Alumni, de la Càtedra de Cultura Empresarial, començarà les seues activitats amb micro-trobades temàtiques i un gran esdeveniment previst per a juliol

Crear sinergies i compartir experiències és l'objectiu amb el qual neix Alumni, el nou punt de trobada que reunirà a totes les persones que han realitzat algun dels cursos de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València durant els 13 anys de vida d'aquesta iniciativa.

Durant l'acte, presidit pel rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, la presidenta i el vicepresident de Alumni i exalumnes d'aquesta càtedra, Lorena Jericó i Alejandro Creus, respectivament, van detallar les activitats que es portaran a terme en el marc d'aquesta iniciativa. A partir d'una enquesta, remesa als prop de 800 possibles participants en Alumni, els seus responsables, en col·laboració amb el director general de la Càtedra, Vicente Ruiz, han establit les preferències i línies d'actuació per als pròxims mesos.
«Volem mantenir el contacte amb els estudiants, propiciar la col·laboració entre ells i continuar ajudant-los en les seues trajectòries empresarials», ha explicat el president d'aquesta càtedra i de la Cambra de comerç de València, José Vicente González.
Micro-trobades temàtiques d'interès comú

Concretament, atenent a les respostes –que majoritàriament van anar d'estudiantes del curse Qui pot ser empresari? i del Programa de Creació i Desenvolupament d'empreses– s'han dissenyat activitats amb la finalitat de conèixer experiències d'altres empresaris, obtenir oportunitats de negoci amb altres alumnis i comptar amb el suport de professionals especialitzats. Per a això, s'organitzaran micro-trobades dirigides a abordar, en menudes sessions de treball o desdejunis professionals, temes d'interès comú. A més, per al mes de juliol, està previst un primer acte multitudinari en el qual, a través d'un format interactiu, siguen els propis alumnis els quals presenten el seu projecte empresarial amb la finalitat de que puguen sorgir col·laboracions. Per a tot això, segons ha explicat Lorena Jericó, les xarxes socials i la comunicació on-line jugarà un paper fonamental.
Per la seua banda, el rector de la Universitat de València, que ha valorat molt positivament la creació de alumni, ha animat als estudiants universitaris a emprendre, a «llençar-se a la piscina», al mateix temps que ha recordat que pot crear-se una empresa des de qualsevol àrea de coneixement.
Dos empresaris d'èxit, amb diferent trajectòria, van participar també en aquest acte. D'una banda, Ángela Pérez, llicenciada en Biologia per la Universitat de València i gerent de l'Institut de Medicina Genòmica, ha presentat les característiques d'una empresa de recent creació, sorgida de les línies d'investigació de la pròpia Universitat. Per una altra, José Vicente González, en representació de la primera empresa que va signar un conveni d'investigació amb la Universitat de València, GH Electrotermia. José Vicente González, que a més és director acadèmic de la Càtedra de Cultura Empresarial, ha animat als participants en aquesta nova iniciativa que va qualificar de molt interessant. «No anem a eixir d'aquesta amb les receptes tradicionals; per tant cal llençar avant amb el coneixement i amb ganes». El seu secret, segons ha reconegut, «treball i trellat».

Data d'actualització: 6 de de març de 2012 14:59.

Llista de notícies