Universitat de ValènciaUVsocietat,UVsocietat Logo del portal

La Universitat de València i l'Agència Valenciana del Turisme presenten dues publicacions sobre turisme i paisatges valencians

  • 15 de juny de 2017
La Universitat de València i l'Agència Valenciana del Turisme presenten dues publicacions sobre turisme i paisatges valencians

L'acte de presentació se celebrarà el divendres dia 16 de juny, a les 18:00 hores, en el Paranimf del Centre Cultural La Nau. Presidiran la cerimònia el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer i el vicerector de Participació i Projecció Territorial, Jorge Hermosilla.

La publicació ‘Les claus del turisme a la Comunitat Valenciana. Orientacions per a la presa de decisions’ i ‘Paisatges Valencians: Territori Turístic’ han sigut editades pel Vicerectorat de Participació i Projecció Territorial i l'Agència Valenciana del Turisme en el si del projecte ‘Paisatges turístics valencians, valuosos, valorats’, que és resultat del conveni de col·laboració entre l'Agència Valenciana de Turisme i la Universitat de València.

L'acte de presentació arrancarà a les 18:00 hores. Al costat del secretari autonòmic de Turisme i del vicerector de Participació i Projecció Territorial de la Universitat de València, estaran la degana de la Facultat de Geografia i Història, Ester Alba, i la professora del Departament de Geografia Mª Dolores Pitarch, co-responsables acadèmiques.

‘Paisatges Valencians: Territori Turístic’

Aquest catàleg fotogràfic, que correspon a l'exposició ‘Paisatges Valencians: Territori Turístic’, arreplega les mirades de diferents artistes gràfics sobre els nostres paisatges. Miquel Francés, Miguel Lorenzo, Adela Talavera i Pep Pelechà han sigut els responsables d'il·lustrar aquesta publicació amb més de 50 fotografies de paisatges agraris, muntanyencs, litorals, industrials, habitats, etc. A través del seu objectiu els 4 fotògrafs han capturat la bellesa de l'entorn paisatgístic valencià des del Montgó a les Gorges del Cabriol, passant per l’Albufera de València o els Columbretes. Paratges emblemàtics del nord al sud i de l'est a l'oest de la Comunitat Valenciana han sigut captats i reproduïts en aquesta publicació que té com a objectiu contribuir a la posada en valor dels paisatges turístics valencians.

‘Les claus del turisme a la Comunitat Valenciana. Orientacions per a la presa de decisions’

Aquesta publicació, coordinada per Mª Dolores Pitarch, Tomás González i Jorge Hermosilla, arreplega algunes de les claus de la gestió turística que resulten imprescindibles per a la presa de decisions dels equips de govern locals i actors municipals relacionats amb aquesta activitat econòmica. Es tracta d'una recopilació de les ponències que es van impartir en el cicle formatiu ‘Formació turística per a equips de govern locals de la Comunitat Valenciana’, organitzat entre finals de 2015 i principis 2016 en col·laboració amb l'Agència Valenciana de Turisme.

El vicerector Jorge Hermosilla ha explicat que el territori valencià és una successió de paisatges històrics integrats en àrees turístiques definides, amb trets culturals propis que els singularitzen. “Paisatges valuosos i variats, i en canvi no sempre valorats, atès que molts d'ells són desconeguts o no són considerats com es mereixen”, assegura el vicerector. Per aquest motiu, l'Agència Valenciana del Turisme i la Universitat de València han decidit conjuminar esforços amb l'objectiu de posar en valor els paisatges històrics. Hermosilla ha destacat la importància de la col·laboració institucional en un projecte que advoca per “un model de turisme innovador, el punt de partida del qual és una modalitat de patrimoni cultural comú dels valencians, els paisatges històrics”. El secretari autonòmic Francesc Colomer ha insistit en la necessitat de tenir “una visió integral del territori que pretenga el desenvolupament sostenible, basat en els espais turístics com a contenidors de la varietat paisatgística, i que les seus metes estiguen relacionades amb la configuració de productes turístics singulars, propis, atractius, valencians… eixa ha de ser la base d'un relat comú del nostre turisme”.