BibliotequesUVUniversitat de València Logo del portal

1. Horaris

2. Ubicació de la biblioteca i espais

3. Carnets i usuaris

4. Ubicació i localització de fons

5. Préstec, devolució, reserves

6. Recursos electrònics i accés al document

7. Més Serveis
 


Horaris

Quin és l'horari habitual? L'horari habitual és de dilluns a divendres de 8.15 a 21.00 h i dissabtes de 9 a 14.00 h. Hi ha períodes d'obertura extraordinaris en caps de setmana i 24 h. Es pot consultar en la pàgina web del SBD  i en xarxes socials (bibliotequesuv).


Quin és l'horari de préstec?
De dilluns a divendres de 8.30 a 20.30 h i dissabtes de 9.15 a 13.30 h.

 


Ubicació de la biblioteca i espais

On està la biblioteca? La biblioteca es troba dins de la Facultat de Medicina i Odontologia. Al final del hall, a la primera planta, hi ha les escales que donen accés a la biblioteca.

Quins espais trobem a la biblioteca?

  • Taulell de préstec. A la planta baixa, al hall  de l'entrada a la biblioteca.
  • Aula de formació d'usuaris. A la planta baixa, davant el taulell de préstec.
  • Sales d'estudi. Hi ha dues sales d'estudi, una en la planta 0, on a més se situen els manuals, i una altra a la planta primera.
  • Sales de treball en grup. La biblioteca disposa, a la primera planta, de 2 sales de treball i una sala multiusos. En aquest enllaç pots veure les condicions d'ús i la seua capacitat. Es poden reservar a través del catàleg Trobes (per a fer la reserva pots consultar aquest vídeo).

La Facultat de Medicina disposa de 2 sales: una d'estudi i una altra de treball en grup a la planta tercera.
Està prohibit menjar i beure en tots els espais.
 


Carnet i usuaris

Qui pot entrar a la Biblioteca?
La Biblioteca és un espai públic i pot entrar qualsevol usuari, encara que no pertanga a la comunitat universitària. Únicament en els períodes d'obertura especial està restringit l'accés i se sol·licita el carnet de la UV per poder utilitzar les instal·lacions.

 

Qui pot fer ús del préstec de documents?
Tota la comunitat universitària (estudiants, PDI i PAS), el col·lectiu Alumni UV (Amics i Antics Alumnes) i els membres d'institucions amb els quals la UV té conveni: col·legis professionals, professors de secundària, investigadors avalats etc. (+info)

 

M'acabe de matricular i encara no dispose de carnet, puc accedir als serveis de la biblioteca?
Sí, acudeix al taulell de préstec i amb el teu compte LDAP i contrasenya podrem donar-te d'alta.

 

Què faig si he perdut el meu carnet universitari?

La pèrdua del carnet universitàri ha de ser notificada al més aviat possible a la biblioteca per a evitar suplantacions d'identitat i en la Secretaria de la Facultat on estigues matriculat.

 

Nova targeta virtual
Des de gener de 2023, les noves targetes d'estudiants passaran a ser únicament en format virtual.

 

Creació targeta virtual
La  targeta virtual es crea en el moment en què es realitza la matrícula en la Universitat. Si es produeix alguna incidència durant la matrícula has d'acudir a la Secretaria del teu centre. No disposar de fotografia  en la secretaria virtual impedeix tindre targeta virtual.

Més informació sobre la targeta universitària en https://links.uv.es/NfWciH0

 

Accés a la targeta virtual
L'accés a la targeta virtual es pot fer a través de:

  • L'App mòvil UV
  • Cuentas.uv.es  (‘Gestiona els teus comptes’) identificant-te amb usuari i contrasenya de correu de la UV (‘veure la meua targeta universitària’)
  • Secretària virtual (menú general, ‘consulta targeta’)

Més informació sobre la targeta universitària en https://links.uv.es/NfWciH0

 

Per què no tinc targeta virtual si he pujat ja la meua fotografia en Secretaria Virtual?
Tindre una fotografia introduïda en el sistema no comporta que es dispose d'una Targeta Virtual. Més informació en https://links.uv.es/EwBhs2g  

 

Què faig si no recorde les meues claus per entrar a El meu compte?
Pots recuperar-les a través d'aquest enllaç: Recuperació de credencials. Per a més informació, consulta l'ajuda del SIUV.
 


Ubicació i localització de fons

Com puc localitzar els llibres?
Per conéixer la situació física d'un llibre has de cercar-lo en el catàleg Trobes. Els resultats obtinguts ens indiquen la LOCALITZACIÓ del llibre (biblioteca i planta) i la SIGNATURA, que ens mostra la seua situació a la prestatgeria. Davant qualsevol dubte a l'hora de localitzar el document, no dubtes a sol·licitar ajuda al personal de la biblioteca.


Puc accedir als llibres de les prestatgeries?
Sí, l'accés és lliure. Quan acabes d'utilitzar-los, els has de deixar als carrets perquè el personal de la biblioteca torne a desar-los al seu lloc.


Com he de sol·licitar el material situat al “Dipòsit”?
Els llibres i la resta de materials situats al dipòsit s’han de sol·licitar al taulell de préstec, amb indicació de la seua signatura. Per consultar revistes i fons històric exclòs de préstec, cal emplenar una fitxa que et proporcionaran al taulell.
 


Préstec, devolució, reserves

Quins documents puc prendre en préstec?
La biblioteca posa a disposició el seu fons bibliogràfic (llibres i altres materials), PC portàtils i objectes com ara faristols.


On es presten i on s’han de tornar els documents?
Al taulell de préstec, situat a la planta baixa. Els llibres es poden tornar a qualsevol altra biblioteca. Els portàtils, però, s’han de tornar a la biblioteca que n’és la propietària. Els objectes es presten per ser usats a sala.

 

Quants documents puc tenir en préstec i durant quant de temps? 
Els estudiants de grau poden emportar-se un màxim de 20 documents amb 6 renovacions automàtiques; els alumnes de postgrau, fins a 40 documents amb 6 renovacions automàtiques. Per conéixer la durada del préstec segons el tipus de document i col·lectiu d'usuari, consulteu la web.

 

Com puc fer la reserva de documents?
La reserva de documents s'ha de fer mitjançant Trobes. El nombre màxim de reserves simultànies que pot tenir un usuari és igual al número màxim d’exemplars que pot agafar en préstec. Per a més informació, consulteu la web.


Qui pot accedir al servei de préstec intercampus?
És un servei destinat a PDI, PAS, estudiants de postgrau i usuaris amb discapacitat.


Com puc sol·licitar els llibres de la Biblioteca Dipòsit?
Per fer la reserva d’aquests llibres, cal que t’identifiques en Trobes. En el formulari de reserva pots seleccionar la biblioteca a la qual acudir a arreplegar-los o consultar-los (+info).
 


Recursos electrònics i accés al document

Com puc accedir als recursos electrònics de la Universitat de València des de casa?
Has de configurar en l'ordinador la VPN (Virtual Private Network), que permet que l’usuari opere com si estiguera en la xarxa informàtica de la Universitat (+info).


Puc consultar recursos electrònics sense ser membre de la comunitat universitària?
Si necessites accedir puntualment a algun recurs electrònic subscrit per la UV, a la biblioteca et podem crear un accés temporal amb la figura “usuari efímer”. Et proporcionarem claus d'accés temporals i un equip per poder consultar el material des de la biblioteca.

 

Puc obtenir una còpia digitalitzada d'un article?
La biblioteca ofereix un servei de subministrament d'articles impresos digitalitzats, a través del qual envia per correu electrònic a PDI, PAS i estudiants de postgrau articles de revistes en paper de les biblioteques de la UV.


Què faig si necessite un document que no es troba a les biblioteques de la UV?
Pots acudir al Servei de Préstec Interbibliotecari. És un servei de pagament que ofereix la biblioteca i que permet accedir a llibres, capítols o articles de revista que no es troben als nostres fons.
 


Més serveis

Es pot suggerir la compra d'un llibre?
La biblioteca dedica el seu pressupost a l'adquisició de manuals de bibliografia bàsica recomanats pels professors. Pots fer arribar les teues peticions a través d'aquest formulari.

 

Es poden fer donatius?
Sí, però amb certes condicions que s'especifiquen en aquest procediment. Per fer-ho, cal emplenar el formulari que l'acompanya.

 

Soc autor de diversos articles. On puc obtenir-ne còpies compulsades?
La biblioteca de Ciències de la Salut ofereix el servei d'acarament i compulsa d'articles i altres documents pertanyents als seus fons. Per a més info contacteu a través la Bibliotec@ Respon

 

Necessite ajuda per realitzar el meu TFG. A qui em puc adreçar?
La biblioteca t'ofereix el Servei d'Informació Bibliogràfica, que et prestarà ajuda en les cerques bibliogràfiques, en l'ús dels recursos electrònics i en tots els aspectes relacionats amb la realització del TFG (selecció de fonts d'informació, elaboració de citacions, ús de gestors bibliogràfics, etc.). Contacta a través de la Bibliotec@ Respon

 

Soc PDI i necessite ajuda per desenvolupar la meua activitat investigadora.
Pots contactar amb el Servei de Suport a la Investigació de la biblioteca, on t'assessoraran sobre aspectes com la normalització de l'autoria i els seus perfils en les bases de dades, drets d'autor, edició científica, revistes on publicar, etc. Per a més informació pots consultar el blog del servei i contactar a través de la Bibliotec@ Respon