Mirage Technologies, empresa situada en el Parc Científic de la Universitat de València, lidera el desenvolupament d'un programari d'alt rendiment per a integrar, visualitzar i analitzar informació geogràfica massiva en 3D i en temps real. ESPHERA, com es denomina aquesta plataforma, permet integrar les fonts CAD (Disseny Assistit per Ordinador) i GIS (Sistemes d'Informació Geogràfica), al costat de les dades de sensors làser (LIDAR) i vídeo i imatges georreferenciadas, generant models 3D amb increïble detall i aconseguint una capacitat d'anàlisi interactiva sense precedents.
Construïda amb el suport dels majors experts mundials en visualització 3D i GIS –inclosos els desenvolupadors de Google Earth– , aquesta aplicació innovadora millora les capacitats de les actuals plataformes de visualització geogràfica i obri pas a una nova generació de sistemes de 3D en temps real pensats per a ús professional. Així, des de la geologia, la sismologia i la física de l'atmosfera, als sistemes de vigilància i seguretat o l'enginyeria en infraestructures civils, seran els principals destinataris d'aquesta nova eina de gestió geogràfica.
L'equip de treball està encapçalat per experts internacionals com Donald Burns, creador de Google Earth; Salvador Bayarri, desenvolupador d’Arc Globe, una aplicació de visualització 3D que visualitza grans quantitats de dades GIS sobre qualsevol espai del globus; i Rafael Gaitán, desenvolupador principal d'’Espanya Virtual’ un projecte CENIT finançat pel Ministeri d'Economia i Competitivitat, orientat a crear un pont entre el món geogràfic i les tecnologies d'Internet, amb un focus especial en la visualització 3D.
“Avui dia és fàcil aconseguir dades massives i molt precises sobre el nostre entorn, amb només fer volar un avió no tripulat o conduir un cotxe, si aquests van equipats amb els sensors adequats. El repte és extraure d'aquestes dades la informació que l'enginyer civil o el responsable d'extinció d'incendis necessiten per a prendre decisions ràpides i fiables”, comenta Salvador Bayarri. “Cal tenir en compte que Google Earth està basada en una tecnologia de fa deu anys”, afegeix Rafael Gaitán. “Els sistemes gràfics han evolucionat enormement i avui dia permeten realitzar efectes visuals i càlculs matemàtics que abans eren impensables. Esphera s'ha desenvolupat per a aprofitar aquestes possibilitats”, conclou.
El desenvolupament actual de ESPHERA està liderat per Salvador Bayarri i Rafael Gaitán, ambdós socis de MIRAGE Technologies, empresa especialitzada en el desenvolupament d'aplicacions de visualització i anàlisi 3D. Mirage coordina, a més, el Màster de Programació Gràfica i Simulació de UTad, en col•laboració amb Next Limit, empresa creadora del simulador de fluids i gasos ‘Real Flow’, utilitzat en pel·lícules com Ice Age, El Senyor dels Anells i Matrix Reloaded, entre moltes altres.
Es pot obtenir més informació en la web www.mirage-tech.com
Data d'actualització: 28 de de setembre de 2012 14:16.
Llista de notícies