Logo de la Universitat de València Logo del portal

  • Esportistes fent exercici

Competició i tecnologia es conjuminen en el I Torneig League of Legends de la Universitat de València

D'esquerra a dreta: José de Matías, José Campos, Paula Marzal i Sergio Cerdán.
D'esquerra a dreta: José de Matías, José Campos, Paula Marzal i Sergio Cerdán.

El Servei d’Educació Física i Esports, i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) han presentat aquest divendres, 31 de març, el I Torneig League of Legends de la Universitat de València, que es desenvoluparà del 25 d’abril al 2 de maig. Les instal·lacions de l’ETSE al Campus de Burjassot-Paterna acolliran de manera presencial les semifinals i les finals el dia 5 de maig.

La presentació als mitjans valencians ha tingut lloc en el marc d’unes jornades que l’empresa tecnològica MSI celebra a l’ETSE aquests dies. L’acte ha comptat amb les intervencions del director del Servei d’Educació Física i Esports de la Universitat de València, José Campos; la directora de l’ETSE-UV, Paula Marzal Doménech; el director de la secció de League of Legends del València C.F. eSports, José de Matías; i l’analista en cap de League of Legends del València C.F. eSports, Sergio Cerdán.

José Campos ha assenyalat que la competició de la Universitat de València “és un punt de partida, la posada a punt del que ha de ser un torneig de llarg recorregut que ha de servir per a obrir les portes de la Universitat als esports electrònics”. A més, Paula Marzal ha coincidit amb el director del SEF en què l’organització del I League of Legends UV és “una oportunitat per a combinar els estudis de l’esport i de les tecnologies”.

Per la seua banda, José de Matías ha posat l’accent en les eixides laborals d’aquest sector. Un missatge que ha dirigit especialment a l’alumnat de l’ETSE: “És un nínxol molt bo per a l’ocupació, un sector en creixement al qual cada vegada se sumen més clubs esportius”. “L’objectiu és acostar els joves a la competició i que aconseguim instaurar un torneig de renom amb la participació dels alumnes”, ha afirmat. El seu company, Sergio Cerdán, analista del València C.F. eSports, ha assegurat que organitzar un torneig de League of Legends a la Universitat, un fet pioner a Espanya, “pot generar un planter de jugadors, entrenadors, analistes, gestors i directors esportius” i crear així un “teixit de competició amb un excel·lent futur”.

En aquests moments es troba obert el termini d’inscripció, fins al pròxim 7 d’abril, que pot realitzar-se a través de la web del SEFUV. El preu és de 30 euros per equip, el qual haurà d’estar compost per un mínim de cinc jugadors i un màxim de set amb suplents. Està previst que s’inscriguen més de 200 gamers que jugaran en uns 40 equips.

Els capitans es reuniran el dia 11 d’abril, a les 14 hores, al Saló de Graus de la Facultat de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, per a concretar el procediment del torneig.

El Torneig serà accessible mitjançant l’enregistrament i la postproducció d’octaus i quarts, i l’emissió en directe de les semifinals. Hi haurà un lliurament de trofeus amb medalles per al primer, el segon i el tercer lloc.

L’organització del I Torneig League of Legends de la Universitat de València suposa l’aposta del SEFUV i l’ETSE per la promoció dels eSports, la pràctica dels quals conjumina competició i tecnologia a través de videojocs en línia. En aquest sentit, el Servei d’Educació Física i Esports desenvoluparà de forma paral·lela al campionat una jornada el dia de la final que inclourà una taula redona en la qual participaran experts en el gènere.

Per a més informació: sefuv.com/e-sports
 

Data d'actualització: 31 de març de 2017 14:39.

 
 
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies