Logo de la Universitat de València Logo Servei de Recursos Humans (P.A.S.) Logo del portal

Instrucció de la Gerència 5/2019 sobre serveis extraordinaris prestats fora de la jornada laboral.

Instrucció de la Gerència 6/2019 sobre gestió de la dedicació horaria a la Universitat de València.

Aquestes instruccions s'apliquen amb caràcter general a tot el personal d'administració i serveis, funcionari i laboral, vinculat al capítol I i al capitol VI a temps complet del pressupost de la Universitat de València.

Treballs que necessiten la prestació d'hores realitzades fora de la jornada habitual en un període determinat

Compensació horària.

Amb caràcter general, l'existència d'hores punta de treball en un període o la necessitat de realitzar treballs extraordinaris en un moment determinat, seran atesos en funció de les necessitats del servei mitjançant compensació horària, d'acord amb la persona responsable de la unitat administrativa.
 

Gratificacions per hores extraordinàries realitzades fora de la jornada ordinària de treball

Quan raons justificades de caràcter organitzatiu o d'una altra índole, impedisquen atendre aquestes situacions mitjançant compensació horària i siga necessari que el personal dins de l'àmbit d'aplicació haja de realitzar treballs extraordinaris fora de la jornada habitual, aquests han de ser retribuïts d'acord amb les gratificacions previstes en I'article 76 d) de la Llei 10/2010, d'Ordenació i Gestió de la Llei de la Funció Pública Valenciana.

La realització d'aquests treballs i la meritació d'aquestes gratificacions per serveis extraordinaris requereixen I'autorització prèvia de la Gerència d'acord amb el model normatlitzat que estarà disponible a la pàgina web del Servei de RRHH (PAS). Les sol·licituds d'autorització, que corresponen als responsables dels serveis o unitats administratives, han d'incloure una memòria justificativa de les circumstàncies que motiven la sol·licitud, el personal afectat i una estimació de les hores que s'han de realitzar fora de la jornada laboral ordinària. No es poden iniciar els treballs fins que no s'haja rebut I'autorització corresponent. La justificació dels pagaments es farà mensual o bimensualment amb caràcter general, sense perjudici d'allò que preveu I'article 28 del Reglament d'Execució Pressupostària en relació amb projectes, contractes o convenis d'investigació, assenyalant de forma individualitzada i concreta la realització de les hores fora de la jornada laboral. En cap cas es poden acumular aquestes liquidacions al final de I'exercici econòmic.

No merita per aquestes gratificacions el personal amb complement específic igual o superior a E045, de conformitat amb I'article 5.2 del Decret 42/2019, del Consell de la Generalitat Valenciana. És requisit subjectiu per a la percepció d'aquest tipus de gratificacions tenir un saldo neutre o positiu en el desenvolupament de la jornada ordinària de treball. En cas de saldo negatiu, només es podran retribuir les hores que excedisquen la compensació del saldo negatiu. La realització d'hores extraordinàries està limitada amb caràcter general a un màxim de 80 hores anuals, que només podran ser ampliables per al personal funcionari per acord exprés de la Gerència, en atenció a necessitats justificades que no puguen ser cobertes adequadament d'una altra forma.

No podran realitzar-se hores extraordinàries per aquelles persones que tinguen concedida una reducció horària respecte de la seua jornada laboral.

Aquestes normes s'han d'aplicar amb independència de què les gratificacions es retribuïsquen d'acord al capítol I-VI, o amb càrrec a qualsevol orgànica i específica, inclosos els projectes d'investigació.

Assistències i gratificacions per participació en actes institucionals i/o protocol·laris

La participació del personal en exàmens, proves, actes protocol·laris o en qualsevol tipus d'activitat organitzada per la Universitat fora de la jornada de treball s'ha de retribuir de conformitat amb allò que preveu el Reglament d'Execució Pressupostària de la Universitat de València.
En aquests supòsits no es necessària I'autorització prèvia de la Gerència. La documentació original i la còpia del document AD s'han de remetre directament a la Secció de Nòmines.

Treball sobrevingut amb caràcter urgent que no puga ser previst amb anterioritat.

La persona responsable de la unitat administrativa ha de valorar la necessitat de realitzar treball fora de la jornada habitual per una situació sobrevinguda i urgent, cosa que ha de comunicar tan aviat com siga possible a la Gerència. En aquest supòsit, i amb la justificació prèvia del pagament en els termes previstes anteriorment en les gratificcions per hores extraordinàries, es podran gratificar fins un màxim de vuit hores per persona, si no és possible la compensació horària.