Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Estudiants

La col·lecció Creativitat&Recerca sorgida en el si de l'Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives, pretén girar entorn del fet artístic contemporani, amb els seus reptes i interrogants, però mantenint, abans de res, un caràcter educatiu, en el sentit d'investigar i aproximar-se a les condicions i exigències de les manifestacions artístiques actuals.

Nº 1. Arte Contemporáneo público ¿una relación imposible?

El contingut aquesta publicació forma part d'un treball de recerca més ampli que ha estat recolzat pel projecte R+D+I, “Comportamientos artísticos fin de siglo en el contexto valenciano. Precedentes de las poéticas de la globalización” finançat pel Ministeri de Ciència i Innovació.

Veure portada

Nº 2. La imagen mundializada. ¿Una iconicidad global?

El contingut d'aquesta publicació forma part, igual que l'anterior, d'un treball de recerca més ampli que ha estat recolzat pel projecte R+D+I, “Comportamientos artísticos fi de siglo en el contexto valenciano. Precedentes de las poéticas de la globalización” finançat pel Ministeri de Ciència i Innovació.

Nº 3. A propósito de la crítica de arte. Teoría y práctica. Cultura y política

S'arrepleguen en aquest volum de 208 pàgines set assajos, amb una introducció i una àmplia bibliografia, que tenen com a fil d'unió la reflexió sobre la crítica d'Art Contemporani, aportades per un professor de Filosofia, crític d'art, que ha sabut conjunyir teoria i pràctica en la seua trajectòria.

Autor: Romà de la Calle de la Calle, Catedràtic d'Universitat i Director del ICIE.

Veure portada

Nº 4. Hacer y dejar hacer. Políticas culturales y mediación pública en las artes visuales

Publicació que recull les conferències de diversos professionals de diferents àmbits culturals i territorials, desenvolupades en unes jornades de recerca i debat, on es posa en qüestió el control institucional sobre les polítiques culturals. En la segona part del text s'aborda l'activisme tecnològic com una disciplina artística més del context global.

Autors: Calle, Romà de la; Silvestre, Ricard; Senabre, Carmen; Tejeda, Isabel; Aranda, Fernando; Parcerisas, Pilar; Gómez-Baeza, Rosina; Villa, Rocío de la;Molinuevo, José Luis; Pérez Rubio, Agustín; Marín, Joan M.

Veure portada

Nº 5 , Precedentes de las poéticas de la globalización desde el contexto artístico valenciano

Aquest llibre, resultat de la recerca final d'un projecte de R+D+i, tracta de cobrir l'absència d'un estudi general que haja contemplat una aproximació als signes i dinàmiques per les quals ha travessat l'art contemporani valencià, en la passada dècada dels 90. A més del primer enfocament la possibilitat unitària i sistemàtica d'analitzar tots aquells àmbits en els quals l'art valencià contemporani ha mostrat la seua solidesa

Autors: Calle, Romà de la; Tejeda, Isabel; Mira, Enric; Blasco, Juan Ángel; Aranda, Fernando; Silvestre, Ricard; Torrent, Rosalía; Lozano, Rián; Forriols, Ricardo; Ortiz, Áurea.