PROCEDIMENT D'ELABORACIÓ, SIGNATURA I REGISTRE DE CONVENIS  EN MATÈRIA D'ESTUDIS DE POSTGRAU

El Servei d'Estudiants ha elaborat un protocol per a la signatura dels diferents convenis que cada vegada amb més freqüència aconsella la pràctica docent i investigadora –de col•laboració interuniversitària o amb entitats, desenvolupament de títols conjunts, de dobles titulacions, pràctiques, mecenatge... El propòsit és facilitar els tràmits normatius en compliment de la legalitat, i contribuir així a la col•laboració interuniversitària i amb altres entitats.

1. PROPOSTA. El procés s'inicia a proposta de la direcció del MU o programa de doctorat, de la Fundació Universitat Empresa-ADEIT o de les persones responsables dels títols propis, davant aquest Servei de Postgrau.

En el cas de programes de doble titulació i titulacions conjuntes amb Universitats estrangeres, ha d'haver-hi un CONVENI MARC signat entre les entitats i per a això s'ha de contactar amb relacions internacionals. 

Per a la configuració prèvia del pla d'estudis així com les taules d'equivalència d'assignatures cal contactar amb la secció de PLANS D'ESTUDI de la UVEG.

2. ACORD DE L'ORM. Si la proposta és viable, es tramet a aquest Servei d'Estudiants l'ACORD escrit de l'òrgan responsable del títol (centre, institut o departament). En el cas que afecte el MÀSTER OFICIAL, adjuntar també acord de la CCA.

 

3. ELABORACIÓ DEL TEXT. La negociació de les clàusules és responsabilitat de la persona responsable del títol, o persona que delegue, assessorada, si així ho estima oportú, pel personal d'aquest Servei d'Estudiants. El Servei disposa de MODELS de convenis que, d’acord amb la normativa, tenen l’objectiu de facilitar la negociació de les clàusules entre les parts.

4. INFORME JURÍDIC. Una vegada acordat el text entre les parts, el Servei de Postgrau en sol•licita informe a l’Assessoria Jurídica. Les seues recomanacions i suggeriments han de ser incorporats al text. Altrament, cal justificar la negativa a incorporar aquestes esmenes.

5. APROVACIÓ EN CONSELL DE GOVERN. Una vegada incorporades les correccions i/o recomanacions de l'Assessoria Jurídica, si n’hi ha, el Servei de Postgrau cursa la sol•licitud d’autorització del conveni al Consell de Govern.

6. SIGNATURA. El Vicerectorat d'Estudis  formalitza el protocol de la signatura dels documents originals en el cas de títols oficials, o el Vicerectorat de Formació Permanent, Transformació Docent i Ocupació en el cas de títols propis o pràctiques, que s'inicia preferentment amb la de la rectora de la UV.
Acabada la ronda de signatures, el Servei ho notifica a la persona responsable del conveni.

7. REGISTRE. Una vegada rebut l'exemplar original corresponent a la UV, el Servei sol•licita en Registre General el seu arxiu i registre en PACTUM així com la seua publicació en el portal de transparència per al que s'ha de remetre la MEMÒRIA DE NECESSITAT emplenada.

Els convenis en matèria de màster i doctorat que gestiona el Servei d'Estudiants inclouen diferents tipologies:
- Titulacions conjuntes (màster i doctorat).
- Programes de doble titulació (PDT).
- Col·laboració docent amb altres universitats.
- Col·laboració amb entitats externes -tant en títols propis, com en títols oficials, amb contingut econòmic i/o acadèmic.

Les Cotuteles doctorals es gestionen des de l'Escola de Doctorat.
A fi de facilitar el procés d'elaboració i signatura, el Servei disposa de diversos models, disponibles a petició de la persona o persones proponents.

L'idioma utilitzat en els convenis és obligatòriament el castellà i/o el valencià. En els casos de participació d'entitats estrangeres, i sempre que aquestes ho requerisquen, la versió en castellà i/o en valencià s'ha d’acompanyar d'una altra o altres en l'idioma que aquesta o aquestes institucions disposen.

NORMATIVA

CONVENIS:

CONVENIS DE DOBLE TITULACIÓ

Contacte: convenisestud@uv.es