Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Estudiant de la UV

Diverses oportunitats anuals per a acreditar la competència en valencià

Els membres de la comunitat universitària disposaran de diverses convocatòries oficials, cada any, per a examinar-se de coneixements de valencià i acreditar-ne les competències. El Servei de Política Lingüística de la Universitat de València concentrarà l'esforç en una convocatòria anual que tindrà lloc cada mes de gener.

Les proves del SPL es fan en el marc de la CIEACOVA (Comissió Interuniversitària d’Estandardització d’Acreditacions de Coneixements de Valencià), formada pels serveis lingüístics de la Universitat de València-Estudi General, la Universitat Politècnica de València, la Universitat d’Alacant, la Universitat Jaume I de Castelló, la Universitat Miguel Hernández d’Elx, la Universitat Cardenal Herrera-CEU i la Universitat Catòlica de València-Sant Vicent Màrtir.

A partir d'enguany i a diferència d'anys anteriors, doncs, la Universitat de València no oferirà proves pròpies de valencià a l'estiu ni a la tardor, sinó que recomanarà i promourà la inscripció en les proves que organitza en aquestes dates la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià de la Generalitat Valenciana. Es tracta, d'aquesta manera, d'aprofitar millor els recursos i d'incrementar de dos a tres els períodes en què les persones interessades es poden examinar oficialment:

• Gener, proves del SPL (CIEACOVA)
  • Maig-juny, proves de la JQCV (Generalitat Valenciana)

Període de preinscripció: del 27 de març al 21 d’abril de 2017

Més informació i inscripció en aquest enllaç.

• Novembre, proves de la JQCV (Generalitat Valenciana)

Període de preinscripció: de l’1 a l’11 de setembre de 2017

Més informació i inscripció en aquest enllaç.

A més a més, les persones interessades disposen també de la possibilitat d'examinar-se en altres centres reconeguts, com ara les escoles oficials d'idiomes.

Data d'actualització: 30 de setembre de 2017 09:14.