Logo de la Universitat de València Logo Institut Universitari d'Investigació de Robòtica i Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (IRTIC) Logo del portal

.
.
.
.
.

Alta tecnologia de la Universitat per a la més gran empresa petroliera del món

  • 16 de desembre de 2016
Image de la noticia

La Universitat de València, a través de l’IRTIC i l’INTRAS, ha dut a terme un projecte de R+D+i basat en el desenvolupament de sistemes de potent base tecnològica, per a la seua implantació en la campanya 'House of Knowledge' de la major empresa petroliera del món, Saudi Aramco. Es tracta d'una iniciativa per a la conscienciació de la societat, mitjançant tecnologies d'última generació, en els valors d'una conducció segura i un comportament adequat.

L’Institut de Robòtica i Tecnologies de la Informació i la Comunicació (IRTIC), en col·laboració directa amb l'Institut de Trànsit i Seguretat Vial (INTRAS), ambdós de la Universitat de València, han dut a terme un projecte de R+D+i, basat en el desenvolupament de diversos sistemes amb una potent base tecnològica, per a la seua implantació en la campanya ‘House of Knowledge’ de la major empresa petroliera del món, Saudi Aramco.

El projecte pretén conscienciar i educar de manera entretinguda a través de tecnologies d'última generació (Realitat Virtual/Realitat Augmentada, Simulació, etc.) en els valors d'una conducció segura i un comportament adequat relacionat amb el trànsit. Açò és molt necessari en un país com Aràbia Saudita amb un parc automobilístic menor que l'espanyol, però amb més de 7000 mil morts anuals en les seues carreteres.

En aquest sentit, en un esforç encaminat a acostar la tecnologia a la societat saudita, sempre d'una manera molt cridanera per a causar interès i d'aqueixa forma aconseguir conscienciar degudament als visitants, s'han desenvolupat sistemes com els simuladors de bolcada de cotxe (RollOVer Simulator), on es posa de manifest la importància de l'ús del cinturó de seguretat davant una col·lisió amb bolcada, un Cinema5D on es mentalitza als visitants sobre les bones pràctiques que han de dur a terme per a realitzar una conducció més segura, i diverses aplicacions per a smartphones i tablets on també aprenen els més xicotets de la família.

Aquest projecte destaca d'entre la resta dels desenvolupats a l’IRTIC per tractar-se del primer amb gran càrrega tecnològica espanyola i d'un important volum econòmic que s'exporta íntegrament al país del mig orient, tal com assegura Marcos Fernández, investigador principal del projecte i secretari de l’IRTIC. “Després de diversos anys explorant el mercat estranger hem aconseguit establir les relacions comercials i científiques adequades per a poder començar a exportar tecnologia a diversos països àrabs”, comenta.

La campanya de Saudita Aramco, emmarcada dins de l'acció social d'aquesta companyia, es va iniciar dijous passat 8 de desembre i té previst realitzar diferents exposicions en les principals ciutats del país durant els dos pròxims anys.

 

 

Imatges: