Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Logo del portal

.

"Al Màster vaig veure que és importantíssima la investigació i innovació docent"

Mireia

2 de de març de 2017

Mireia Balastegui Tomàs

Màster Professora Secundària Física i Química: 2013-2014

Quan vaig començar a estudiar Química compaginava la carrera amb els estudis professionals de viola i sabia que l’educació era una part fonamental dels meus interessos. La Universitat em va donar l'oportunitat de combinar ambdues passions mitjançant projectes culturals i formatius tan interessants com l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València.

En aquests dos diversos camps, com són la música i les ciències, he trobat la necessitat de compartir coneixement i millorar la nostra societat a través d’una visió més ampla i multidisciplinar que únicament pot oferir l’educació. Per aquest motiu vaig tindre molt clar que en acabar la carrera estudiaria el Màster de Secundària amb la finalitat de compartir amb els adolescents aquesta il·lusió per gaudir del coneixement i respectar el nostre entorn.

El Màster de Secundària va ser una eina necessària per poder exercir la professió de docent i durant aquest curs vam aprendre com aplicar tots els coneixements que havíem adquirit a la carrera en un àmbit educatiu. Per a mi, les assignatures més enriquidores van ser aquelles que ens aproparen al funcionament de la ment dels adolescents i entendre la seua realitat. Vaig veure tan important la investigació i la innovació en l’activitat docent que vaig fer posteriorment el Màster en Investigació Didàctica en les Ciències Experimentals, que m’ha dirigit d’una forma molt motivant al Doctorat que estic iniciant ara.

Actualment sóc professora de secundària de Física i Química i el que més estime, a part del somriure dels meus alumnes, és que aquesta professió ens permet seguir formant-nos, millorar i estar en contínua evolució. Personalment, considere que aquesta és la clau del docent, ja que tot aquell que treballa amb persones ha de ser dinàmic, capaç d’adaptar-se als canvis i respectuós.

Des d’ací m’agradaria animar a tots aquells que estimen i respecten l’educació a formar part dels graus, màsters i postgraus de qualitat que ofereix la Universitat de València dedicats a la formació de professorat o investigació en didàctica, que ens acosta amb millors condicions a l’activitat professional.