La Universitat de València participa activament en multitud d'iniciatives internacionals de caràcter científic i tecnològic. En aquest àmbit, destaca especialment el Programa Marc de Recerca, Desenvolupament i Innovació de la Unió Europea (Horitzó 2020), sent una prioritat estratègica per a la Universitat de València l'increment substancial de la participació en aquests programes.

Amb aquest objectiu, el Vicerectorat de Recerca i Política Científica i, depenent funcionalment d'aquest, el Servei d'Investigació, desenvolupa funcions de difusió, assessorament, gestió i justificació de les diferents convocatòries de finançament públic de caràcter internacional, a través de la seua Oficina de Projectes Europeus (OPER).

L'OPER és el punt de contacte i suport dels investigadors i de les estructures de recerca interessats a participar en un projecte de recerca finançat per la Comissió Europea.