigació es concretaria en sis blocs bàsics, que han anat vertebrant i concretant la seua dedicació a aquest període que cobreix els últims 60 anys de l'Art Contemporani, en l'àmbit de les arts plàstiques, l'arquitectura i l'urbanisme. Aquests blocs són els següents.

A) Corrents artístiques actuals

Bàsicament està destinada a l'estudi de les avantguardes desenvolupades en l'àmbit valencià i espanyol en el període objecte d'estudi. Entre les diverses publicacions podem citar:

Pintura espacialista valenciana (Revista Goya, 1991).

Pintura sígnico-gestual valenciana (Revista Goya, 1993).

El informalismo matérico en la pintura valenciana (Diputación Provincial de Castellón, 1997).

Geométrica valenciana (Diputación Provincial de Valencia, 1999).

Realisme Social Valencià en la Col·lecció Martínez Guerricabeitia (Universitat Jaume I de Castellón, 2018).

B) Estudis sobre artistes amb àmplia trajectòria

Aquest àmbit està dedicat a abordar l'anàlisi monogràfic d'alguns autors amb ampli ressò i significació en el context valencià i espanyol actual. Alguns d'ells ja morts i els altres amb la trajectòria bastant avançada, nascuts des de finals del segle XIX fins als anys quaranta del segle XX. Van militar en grups com el Grup Z, Grup Els Set, Parpalló, Moviment Artístic del Mediterrani, Art Actual, etc. Caldria destacar:

Vicente Pastor Pla (Diputación Provincial de Valencia, 1997).

Joaquín Michavila (Diputación Provincial de Castellón, 1999).

Javier Calvo (Generalitat Valenciana, 1999).

Nassio Bayarri (Universidad Politécnica de Valencia, 2000).

Salvador Victoria (Universidad Politécnica de Valencia, 2000).

Eduardo Sales (Universidad Politécnica de Valencia, 2002).

Alfonso Pérez Plaza (Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, Museo del Puerto de Veracruz, México, 2002).

Agustín Albalat (Diputación Provincial de Valencia, 2002).

Antonia Mir (Generalitat Valenciana, 2003).

José Manaut (Generalitat Valenciana, 2004).

José Vento González (Generalitat Valenciana, 2005).

Fernando Peiró Coronado (Grafisa, 2006).

Salvador Soria (Caja de Ahorros del Mediterráneo, 2006).

Wenceslao Rambla (Generalitat Valenciana, 2007).

Monjalés (Consorcio de Museos de la Comunidad Valenciana, 2014).

Salvador Montesa (Generalitat Valenciana-Fundación Chirivella Soriano, 2016).

Isabel Oliver. 40 años de arte comprometido, 1970-2009 (Universidad de Valencia, 2019).

C) Grups i moviments artístics valencians

Permet poder estudiar tot un seguit de grups i moviments artístics dels anys 40, 50 i 60, a través dels quals s'havia anat gestant el desenvolupament de l'avantguarda en el món valencià. Es va fer un esforç especial per localitzar l'amplíssima documentació que la seva tasca havia anat generant entre catàlegs d'exposicions, monografies, publicacions diverses, estatuts, cartes, revistes, referències a la premsa, etc.

Grupo Z y Grupo Los Siete (Revista L'Espill, 1991).

Grupo Parpalló (Revista Archivo de Arte Valenciano, 1990).

Movimiento Artístico del Mediterráneo (Consell Valencià de Cultura, 1998).

Los grupos Neos, Art Nou y Rotgle Obert en la Valencia de los años 50 (Revista Saitabi, 1995).

Asociación Arte Actual (Revista Archivo de Arte Valenciano, 1993).

25 años del premio de pintura y escultura Bancaja (Bancaja, 1998).

Salones Valencianos de Arte (Diputación de Valencia, 1999).

D) Projectes temàtics

Són publicacions que giren al voltant d'un tema monogràfic concret que l’intenten abordar en funció del nucli vertebrador que es proposa:

– Diccionario de Artistas Valencianos del Siglo XX (Albatros, 1999).

Paisaje Valenciano en el siglo XX (Generalitat Valenciana, 2002).

Música y Arte (Ayuntamiento de Valencia, 2004).

Arte actual a la comarca de l'Horta Sud de Valencia (CAM-Mancomunidad e Instituto de Estudios de l'Horta Sud de Valencia, 2003).

Repertorio Bibliográfico de Artistas Valencianos Contemporáneos Seleccionado y Comentado (Diputación de Valencia-Universidad de Valencia, 2005 y ss.).

La luz de las imágenes. Lux mundi Xàtiva 2007 (Generalitat Valenciana, 2007).

– Pabellón de la Santa Sede, (Nunciatura Apostólica en España. Expo Zaragoza, 2008).

– Diccionario Biográfico Español (Real Academia de la Historia, 2009).

E) Estudis sobre Art Actual

Correspon a estudis relacionats amb l'art internacional del període comprès entre els anys seixanta del segle XX i els decennis del segle XXI que ja han tingut lloc. En bona mesura, són resultat de estades a l'Universitat de Toulouse i a la Universitat de l'Estat de Colorado, quan es va tenir l'oportunitat d'accedir a un volum significatiu de documentació i fonts documentals que han permès analitzar amb profunditat aquest proper període de l'art actual. La intenció és poder oferir als estudiants d'art i a les persones interessades en aquestes etapes de la història de l'art estudis de caràcter diacrònic amb criteris historiogràfics :

Arquitectura Actual (Tirant Humanidades, 2016).

Arte Actual (Universidad de Valencia, 2016).

F) Visions globals sobre Art Valencià Contemporani

Architecture and urban development of the University of Valencia Blasco Ibáñez Campus (Presses Universitaires de Perpignan, 2014).

Arte Valenciano en el Franquismo, 1939-1975 (Universidad de Valencia-Institució Alfons el Magnànim, 2019).

PEREZ MARTIN, M ANGELES

PEREZ MARTIN, M ANGELES

PDI-Ajudant Doctor/A

Facultat de Geografia i Història Departament d'Història de l'Art Despatx 318 Blasco Ibáñez, 28 46010 València

83663

m.angeles.perez-martin@uv.es

Biografia
 

Doctora en Història de l'Art (2019) i Màster en Estudis Hispànics Avançats (2015) per la Universitat de València. Premi Nacional de Llicenciatura en Història de l'Art (2012) i Premi Extraordinari de Màster en Història de l'Art i Cultura Visual, UVEG (2013). Les seues investigacions es centren a l'àmbit de la Història de les dones i l'Art contemporani. Investigadora Principal del Projecte Art, Historiografia i Feminismes (arthistFEM), Universitat de València (GIGE2022/130), financiat per la Conselleria d'Educació, Universitatsa i Ocupació, Generalitat Valenciana GE2023. Coordinadora (amb Pablo Sánchez) del Projecte d'Innovació Educativa TrencArt. Trencant la Història. Imatges, textos i contextos per a la igualtat en la Història de l'art contemporani (PIEC 2735892/2023), Universitat de València, curs 2023-2024. Membre del grup d'investigació VALuART. Art, Cultura i Societat en Espanya, de 1750 fins a l'actualitat, UVEG; i de Relectures. Itineraris museals en clau de gènere, UVEG. Col·laboradora del projecte I+D Las artistas en la escena cultural española y su relación con Europa, 1803-1945, Universidad de Zaragoza (Ministerio de Ciencia, 2021-2025); i del projecte europeu Women's Legacy: Our Cultural Heritage from Equity, GVA-Eramus+. Coordinadora Territorial (acv) de MAV-Mujeres en las Artes Visuales (2021-2024). Ha publicat el llibre Ilustres e ilustradas. Académicas de Bellas Artes ss. XVIII-XIX (Tirant lo Blanch, 2020).

PEREZ OCHANDO, LUIS

PEREZ OCHANDO, LUIS

PDI-Contractat/Da Doctor/A

Departamento Historia del Arte - Despacho 317

963864875 (D)

luis.perez@uv.es

Biografia
 

[Biografia, versió en valencià]

PINGARRON-ESAIN SECO, FERNANDO

PINGARRON-ESAIN SECO, FERNANDO

PDI-Titular d'Universitat
Biografia
 

[Biografia, versió en valencià]

Profesor Titular de Universidad. Premio extraordinario de Licenciatura y de Doctorado. Investigación centrada preferentemente en el Arte Valenciano de los siglos XVII a XIX.

PLA VIVAS, VICENTE

PLA VIVAS, VICENTE

PDI-Contractat/Da Doctor/A
Cap de Seccio-Servei
Director/a de l'Arxiu Valencia de Disseny
Biografia
 

Sagunt, 1962. Tesi doctoral L'individu exterior. Figures i espais en la il·lustració gràfica del segle XIX (2007).

Especialitzat en les problemàtiques generades per les imatges durant els processos històrics d'implantació de la Modernitat, en l'estudi i interpretació de la imatge gràfica europea d'àmplia difusió durant el segle XIX, així com de l'art valencià de les dècades finals del segle XIX i els inicis del segle XX i de la fotografia. Les investigacions es poden emmarcar dins el camp teòric dels estudis visuals i han proposat obrir vies de connexió amb la història de l'estètica, la tècnica i les epistemologies científiques, així com els estudis culturals, per reconstruir les estructures actives en el funcionament i evolució dels mecanismes dels imaginaris moderns. Participa en el Projecte I+D+i "La vida artística a València (1880-1936). Fuentes per a un diccionari d'artistes". (HAR2009-14480). En 2010 publica el llibre La il·lustració gràfica del segle XIX. Funcions i disfuncions. Col·labora amb ASCIGE (Atelier sour le Satirique, la Caricature et l'Illustration Graphique en Espagne), amb el Festival Internacional Incubarte 6 i 7 i amb Perifèries 13. Desenvolupa activitat de crítica d'art contemporani amb treballs sobre Artur Heras, Sebastià Miralles, Juan Cuéllar, Manuel Bellver, José Guerrero Tonda, María José Pérez Vicente i XLFamily entre altres. Realitza conferències sobre art dels segles XIX i XX i desenvolupa funcions de comissariat.

REVERT ROLDAN, JOAQUIN MANUEL

REVERT ROLDAN, JOAQUIN MANUEL

PDI-Associat/Da Universitari/A

Cap de l'Àrea de Voluntariat Cultural UV Tècnic Superior de Gestió Fundació General de la Universitat de València Carrer Amadeu Savoia 4, 4ª 46010 València Telf.: (+34) 9635 31076 Fax: (+34) 9635 31077 https://www.uv.es/fundacio-general-voluntariat-cultural/ca/qui-som/presentacio.html

(9635) 31076

joaquin.m.revert@uv.es

Biografia
 

Llicenciat en Geografía i Història (Especialitat Història de l'Art) en 1989; Doctor en Història de l'Art i Patrimoni per la Universitat de València. Professor Associat d'Història de l'Art des de 2021. Autor de diversos llibres i articles dins la seua línia d'investigació centrada en la relació del patrimoni cultural amb la societat, i en patrimoni industrial. Docent en diversos másters oficials, i en cursos a diverses universitats espanyoles i estrangeres sobre patrimoni cultural, drets humans i desenvolupament humà sostenible. 

És posgrau en Gestió de Patrimoni Cultural per l'Escola Europea de Barcelona en 1991 i máster en Gestió Cultural per la UV en 1995. Ha estat director de la Fundació Municipal de Cultural de l'Ajuntament de Sagunt, coordinador de la Càtedra UNESCO d'Estudis sobre el Desenvolupament de la Universitat de València (1995-2017), director del Taller Patrimonio Cultural y desarrollo humano; i co-director del Workshop Internacional sobre Patrimonio cultural, ética y sostenibilidad de la Universidad Internacional de Andalucía. 

orcid.org/0000-0003-0458-048X

https://dialnet.unirioja.es/servlet/autor?codigo=564072 

ROCA CABRERA, MARIA

ROCA CABRERA, MARIA

PI-Investigador/a Contractada M.Salas
RUIZ GARNELO, ISABEL

RUIZ GARNELO, ISABEL

PDI-Substitut/A
SANCHEZ IZQUIERDO, PABLO

SANCHEZ IZQUIERDO, PABLO

PDI-Ayudante Doctor/A

Departament d'Història de l'Art Facultat de Geografia i Història Av. Blasco Ibáñez, 28. 46010 València Despatx 320

83415

pablo.sanchez@uv.es

Biografia
 

Pablo Sánchez Izquierdo (Alacant, 1990) és Doctor en  Història de l'Art amb menció internacional per la Universitat de València (2020), on exerceix com a docent i investigador des de 2023. Anteriorment, ha estat vinculat al Museu de Belles Arts Gravina d'Alacant (2014-2015) i ha sigut professor de la Universidad de Oviedo (2021).

Durant la seua etapa de formació va gaudir d'una ajuda per a la Formació del Professorat Universitari del Ministeri d'Educació, Ciència i Esports (2015-2019) i d'un contracte postdoctoral per a la Requalificació del Sistema Universitari Espanyol en la seua modalitat Margarita Salas (2022-2023). També ha realitzat estades d'investigació en el Departament d'Història de l'Art de la Universitat de Barcelona (2017), en el Meadows Museum de la Southern Methodist University de Dallas (2018) i en el Departamento de Historia del Arte de la UNED (2022-2023).

Les seues línies de recerca se centren l'estudi de la percepció de la ciutat contemporània i les mirades dirigides a Orient des de les esferes artístiques europees dels segles XIX i XX.

SANCHEZ MUÑOZ, DAVID ELIAS

SANCHEZ MUÑOZ, DAVID ELIAS

PDI-Associat/Da Universitari/A

Técnico de Patrimonio Cultural Profesor asociado de Historia del Arte

(9638) 64196

david.e.sanchez@uv.es

Biografia
 

Professor associat del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València, i Tècnic de Patrimoni Cultural de la FGUV. Ha desenvolupat el seu treball, en els últims anys, al voltant de l'estudi de la història de l'arquitectura i el patrimoni cultural.

Doctor en Història de l'Art per la Universitat de València, va obtenir en 2011 el Premi Senyera d'Investigacions Històriques de l'Ajuntament de València, pel seu treball sobre l'arquitectura realitzada a València, en el període comprès entre el final de la Guerra Civil i la riuada de 1957, la qual cosa va donar lloc a la publicació del llibre Arquitectura i espai urbà a València, 1939-1957 (Ajuntament de València, 2012). Així mateix, és autor d'alguns llibres i articles sobre la història de València, la seua arquitectura i urbanisme, durant els sis primers decennis del segle XX. També ha publicat diferents treballs, que han tingut com a objecte l'estudi, investigació, catalogació, i difusió del patrimoni cultural de la Universitat de València.

En 2021 va obtenir, juntament amb l'arquitecte Amando Llopis, el Premi d'Arquitectura COACV 2021, per la seua labor divulgativa de la figura de l'arquitecte Javier Goerlich Lleó, a través del comissariat de l'exposició realitzada sobre aquest arquitecte.

Últimes publicacions, revistes:

“Las escuelas de Ingenieros Agrónomos y Peritos Agrícolas de Valencia, de Fernando Moreno Barberá. Una cuestión actual”. erph_revista electrónica de patrimonio histórico, núm. 31 (2022), estudios generales, páginas 143-161.

DOI: https://doi.org/10.30827/erph.vi31.21422

Últimes col·laboracions, llibres:

- Guía de arquitectura de València. Valencia: CTAV, 2023.

De la movilización estudiantil a la reforma social: La Asociación Católica de Propagandistas en Valencia (1920-1970). Valencia: Tirant, 2023.

- Guia de la València del primer franquisme (1939-1948). València: UV/ UPV, 2021.

-Tres arquitectes, una ciutat i un temps: Ribes, Mora i Goerlich a la València de principis del segle XX. València: Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, 2021.

Últimes col·laboracions, exposicions:

- Javier Goerlich Lleó: Arquitectura i urbanisme a la ciutat de València (1914-1962). Ajuntament de València, 2018.

SARRIO ANDRES, PAU MARIA

SARRIO ANDRES, PAU MARIA

PI-Invest Formacio Atraccio Talent
SEBASTIAN LOZANO, JORGE

SEBASTIAN LOZANO, JORGE

PDI-Titular d'Universitat

Departamento de Historia del Arte Avda. Blasco Ibáñez 28. 46010 Valencia Despacho 406

96 398 3398

jorge.sebastian@uv.es

Biografia
 

Jorge Sebastián Lozano és Professor Contractat Doctor al Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València des de 2014. Abans havia sigut professor invitat del seu Master de Patrimoni Cultural, des de 2006. Ha rebut beques d'investigació del Real Colegio Complutense de Harvard University, en 2017 i 2018.

La seua investigació com a historiador inclou camps diversos. Va dedicat la seua tesi doctoral a la representació visual del gènere en la monarquia hispànica de l’Edat Moderna, publicant articles i assajos sobre el tema. De forma més recent, ha dedicat especial atenció a la pintora Sofonisba Anguissola, mitjançant publicacions i col·laboracions vàries.

Paral·lelament, ha impartit múltiples cursos sobre l’aplicació de les TIC a l’estudi i la difusió del patrimoni històric. Des de 2018 és Technical Manager de SILKNOW, un projecte d’investigació finançat per la Comissió Europea (programa Horizon2020).

També ha organitzat abundants exposicions i jornades sobre art contemporani, principalment a la Fundación Mainel.

SEGUI BALAGUER, CARMEN MONTIEL

SEGUI BALAGUER, CARMEN MONTIEL

PI-Pred_Conselleria Acif Gva
SERRA DESFILIS, AMADEO

SERRA DESFILIS, AMADEO

PDI-Catedratic/a d'Universitat

Departamento de Historia del Arte Despacho 313 Facultat de Geografía e Historia Avenida Blasco Ibáñez, 28 46010 Valencia

(9639) 83662

amadeo.serra@uv.es

Biografia
 

Amadeo Serra Desfilis ((València, 1963) és llicenciat en Geografia i Història (Universitat de València, 1986) i Doctor en Història (Università degli studi di Bologna, 1988). Ha sigut professor d'Història de l'Art a l'Universitat de València des de març de 1991 fins avui, quan ocupa una Càtedra d'Història de l'Art Medieval. Ha treballat com a investigador al Colegio de España (Bolonya), a la Bibliotheca Hertziana de Roma i al Warburg Institute de Londres i ha estat professor convidat a la Universitat de Girona i a la Universitat Politècnica de València. 

La seua docència i investigació tenen com a principals temes la història de l'arquitectura i l'urbanisme i la història de l'art de la baixa Edat Mitjana. En els darrers anys ha treballat sobre els retaules del període gòtic en la Corona d'Aragó, en la seua producció, els usos de la imatge narrativa en ells i la seua interpretació en el context de la societat multicultural que fou l'antic regne de València entre els segles XIV i XV. Altrament també ha estudiat les relacions amb Itàlia de l'art de la Corona d'Aragó durant el mateix període no sols en l'àmbit de l'arquitectura ans també en les arts figuratives.

SOLBES BORJA, CLARA

SOLBES BORJA, CLARA

PI-Investigador/a Contractada M.Salas
SOLBES GARCIA, ALVARO

SOLBES GARCIA, ALVARO

PI-Investigador/a Distingit/Da
TORRES SASTRUS, VEGA

TORRES SASTRUS, VEGA

PI-Invest Formacio Predoc Fpu

Departament d'Història de l'Art, Despatx 403 Facultat de Geografia i Història. Universitat de València Avda. Blasco Ibáñez, 28 46010 - València (España).

vega.torres@uv.es

VAZQUEZ DE AGREDOS PASCUAL, MARIA LUISA

VAZQUEZ DE AGREDOS PASCUAL, MARIA LUISA

PDI-Titular d'Universitat
Conservador/a del Patrimoni Artistic

Despacho 418

83464

m.luisa.vazquez@uv.es

Biografia
 

Dt.. Luisa Vázquez de Ágredos Pascual és Llicenciada en Història de l'Art i Periodisme. Doctora en Geografia i Història per la Universitat de València i Doctora en Història de l'Art per la Universitat Politècnica de València. Màster en Cooperació al Desenvolupament amb l'especialitat d'Ajuda Humanitària Internacional per la Universitat Jaume I de Castelló. Actualment és Professora Titular del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València. Vicedegana de Relacions Internacionals, Qualitat i Innovació Educativa en la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València. La seua línia d'investigació des de fa quasi dues dècades ha sigut l'estudi material, cultural i simbòlic del color en l'Antiga Mesomèrica, amb especial èmfasi en la cultura maia. Les seues investigacions més recents estan centrades en el binomi “Materialitat i Significat”, aplicat als colors, les fragàncies i les textures de diferents cultures del món antic, amb l'objectiu d'indagar en el tema de la percepció sensorial a través de l'art i el ritual (públic i privat). De forma paral·lela, la seua formació i experiència en Cooperació Internacional li ha permés en els seus projectes i investigacions, en la seua major part centrades en l'àrea maia (Centreamèrica), conjuminar el binomi Patrimoni Cultural i Desenvolupament Local. Entre 2009 i 2014 va ser Vicepresidenta Autonòmica de Cooperació Internacional i Diplomàcia Humanitària en Creu Roja Espanyola – Comunitat Valenciana. Compta amb experiència a Centreamèrica (Mèxic i Guatemala), Àfrica Occidental (Burkina Faso, Niger) i Àsia (subcontinent Índia), especialment vinculada a col·lectius infància i dona.

VIDAL LORENZO, CRISTINA

VIDAL LORENZO, CRISTINA

PDI-Catedratic/a d'Universitat

Departamento de Historia del Arte Despacho 409 (9639) 83330

(9639) 83330

cristina.vidal@uv.es

Biografia
 

[ Traducció automàtica ]

 

VILLAR TORRES, ALEJANDRO

VILLAR TORRES, ALEJANDRO

PDI-Associat/Da Universitari/A
VIVES-FERRANDIZ SANCHEZ, LUIS

VIVES-FERRANDIZ SANCHEZ, LUIS

PDI-Titular d'Universitat
Coordinador/a de Mobilitat

Departamento de Historia del Arte Avenida Blasco Ibáñez 28, 46010 (Valencia)

83403

luis.vives@uv.es

Biografia
 
Lluís Vives-Ferrándiz Sánchez és Doctor en Història de l'Art per la Universitat de València, on actualment desenvolupa la seva tasca docent i investigadora. Al llarg de la seva trajectòria acadèmica ha realitzat estades de recerca en centres internacionals com The Warburg Institute, i ha gaudit de diverses beques de formació en institucions com el Museu de la Ciutat de València, el Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat i el Museu Nacional de Ceràmica. Les seves publicacions poden trobar-se en revistes acadèmiques com Goya, Caràcters, Ars Longa, Anuari del Departament d'Història i Teoria de l'Art, Potestas o Revista Concreta i en mitjans de difusió com ABC Cultura, així com en editorials nacionals de prestigi com Fernando Villaverde o Ediciones Encuentro. Les seves principals línies d'investigació se centren en l'estudi del tema de la vanitas en l'esfera de la cultura barroca, així com les seves extensions al camp de la cultura visual contemporània sota la perspectiva del neobarroc. També ha realitzat estudis sobre les reflexions teòriques de la imatge i la cultura visual en la postmodernitat i la manera en què afecten la pràctica de la Història de l'Art. Les seves últimes investigacions han desenvolupat l'ús de la imatge fotogràfica com a element ideològic i identitari, l'estudi dels nous règims escópicos i la iconoclàstia contemporània. És director de la col·lecció Pigmalió de Sans Soleil Edicions, editorial independent dedicada a la publicació de llibres de cultura visual.