Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Continguts i Formats Audiovisuals Logo del portal

El vídeo, la tendència del màrqueting

Navegar per internet és, ja des de fa anys, un dels hàbits més repetits de les persones. De fet, gairebé un 70% assegura passar almenys dues hores diàries a la xarxa. Saps quins formats o tendències són les que més atreuen l'internauta? Les expliquem!

26 de de juny de 2017

Internet ha revolucionat completament el món del màrqueting. Arribar amb èxit al consumidor en qualsevol dels camps passa necessàriament per haver entès quin és el llenguatge d'internet i quins formats són els que atrauen més l'espectador. Així que adaptar-se i respondre al que els internautes volen és necessari per garantir la difusió d'un contingut promocional. Per això, revelem quines són les cinc activitats a les quals més temps dediquen els usuaris en internet segons l'Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC).

  1. Llegir notícies (85,5% dels entrevistats).
  2. Veure vídeos (83,4% dels entrevistats).
  3. Consultar mapes (73,4% dels entrevistats).
  4. Mirar el temps (72,2% dels entrevistats).
  5. Escoltar música per streaming (58,7% dels entrevistats).

El vídeo ha esdevingut el format de consum d'informació preferit pels usuaris segons les tendències revelades per l'Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació

La llista fa palès que la visualització de vídeos és una de les activitats més demandades pels internautes. Youtube és hui el segon cercador més emprat del món, només per darrere de Google. Per tant, el vídeo ha esdevingut el format de consum d'informació preferit pels usuaris. I és que mitjançant un vídeo el missatge arriba amb més força als espectadors. De fet, el cervell humà processa la informació visual 60.000 vegades més ràpid que la textual. Com incloure aleshores un vídeo en la estratègia de continguts?

  • Històries en vídeo: serveixen per contar històries i esdevenen virals amb facilitat. Solen ser vídeos breus (no més d'un minut) i multidispositiu (amb subtítols).
  • Vídeos efímers: són vídeos menys elaborats que desapareixen en 24 hores i són molt efectius. La plataforma Snapchat fou en gran mesura la responsable del 'boom' d'aquest format.
  • Vídeos en directe: mitjançant aplicacions com Facebook Live o Periscope, entre d'altres, aquest format s'ha popularitzat. Ofereix moltes possibilitats, com la retransmissió d'esdeveniments o la creació de programes televisius.
  • Vídeos 360º: permeten endinsar-se en l'entorn real de la gravació i han conquerit a una gran audiència mitjançant plataformes com Youtube, Facebook o Twitter.
  • Vídeos corporatius: són molt eficaços per aconseguir que un consumidor compre el producte que estàs venent. Els estudis indiquen que el 64% dels usuaris se senten més predisposats a comprar un producte o un servei després de visualitzar un vídeo d'aquestes característiques.