Entitat organitzadora

IUDESCOOP de la Universitat de València

Direcció del curs

Dra. María José Vañó Vañó, professora titular d’universitat (Universitat de València)

maria.j.vano@uv.es

Objectius

L’Institut d’Economia Social i Cooperativa IUDESCOOP de la Universitat de València té entre els seus objectius prioritaris la difusió de l’economia social i cooperativa entre la comunitat universitària. En aquest sentit, aquest curs té per finalitat donar a conèixer als estudiants de tots els graus de la Universitat de València els fonaments i coneixements bàsics de l’economia social i cooperativa. Es tracta d’un curs d’aproximació a l’economia social i cooperativa, que posteriorment es desenvolupa a través del màster universitari en Economia Social (cooperatives i entitats no lucratives).

Característiques del curs

La realització i l’aprofitament (assistència al 80% de les classes del curs) dóna dret a un diploma acreditatiu oficial expedit per la Universitat de València.

El curs es fa durant el mes de febrer de cada any a les aules del campus dels Tarongers, de 16 a 21 hores. Té una durada de 4 crèdits equivalents a 40 hores i és impartit per professorat de la Universitat de València pertanyent al IUDESCOOP, experts en les matèries que conformen els seus continguts.

El programa s’estructura en quatre grans capítols:

• 1. Fonaments de l’economia social
    • 1.1. Evolució històrica del concepte d’economia social
    • 1.2. Identificació dels actors o grups de l’economia social
    • 1.3. Economia social, mercat i estat
    • 1.4. Democràcia i participació en les organitzacions d’ES
  • 2. Règim jurídic i fiscal de l’economia social
    • 2.1. L’economia social en les legislacions espanyola i europea
    • 2.2. La legislació en les cooperatives
    • 2.3. La legislació en les associacions i fundacions
    • 2.4. Fiscalitat de les empreses d’economia social
  • 3. Els grups empresarials de l’economia social