University of Valencia logo Logo Scientific Culture and Innovation Unit - Chair for Scientific Dissemination Logo del portal

El Departament d’Educació Comparada presenta quatre llibres amb treballs de les seues línies de recerca

  • March 7th, 2017

El Saló de Graus de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de la Universitat de València acull la presentació, aquest dilluns dia 13, de quatre llibres editats entre la fi de l’any 2016 i 2017 pel Departament d’Educació Comparada i Història de l’Educació. Les obres agrupen un conjunt d’escrits, reflexions i experiències, referits a les línies de recerca del departament: història de l’educació, educació comparada i internacional, i política de l’educació.


 

Els títols dels llibres que es presentaran són: La formación inicial del profesorado de educación secundaria; Educar en temps de guerra; Jacarandá: escritos de educación comparada e internacional; i Abriendo veredas: material pedagógico para docentes de la secundaria rural itinerante. L’acte tindrà lloc a les 12 hores. Hi assistiran i intervindran les persones que han coordinat les publicacions, així com Andrés Payá, director del Departament d’Educació Comparada i Història de l’Educació. 

“Les quatre monografies que es presenten corresponen a obres col·lectives realitzades per professorat del Departament, així com altres investigadors, sobre les línies de recerca principals d'aquest. Són el resultat del treball realitzat en projectes de cooperació al desenvolupament, jornades científiques o línies de recerca que preocupen i a les quals es dediquen els professors i col·laboradors d’aquesta unitat docent i investigadora de la Universitat de València”, ha indicat Andrés Payá.

La formación inicial del profesorado de educación secundaria (DDAA, Tirant Humanidades, 2016) tracta sobre la preocupació internacional per la formació del professorat d’Educació Secundària. Justifiquen aquesta inquietud la particular responsabilitat d’aquest nivell educatiu per al futur dels seus estudiants, l’augment massiu de l’escolarització i les diferents característiques i necessitats específiques de suport educatiu de l’alumnat.

L’obra Educar en temps de Guerra (DDAA, Institució Alfons el Magnànim, 2016), tracta l’educació i l’escola en el context de la Guerra Civil espanyola, tant en el front com en la rereguarda, i l’intent d’educar, en paraules dels autors, en el més ampli sentit social i cultural. L’obra repassa el context històric espanyol i exposa el debat pedagògic i la recuperació de les experiències dels inicis del segle XX, temps de guerres a Europa. 

Jacarandá: escritos de educación comparada e internacional (Joan Maria Senent, Luis Miguel Lázaro, Universitat de València, 2016), aplega diversos textos que analitzen aspectes de la realitat educativa llatinoamericana des de diversos angles; i pràctiques i contextos educatius espanyols. L’obra també realitza anàlisi de caràcter supranacional, fonamentalment europeus, sobre finançament universitari, TIC, educació transfronterera i metodologia de l’ensenyament d’idiomes estrangers. 

Abriendo veredas. Guía de recursos pedagógicos para docentes de la secundaria rural itinerante (Joan María Senent, Ana de Anquín, Universitat de València i Fundació Càtedra UNESCO, 2017) és un llibre el principal propòsit del qual és contribuir a l’enfortiment de l’Educació Rural i Intercultural. Planteja concretar els objectius de l’educació argentina, amb ple reconeixement de les característiques culturals i ambientals dels grups socials fins als quals arriba la itinerància. 

La publicació d’aquests quatre llibres ha sigut possible per la política editorial del Departament d’Educació Comparada i Història de l’Educació de la Universitat de València, i ha tingut l’ajuda i el suport d’institucions com la Càtedra UNESCO de la Fundació General de la Universitat de València, la Institució Alfons el Magnànim de la Diputació de València o l’editorial Tirant lo Blanc.