SISTEMA SELECTIU PER A L’OPOSICIÓ LLIURE DEL GRUP D, ESCALA AUXILIAR ADMINISTRATIVA
1.El sistema de selecció dels aspirants serà el
de concurs-oposició lliure.
2.El procés selectiu constarà de dues fases: fase
d’oposició i fase de concurs. En la fase de
concurs solament es valoraran els aspirants que
hagen superat la fase d’oposició.
3.La qualificació final del procés serà
determinada per la suma de les puntuacions obtingudes
en la fase d’oposició i en la de concurs.
A) Fase d’oposició:
Constarà de tres exercicis: dos d’obligatoris i eliminatoris i un de voluntari i de mèrits.
A. l. El primer exercici consistirà en un qüestionari
de 100 preguntes amb quatre respostes
alternatives, de les quals solament una serà la correcta, sobre
el programa que figura a l’annex I
d’aquesta convocatòria.
Per a la realització d’aquest exercici, es disposarà
d’un temps màxim d’1 hora. L’exercici es
qualificarà de 0 a 10 punts, i per superar-lo caldrà
haver obtingut 5 punts, com a mínim. Les
respostes errònies penalitzaran d’acord amb la fórmula
següent:
N = 10 x (A-E/(d-1))/n
on:
N= nota resultant
A= nombre d’encerts
E= nombre d’errors
d= nombre d’opcions per pregunta
n= nombre de preguntes
Les respostes en blanc no penalitzen.
L’exercici tindrà un caràcter eliminatori, de manera que
únicament podran passar al segon les
persones que hi hagen obtingut 5 punts, com a mínim.
A.2. El segon exercici consistirà en una prova de caràcter
informàtic, consistent en l’aplicació de
coneixements sobre tractament de textos Word per a Windows, full de
càlcul Excel i base de
dades Acces.
El temps el fixarà el tribunal amb prou temps, una vegada decidides
les característiques de
l’exercici, les quals se anunciaran en el moment de convocar el primer
exercici.
Es valorarà de 0 a 10 punts, i per aprovar-lo hi caldrà
haver obtingut 5 punts, com a mínim. La
persona que no supere aquest exercici no podrà fer el voluntari
i de mèrits.
A.3 Exercici voluntari i de mèrits
Consistirà en una prova de coneixement del valencià corresponent
al nivel elemental que constarà
de dues parts:
A.3.1 Primera part: Traducció al castellà d’un text en
valencià, sense diccionari. Es valorarà de 0 a
1’5 punts.
A.3.2. Segona part: Redacció d’un ofici, d’una memòria,
d’una resolució etc., és a dir, d’un
document de caràcter administratiu, a proposta del tribunal.
Es valorarà de 0 a 1’5 punts.
Per obtenir puntuació en aquest exercici, caldrà no haver
obtingut 0 punts en cap de les dues
parts. La nota de l’exercici serà la suma de les que s’hagen
obtingut en cada una de les parts.
El temps per a la realització d’ambdues parts, el fixarà el tribunal amb prou temps.
Una vegada superats els dos exercicis obligatoris i el voluntari i de
mèrits, si n’hi ha, la puntuació
final de la fase d’oposició serà la resultant de la suma
de les puntuacions obtingudes en cada un
dels exercicis.
La fase d’oposició podrà ser superada per un nombre major
d’aspirants que de places
convocades. Una vegada haja finalitzat la fase, el tribunal farà
pública la llista d’aspirants que l’han
superada, als taulers d’anuncis de la Gerència i al lloc de
realització de l’últim exercici obligatori,
amb indicació de la puntuació obtinguda en la fase d’oposició.
Els aspirants que hagen superat la fase d’oposició disposaran
d’un termini de deu dies naturals, a
partir de l’endemà de la publicació de les llistes d’aprovats
en aquesta fase, per aportar la
documentació acreditativa dels mèrits al·legats.
Fase de concurs.
En aquesta fase, que solament serà aplicada a les persones que
hagen superat la fase d’oposició,
es valorarà fins a un màxim de 7 punts els mèrits
següents, que caldrà posseir en la data de
publicació d’aquesta convocatòria.
A) Experiència professional en qualsevol administració
pública i en qualsevol situació de
temporalitat (interí, laboral temporal, laboral eventual), en
llocs de treball amb funcions d’auxiliar
administratiu en relació amb el nivell del lloc ocupat, a raó
de:
Llocs de nivell 14 i superior: 0’20 punts per mes
d’ocupació del lloc, fins a un màxim de 4’5
punts.
Llocs de nivell inferior al 14: 0’10 punts per mes
d’ocupació del lloc, fins a un màxim de 2’5
punts.
Una vegada valorats els mèrits d’acord amb els criteris assenyalats,
el tribunal els farà públics de
forma provisional, als taulers d’anuncis de Gerència, i es donarà
un termini de deu dies perquè les
persones interessades puguen al·legar les rectificacions oportuns
a la fase de concurs.
L’ordre definitiu del procés selectiu vindrà donat per
la suma de la puntuació obtinguda en la fase
d’oposició i en la fase de concurs. En cas d’empat, l’ordre
s’establirà d’acord amb els criteris
següents:
1r La major puntuació en la fase d’oposició.
2n La major puntuació en el segon exercici de la fase d’oposició.
3r La major puntuació en el primer exercici de la fase d’oposició.
4t La major puntuació en la fase de concurs.
En cap caso la puntuació obtinguda en la fase de concurs podrà
ser aplicada per superar els
exercicis de la fase d’oposició.
Una vegada acabat el procés selectiu, el tribunal farà
pública, als taulers d’anuncis de la Gerència
de la Universitat, la llista definitiva d’aspirants que l’hagen superat,
per ordre de la puntuació
definitiva obtinguda de la suma de las dues fases. El nombre d’aspirants
aprovats en aquesta
relació no podrà en cap caso superar el nombre de places
convocades.
No es podrà declarar que han aprovat les proves selectives un
nombre d’aspirants superior al de
places convocades.
PROGRAMA GRUP D
1. La Constitució espanyola del 1978: Característiques.
Estructura i contingut. Drets i deures
fonamentals, la seua garantia i suspensió. El Tribunal Constitucional.
El Defensor del Pueblo.
Reforma de la Constitució.
2. La Corona: Funcions, successió i regència. Les Corts
Generals: composició i funcions.
Procediment d’elaboració i aprovació de les lleis. Els
tractats internacionals.
3. El Govern i l’Administració: Composició, funcions i
potestats. Designació i remoció del
Govern i del seu President. El poder judicial: l’organització
judicial espanyola.
4. La Comunitat Valenciana. L’Estatut d’autonomia. Les institucions:
les Corts valencianes, el
President. El Consell.
5. La Unió Europea: Institucions.
6. El procediment administratiu: concepte i natura. Fases del procediment.
Les persones
interessades. Els recursos administratius. Natura i límits de
la jurisdicció contenciosa
administrativa.
7. Els contractes administratius: Concepte i classes. Estudi dels seus
elements. El seu compliment.
La revisió de preus i altres alteracions contractuals. Incompliment
dels contractes administratius.
8. El personal funcionari d’administració i serveis de la Universitat
de València. La Llei de la
funció pública de la Generalitat Valenciana: adquisició
i pèrdua de la condició de funcionari,
situacions administratives, accés, promoció i provisió
de llocs de treball.
9. Drets i deures del personal funcionari d’administració i serveis
de la Universitat de València.
Retribucions i indemnitzacions. Incompatibilitats. Règim disciplinari.
Personal laboral de la
Universitat de València: II Conveni col·lectiu de les
universitats públiques de la Comunitat
Valenciana.
10. El personal docent i investigador de les universitats públiques.
Règim del professorat
universitari: categories selecció, drets i obligacions. Règim
retributiu del personal docent
universitari. Incompatibilitats.
11. El pressupost de la Generalitat Valenciana: Característiques
i estructura. Els crèdits
pressupostaris. Despeses plurianuals. Anul·lació de romanents.
Incorporació de crèdits. Crèdits
extraordinaris. Acomptes de tresoreria. Crèdits ampliables.
Transferència de crèdits.
12. Execució del pressupost: Fases i documents comptables. El
pagament: concepte i
classificació. Acomptes de caixa fixa. Pagaments en ferm i per
justificar.
13. La Universitat com a servei públic. La Llei de reforma universitària
i decrets de desplegament.
L’autonomia universitària i els seus límits. Règim
jurídic i estructura de les universitats públiques.
14. La Universitat de València. Natura, fins i estructura. Els
Estatuts de la Universitat de València.
Òrgans de govern unipersonals i col·legiats.
15. Normativa estatal i autonòmica amb relació als plans
d’estudis universitaris. Titulacions,
permanències i gestió de primer, segon i tercer cicle
d’estudis universitaris. Convalidacions.
Cursos de postgrau.
16. La investigació a la Universitat. Tipus de finançament.
Projectes, programes i contractes
d’investigació, nacionals i internacionals. Atenció especial
als programes de la Unió Europea.
1. El sistema de selecció serà el de concurs-oposició
de promoció interna i constarà de dues
fases: la fase d’oposició i la fase de concurs. Per ser valorat
en la fase de concurs, caldrà haver
superat la fase d’oposició.
2. La qualificació final del procés serà determinada
per la suma de les puntuacions obtingudes en
la fase d’oposició i en la de concurs.
A.Fase d’oposició
Constarà d’un primer exercici, desenvolupat en dues parts, obligatori
i eliminatori, i un segon
exercici voluntari i de mèrits.
A.l. Primer exercici:
Primera part:
Consistirà en un qüestionari de preguntes amb quatre respostes
alternatives, de les quals solament
una serà la correcta, sobre el programa que figura a l’annex
I d’aquesta convocatòria.
Per a la realització d’aquesta primera part de l’exercici, es
disposarà d’un temps màxim d’1 hora.
L’exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. Les respostes errònies
penalitzaran d’acord amb la
fórmula següent.
N = 10 x (A-E/(d-1))/n
on:
N= nota resultant
A= nombre d’encerts
E= nombre d’errors
d= nombre d’opcions per cada pregunta
n= nombre de preguntes
Les respostes en blanc no penalitzen
Segona part:
La segona part del primer exercici, obligatori i eliminatori, constarà
d’un exercici d’informàtica,
consistent en l’aplicació de coneixements sobre tractament de
textos Word per a Windows, full
de càlcul Excel i base de dades Acces. El temps el fixarà
el tribunal amb prou temps, una vegada
decidides les característiques de l’exercici, les quals se anunciaran
en el moment de convocar el
primer exercici.
Aquesta part de l’exercici es valorarà de 0 a 10 punts.
Valoració total del primer exercici:
La valoració total d’aquest primer exercici vindrà donada
per la suma de la que s’haja obtingut en
les dues parts que el componen, i per superar-lo hi caldrà haver
obtingut un total de 10 punts i no
haver estat qualificat amb zero punts en cap de les dues parts.
A.2. Segon exercici
Consistirà en una prova de coneixement de valencià corresponent
al nivel elemental que constarà
de dues parts:
A.2.1 Primera part: Traducció al castellà d’un text en
valencià, sense diccionari. Es valorarà de
0 a 1,5 punts.
A.2.2 Segona part: Redacció d’un ofici, d’una memòria,
d’una resolució, etc., és a dir, d’un
document de caràcter administratiu, a proposta del tribunal,
en valencià. Es valorarà de 0 a 1’5
punts.
Per obtenir puntuació en aquest exercici, caldrà no haver
obtingut 0 punts en cap de les dues
parts. La nota de l’exercici serà la suma de les que s’hagen
obtingut en cada una de les parts.
El temps per a la realització de cada una de les parts, el fixarà el tribunal amb prou temps.
Una vegada superats l’exercici obligatori i el voluntari i de mèrits,
si n’hi ha, la puntuació final de la
fase d’oposició serà la resultant de les puntuacions
que s’hagen obtingut en cada un dels
exercicis.
La fase d’oposició podrà ser superada per un nombre major
d’aspirants que de places
convocades. Una vegada haja finalitzat la fase, el tribunal farà
pública la llista d’aspirants que
l’hagen superada, als taulers d’anuncis de la Gerència i al
lloc de realització de l’exercici
obligatori, amb indicació de la puntuació obtinguda en
la fase d’oposició.
B) Fase de concurs
Es valoraran els mèrits que hagen al·legat els aspirants
d’acord amb el barem que figura a l’annex
... d’aquesta convocatòria. La puntuació obtinguda en
la fase de concurs se sumarà a la de la fase
d’oposició per configurar l’ordre definitiu dels aspirants aprovats.
A continuació s’elaborarà una relació d’aprovats
per ordre de puntuació. Aquesta llista
s’interromprà quan el nombre d’inclosos en cada llista coincidisca
amb el nombre de vacants
convocades. En cas d’empat, el desempat s’efectuarà tenint en
compte la puntuació obtinguda en
la fase d’oposició; si persisteix l’empat, es considerarà
la puntuació obtinguda en el primer
exercici de la fase d’oposició; i si encara persisteix, es resoldrà
mitjançat sorteig.
BAREM
Es valoraran el mèrits següents:
1.Antiguitat: Es valorarà tot el temps de serveis reconeguts
a l’empara de la Llei 70/1978,
segons la fórmula següent: 4 log (1
+ Nre. anys)/log(31). El temps màxim que es valorarà és
de 30 anys i no es consideraran fraccions inferiors
a l’any
2.Treball desenvolupat: Es valorarà el grau consolidat
que tinguen els aspirants en el moment
de finalitzar el termini de presentació d’instàncies:
Nivell 10: 1 punt
Nivell 12: 1,5 punts
Als funcionaris i les funcionàries que estiguen en excedència
per atenció de fill, els serà valorat el
grau personal que tinguen consolidat. Serà aplicat el mateix
per a tots els funcionaris i funcionàries
que estiguen en situació de reserva del lloc de treball.
Als excedents voluntaris, els serà valorat el grau personal que
tiguessen consolidat en el moment
de sol·licitar l’excedència.
3.Titulacions acadèmiques: Es valoraran les titulacions
acadèmiques acreditades pels aspirants
que siguen superiors a les que s’exigeix per accedir
al grup a què pertanyen les places
convocades, d’acord amb l’escala següent:
Batxillerat superior o superior: 0,75 punts
La
puntuació màxima que es pot obtenir per aquest apartat és
de 0’75 punts.
4.Cursos de formació: En aquest apartat es valoraran els
cursos de formació realitzats per la
Universitat o per organismes oficials reconeguts
en matèria de formació del personal
funcionari, o que haja convalidat el Servei de Formació
Permanent de la Universitat de
València. En cap cas puntuaran en aquest
apartat els cursos de coneixement del valencià i
d’idiomes, i es limitarà als que preveuen
els epígrafs de "formació" en el barem general
d’aplicació als concursos de mèrits
per a la provisió de llocs de treball, aprovat per la Junta
de Govern del 22 d’octubre de 1991. La valoració
màxima per aquest concepte és d’1 punt,
d’acord amb l’escala següent:
Cursos de 15 a 30 hores: 0’10 punt
Cursos de 31 a 50 hores: 0’20 punts
Cursos de 51 hores i més: 030 punts
PROGRAMA GRUP D ( PROMOCIÓ INTERNA)
1. La Constitució espanyola del 1978: Característiques.
Estructura i contingut. Drets i deures
fonamentals, la seua garantia i suspensió. La Corona. El Govern
i l’Administració. El Tribunal
Constitucional. El Defensor del Pueblo. La reforma de la Constitució.
2. La Comunitat Valenciana: L’Estatut d’autonomia. Les institucions.
Les Corts valencianes. El
President. El Consell.
3. La Unió Europea: Institucions.
4. El procediment administratiu: Concepte i natura. Fases del procediment.
Les persones
interessades. Els recursos en via administrativa.
5. El personal funcionari d’administració i serveis de la Universitat
de València: La Llei de la
funció pública de la Generalitat Valenciana. Adquisició
i pèrdua de la condició de funcionari.
Situacions administratives. Promoció i carrera administrativa.
Provisió de llocs de treball.
Incompatibilitats.
6. El personal docent i investigador de les universitats públiques:
Règim del professorat
universitari: categories, selecció, drets i obligacions. Règim
retributiu. Incompatibilitats.
7. El pressupost de la Universitat de València: Característiques
i estructura. Execució del
pressupost: fases i documents comptables. El pagament. Concepte i classificació.
Acomptes de
caixa fixa. Pagaments en ferm i per justificar.
8. La Universitat com a servei públic: La Llei de reforma universitària.
L’autonomia universitària i
els seus límits. La Universitat de València: natura,
fins i estructura. Òrgans unipersonals i
col·legiats.
9. Normativa estatal i autonòmica amb relació als plans
d’estudis universitaris: Titulacions,
permanències i gestió de primer, segon i tercer cicles
d’estudis universitaris. Convalidacions.
Cursos de postgrau.
10. La investigació a la Universitat: Tipus de finançament.
Projectes, programes i contractes
d’investigació, nacionals i internacionals. Atenció especial
als programes de la Unió Europea.
PROPOSTA D’ACORD ENTRE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA I LES CENTRALS SINDICALS QUE HI TENEN REPRESENTACIÓ, RELATIVA A L’OFERTA D’OCUPACIÓ PÚBLICA NECESSÀRIA PER REGULARITZAR LES PLANTILLES AMB COBERTURA ESTABLE DELS DIVERSOS LLOCS DE TREBALL
Una vegada finalitzat el procés de funcionarització dels diversos grups de personal laboral, i havent acabat, o en fase d’acabament, la reestructuració de determinades unitats de gestió (unificació de centres, biblioteques, etc.), les parts firmants coincideixen cal procedir a la convocatòria de proves selectives que regularitzen la situació del personal interí que ocupa llocs de treball de diverses escales, tant d’Administració general com Especial i, alhora, oferir les vacants com a ocupació pública.
Les parts signants són conscients de la situació d’inestabilitat del personal interí, sobretot quan, per causes alienes a la seua voluntat i per imponderables de l’organització dels serveis, aquesta situació es prolonga massa i crea una dependència en les persones i en els serveis respecte a aquestes, cosa que dificulta la regularització i l’estabilització que es pretén.
És per això que s’estima necessari arribar a un ACORD QUE SERVISCA DE MARC DE REFERENT GENERAL en el qual s’integren les diverses convocatòries i que, en un temps prudencial, ens permeta assolir el nostre objectiu.
ACORD
1) Totes les convocatòries de proves selectives per a l’ingrés a les diverses escales o categories, ja siguen d’Administració general, d’Administració especial o laboral, es duran a terme pel sistema de concurs-oposició lliure una vegada finalitzats els processos reglamentaris de promoció interna. La fase de concurs no podrà tenir una valoració superior al 25% del valor de la prova total.
2) En la fase de concurs de les convocatòries d’accés
lliure a qualsevol escala (Administració
general, especial o laboral) es valoraran com a mèrit, necessàriament
l’experiència professional adquirida en l’Administració pública
(amb una valoració mínima del 50%) en les funcions dels llocs
de treball objecte de la convocatòria i el fet d’haver-la adquirida
per una vinculació amb l’Administració emparada en qualsevol
títol legal
3) La Universitat es compromet, mitjançant aquest acord, a convocar
les oposicions de les
diverses escales ( Administració general i especial) i de personal
laboral en què hi haja situacions d’ocupació temporal.
La priorització dels processos, a més del nombre de places
destinades a promoció interna i a la
convocatòria lliure, es negociarà per anualitats i per
les vies ja establertes a la institució.
4) La selecció i la promoció del personal laboral s’establirà d’acord amb el que preveu el present document, el conveni col·lectiu i els acords que s’adopten sobre això en el CIEV. En tot cas, el procés de funcionarització serà previ a l’aplicació d’aquest document.
València , 18 de febrer de 1999