Grups d'Investigació

Grup de Recerca:

“Coneixement didàctic del contingut escolar: fonaments de l'anàlisi i l'acció didàctica del professorat”

“Coneixement didàctic del contingut escolar: fonaments de l’anàlisi i l'acció didàctica del professorat”

“*Pedagogical school content knowledge: grounds of the teachers’ instructional analysis and action”

Facultat de Magisteri. Universitat de València.

Presentació del Grup CDC

El grup desenvolupa la seua recerca en l'àmbit de la formació del professorat en diferents àrees de contingut escolar: ciències experimentals, matemàtica, llengua i llengua estrangera, literatura, educació física, educació artística... Açò involucra, treballs d'avaluació sistemàtica del coneixement didàctic específic o coneixement didàctic del contingut escolar dels professors, però també del coneixement disciplinar, del desenvolupament d'estratègies d'aprenentatge dels estudiants i d'estratègies d'ensenyament, d'eines tecnològiques que ajuden a implementar dissenys instruccionals, del seu coneixement epistémic, del seu pensament docent, del coneixement de les eines tecnològiques útils per a la instrucció, etc. Tot açò hauria de conduir a una avaluació i millora del model de formació de professors actual, amb la finalitat de disposar d'un que s'ajuste en paral·lel amb a les demandes de cada moment del temps.

Publicacions més recents i temes d'investigació actuals

Membres del Grup CDC

Vicente Sanjosé Director