Logo de la Universitat de València Logo Facultat de Física Logo del portal

L’astrofísica Jocelyn Bell visita la Universitat per a impartir dues conferències

• 11 de febrer de 2016
Image de la noticia

La professora Jocelyn Bell Burnell, astrofísica nord-irlandesa descobridora del primer radiosenyal d'un púlsar juntament amb el seu tutor de tesis, visitarà la Universitat de València aquesta setmana i impartirà dues conferències. Hui dijous, 11 de febrer de 2016, Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, la professora Bell impartirà una conferència amb el títol "We are made of star stuff" (Estem fets de material d’estels).

En la conferència de hui 'We are made of star stuff" (Estem fets de material d’estels). D'on ve la matèria de la qual estem fets?', explorarà com la major part de la matèria de la qual estem fets ve originalment de les estreles.

La conferència, que es celebrarà dins del Cicle de Conferències de la Facultat de Física, tindrà lloc a les 12:30 hores al Saló d'Actes "Charles Darwin" del Campus de Burjassot i es podrà seguir per streaming: http://links.uv.es/Zk1bXK7

JOCELYN BELL BURNELL (Belfast 1943)
Astrofísica del Nord d'Irlanda, pertany al grup d'il·lustres científiques (Lise Meitner i Rosalind Franklin) mereixedores del Nobel però que, per raons vàries, no van arribar a rebre. El seu interès per l'astronomia la va portar a realitzar el doctorat en la Universitat de Cambridge, en el grup d'Anthony Hewish, on en 1967 va detectar la primera radiosenyal d'un púlsar.
Destaquen les seues aportacions a l'Astronomia i especialment el descobriment dels púlsars, estels de neutrons, que per la seua densitat, ràpida rotació i la no alineació del seu eix de gir amb el seu eix magnètic, emeten feixos de radiació electromagnètica. La detecció d'aquestes radiosenyals ha permès contrastar la teoria de l'evolució estel·lar.

És una de les científiques més influents del Regne Unit i ha rebut nombrosos guardons. Entre ells, la medalla Herschel de la Reial Societat Britànica d'Astronomia en 1989 pel seu descobriment dels púlsars, i els títols honorífics de Dama Comandant de l'Ordre de l'Imperi Britànic, així com Fellow de la Royal Society. Al juny de 2015, li va ser lliurada la Medalla d'Or del CSIC.

Il·lustració d’ Adam McDade - adammcdade.weebly.com