Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Estudiant de la UV

Què és?

«Llegir en valencià, les nostres contalles» és una campanya que naix amb l’objectiu de fomentar la lectura, promocionar el valencià i aconseguir que les nostres contalles tradicionals perduren en el temps. En la col·lecció d’11 llibres, que es podran aconseguir cada dissabte i diumenge amb els diaris Levante-EMV i Información per només 1 euro (4,5 euros sense el diari), hi ha sucoses històries elaborades a partir d’una contalla popular valenciana, una secció explicativa amb curiositats relacionades amb la història, un glossari de paraules i recomanacions de llibres d’autors valencians.

El 2017 fa dotze anys que la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura impulsa la campanya «Llegir en valencià» amb la clara intenció d’estimular la lectura i donar a conéixer els costums i les tradicions del poble valencià. Per tal d’aconseguir-ho, s’ha editat una col·lecció de llibres de lectura fàcil, assequibles per a tots els públics i que tindran com a temàtica principal les contalles que ens contaven els nostres iaios i iaies.

De què consta?

• Una col·lecció d’11 llibres que es distribuiran a partir del 18 de juny cada dissabte i diumenge, amb el diari Levante-EMV, i a partir del 2 de juliol amb Información, al preu simbòlic d’1 euro si es presenta el cupó del diari (sense cupó, 4,5 €). El primer llibre és gratis.

• Els concursants hauran de respondre a preguntes sobre els llibres setmanalment. Entre els participants, sortejarem vals de compra per a usar-los al vostre supermercat Consum més pròxim, a les botigues de Pollos Planes i als restaurants La Parrilla de Pollos Planes, i carrets d’anar a comprar de la marca Rolser.

• Entrevistes sobre la campanya a personatges destacats de la cultura, l’esport o la política, entre d’altres, que aporten la seua opinió sobre la lectura en valencià i la temàtica de la campanya.

• Un CD exclusiu amb quatre relats en format audiollibre per a tots els qui completen la col·lecció.

Cartilla de cupons de la campanya

Quins llibres hi trobarem?

Amb «Llegir en valencià, les nostres contalles», ens submergirem en les històries que, al voltant d’una contalla popular valenciana, han imaginat i escrit els nostres autors i autores.

Textos de gran qualitat literària, escrits per a l’ocasió per autors destacats del panorama literari actual valencià com ara Carles Cano, Francesc Gisbert, Fina Girbés, Pepa Guardiola, Josep Franco, Vicent Borràs, Raquel Ricart, Isabel Ferrer Canet, Joanjo Garcia, Vicent Usó i Esperança Camps. Cada narració anirà dedicada a una contalla popular concreta: L’home del sacEl Gegant del romaníMarieta, ja estic acíLes dones d’aiguaEls bandolersEls albatsEls donyetsLa QuarantamaulaEl geperut de CorberaEl misteri del palau i Peret i Marieta.

Els onze llibres aniran acompanyats d’un glossari amb la definició de les paraules menys conegudes, una secció explicativa que ampliarà la informació sobre les contalles, curiositats relacionades amb la història i recomanacions de llibres d’autors valencians.

A qui s'adreça?

La col·lecció de llibres «Llegir en valencià, les nostres contalles» va dirigida tant a lectors que ja estan habituats a llegir com als qui s’inicien en la lectura en valencià. Per això, els llibres contindran característiques tècniques específiques que facilitaran la comprensió lectora dels textos. El vocabulari serà senzill, la mida de la lletra serà gran i l’interlineat serà generós.

Quan comença?

La campanya «Llegir en valencià, les nostres contalles» es posa de nou en marxa el diumenge 18 de juny amb la distribució gratuïta del llibre Rodolf, el Rata, una història sobre l’home del sac, escrita per Carles Cano, amb el diari Levante-EMV. La resta de títols es distribuiran cada dissabte i diumenge fins al 23 de juliol de 2017. El diari Información començarà la distribució el diumenge 2 de juliol i acabarà el 6 d’agost.