MESA NEGOCIADORA 18-2-99
.Acord de regularització de la plantilla
.Oposició lliure auxiliar administratiu
.Oposició promoció interna auxiliar administratiu
        Es va arribar a un acord pel que fa a la regularització de la plantilla i la convocatòria d'auxiliars administratius per promoció interna. No va haver acord pel que fa a la convocatòria de torn lliure però que la Universitat ha decidit portar endavant. El text definitiu es el que segueix, si no n'hi ha errades de redacció o modificacions d'última hora: va haver lleugeres modificacions acceptades a Mesa Negociadora i desprès la Comissió de PAS va fer una modificació a la puntuació de la fase de concurs (De 4 - 3 punts de la proposta inicial a 4.5  - 2.5 punts)


SISTEMA SELECTIU PER A L’OPOSICIÓ LLIURE DEL GRUP D, ESCALA AUXILIAR ADMINISTRATIVA

  1.El sistema de selecció dels aspirants serà el de concurs-oposició lliure.
  2.El procés selectiu constarà de dues fases: fase d’oposició i fase de concurs. En la fase de
    concurs solament es valoraran els aspirants que hagen superat la fase d’oposició.
  3.La qualificació final del procés serà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes
    en la fase d’oposició i en la de concurs.

A) Fase d’oposició:

  Constarà de tres exercicis: dos d’obligatoris i eliminatoris i un de voluntari i de mèrits.

  A. l. El primer exercici consistirà en un qüestionari de 100 preguntes amb quatre respostes
alternatives, de les quals solament una serà la correcta, sobre el programa que figura a l’annex I
d’aquesta convocatòria.

  Per a la realització d’aquest exercici, es disposarà d’un temps màxim d’1 hora. L’exercici es
qualificarà de 0 a 10 punts, i per superar-lo caldrà haver obtingut 5 punts, com a mínim. Les
respostes errònies penalitzaran d’acord amb la fórmula següent:
        N = 10 x (A-E/(d-1))/n
 on:
N= nota resultant
A= nombre d’encerts
E= nombre d’errors
d= nombre d’opcions per pregunta
n= nombre de preguntes

Les respostes en blanc no penalitzen.

L’exercici tindrà un caràcter eliminatori, de manera que únicament podran passar al segon les
persones que hi hagen obtingut 5 punts, com a mínim.
 

A.2. El segon exercici consistirà en una prova de caràcter informàtic, consistent en l’aplicació de
coneixements sobre tractament de textos Word per a Windows, full de càlcul Excel i base de
dades Acces.

El temps el fixarà el tribunal amb prou temps, una vegada decidides les característiques de
l’exercici, les quals se anunciaran en el moment de convocar el primer exercici.

Es valorarà de 0 a 10 punts, i per aprovar-lo hi caldrà haver obtingut 5 punts, com a mínim. La
persona que no supere aquest exercici no podrà fer el voluntari i de mèrits.
 

A.3 Exercici voluntari i de mèrits

Consistirà en una prova de coneixement del valencià corresponent al nivel elemental que constarà
de dues parts:

A.3.1 Primera part: Traducció al castellà d’un text en valencià, sense diccionari. Es valorarà de 0 a
1’5 punts.

A.3.2. Segona part: Redacció d’un ofici, d’una memòria, d’una resolució etc., és a dir, d’un
document de caràcter administratiu, a proposta del tribunal. Es valorarà de 0 a 1’5 punts.

Per obtenir puntuació en aquest exercici, caldrà no haver obtingut 0 punts en cap de les dues
parts. La nota de l’exercici serà la suma de les que s’hagen obtingut en cada una de les parts.

El temps per a la realització d’ambdues parts, el fixarà el tribunal amb prou temps.

Una vegada superats els dos exercicis obligatoris i el voluntari i de mèrits, si n’hi ha, la puntuació
final de la fase d’oposició serà la resultant de la suma de les puntuacions obtingudes en cada un
dels exercicis.

La fase d’oposició podrà ser superada per un nombre major d’aspirants que de places
convocades. Una vegada haja finalitzat la fase, el tribunal farà pública la llista d’aspirants que l’han
superada, als taulers d’anuncis de la Gerència i al lloc de realització de l’últim exercici obligatori,
amb indicació de la puntuació obtinguda en la fase d’oposició.

Els aspirants que hagen superat la fase d’oposició disposaran d’un termini de deu dies naturals, a
partir de l’endemà de la publicació de les llistes d’aprovats en aquesta fase, per aportar la
documentació acreditativa dels mèrits al·legats.
 

Fase de concurs.

En aquesta fase, que solament serà aplicada a les persones que hagen superat la fase d’oposició,
es valorarà fins a un màxim de 7 punts els mèrits següents, que caldrà posseir en la data de
publicació d’aquesta convocatòria.
A) Experiència professional en qualsevol administració pública i en qualsevol situació de
temporalitat (interí, laboral temporal, laboral eventual), en llocs de treball amb funcions d’auxiliar
administratiu en relació amb el nivell del lloc ocupat, a raó de:

    Llocs de nivell 14 i superior: 0’20 punts per mes d’ocupació del lloc, fins a un màxim de 4’5
    punts.
    Llocs de nivell inferior al 14: 0’10 punts per mes d’ocupació del lloc, fins a un màxim de 2’5
    punts.

Una vegada valorats els mèrits d’acord amb els criteris assenyalats, el tribunal els farà públics de
forma provisional, als taulers d’anuncis de Gerència, i es donarà un termini de deu dies perquè les
persones interessades puguen al·legar les rectificacions oportuns a la fase de concurs.

L’ordre definitiu del procés selectiu vindrà donat per la suma de la puntuació obtinguda en la fase
d’oposició i en la fase de concurs. En cas d’empat, l’ordre s’establirà d’acord amb els criteris
següents:

1r La major puntuació en la fase d’oposició.
2n La major puntuació en el segon exercici de la fase d’oposició.
3r La major puntuació en el primer exercici de la fase d’oposició.
4t La major puntuació en la fase de concurs.

En cap caso la puntuació obtinguda en la fase de concurs podrà ser aplicada per superar els
exercicis de la fase d’oposició.

Una vegada acabat el procés selectiu, el tribunal farà pública, als taulers d’anuncis de la Gerència
de la Universitat, la llista definitiva d’aspirants que l’hagen superat, per ordre de la puntuació
definitiva obtinguda de la suma de las dues fases. El nombre d’aspirants aprovats en aquesta
relació no podrà en cap caso superar el nombre de places convocades.

No es podrà declarar que han aprovat les proves selectives un nombre d’aspirants superior al de
places convocades.

                           PROGRAMA GRUP D

1. La Constitució espanyola del 1978: Característiques. Estructura i contingut. Drets i deures
fonamentals, la seua garantia i suspensió. El Tribunal Constitucional. El Defensor del Pueblo.
Reforma de la Constitució.

2. La Corona: Funcions, successió i regència. Les Corts Generals: composició i funcions.
Procediment d’elaboració i aprovació de les lleis. Els tractats internacionals.

3. El Govern i l’Administració: Composició, funcions i potestats. Designació i remoció del
Govern i del seu President. El poder judicial: l’organització judicial espanyola.

4. La Comunitat Valenciana. L’Estatut d’autonomia. Les institucions: les Corts valencianes, el
President. El Consell.

5. La Unió Europea: Institucions.

6. El procediment administratiu: concepte i natura. Fases del procediment. Les persones
interessades. Els recursos administratius. Natura i límits de la jurisdicció contenciosa
administrativa.

7. Els contractes administratius: Concepte i classes. Estudi dels seus elements. El seu compliment.
La revisió de preus i altres alteracions contractuals. Incompliment dels contractes administratius.

8. El personal funcionari d’administració i serveis de la Universitat de València. La Llei de la
funció pública de la Generalitat Valenciana: adquisició i pèrdua de la condició de funcionari,
situacions administratives, accés, promoció i provisió de llocs de treball.

9. Drets i deures del personal funcionari d’administració i serveis de la Universitat de València.
Retribucions i indemnitzacions. Incompatibilitats. Règim disciplinari. Personal laboral de la
Universitat de València: II Conveni col·lectiu de les universitats públiques de la Comunitat
Valenciana.

10. El personal docent i investigador de les universitats públiques. Règim del professorat
universitari: categories selecció, drets i obligacions. Règim retributiu del personal docent
universitari. Incompatibilitats.

11. El pressupost de la Generalitat Valenciana: Característiques i estructura. Els crèdits
pressupostaris. Despeses plurianuals. Anul·lació de romanents. Incorporació de crèdits. Crèdits
extraordinaris. Acomptes de tresoreria. Crèdits ampliables. Transferència de crèdits.

12. Execució del pressupost: Fases i documents comptables. El pagament: concepte i
classificació. Acomptes de caixa fixa. Pagaments en ferm i per justificar.

13. La Universitat com a servei públic. La Llei de reforma universitària i decrets de desplegament.
L’autonomia universitària i els seus límits. Règim jurídic i estructura de les universitats públiques.

14. La Universitat de València. Natura, fins i estructura. Els Estatuts de la Universitat de València.
Òrgans de govern unipersonals i col·legiats.

15. Normativa estatal i autonòmica amb relació als plans d’estudis universitaris. Titulacions,
permanències i gestió de primer, segon i tercer cicle d’estudis universitaris. Convalidacions.
Cursos de postgrau.

16. La investigació a la Universitat. Tipus de finançament. Projectes, programes i contractes
d’investigació, nacionals i internacionals. Atenció especial als programes de la Unió Europea.



PROPOSTA DE CONVOCATÒRIA DE CONCURS-OPOSICIÓ DE PROMOCIÓ INTERNA DEL GRUP D, ESCALA AUXILIAR ADMINISTRATIVA.

1. El sistema de selecció serà el de concurs-oposició de promoció interna i constarà de dues
fases: la fase d’oposició i la fase de concurs. Per ser valorat en la fase de concurs, caldrà haver
superat la fase d’oposició.

2. La qualificació final del procés serà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en
la fase d’oposició i en la de concurs.
 

  A.Fase d’oposició

Constarà d’un primer exercici, desenvolupat en dues parts, obligatori i eliminatori, i un segon
exercici voluntari i de mèrits.

A.l. Primer exercici:

Primera part:

Consistirà en un qüestionari de preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals solament
una serà la correcta, sobre el programa que figura a l’annex I d’aquesta convocatòria.

Per a la realització d’aquesta primera part de l’exercici, es disposarà d’un temps màxim d’1 hora.
L’exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. Les respostes errònies penalitzaran d’acord amb la
fórmula següent.
            N = 10 x (A-E/(d-1))/n

on:
N= nota resultant
A= nombre d’encerts
E= nombre d’errors
d= nombre d’opcions per cada pregunta
n= nombre de preguntes

Les respostes en blanc no penalitzen
 

Segona part:

La segona part del primer exercici, obligatori i eliminatori, constarà d’un exercici d’informàtica,
consistent en l’aplicació de coneixements sobre tractament de textos Word per a Windows, full
de càlcul Excel i base de dades Acces. El temps el fixarà el tribunal amb prou temps, una vegada
decidides les característiques de l’exercici, les quals se anunciaran en el moment de convocar el
primer exercici.

Aquesta part de l’exercici es valorarà de 0 a 10 punts.
 

Valoració total del primer exercici:

La valoració total d’aquest primer exercici vindrà donada per la suma de la que s’haja obtingut en
les dues parts que el componen, i per superar-lo hi caldrà haver obtingut un total de 10 punts i no
haver estat qualificat amb zero punts en cap de les dues parts.
 

A.2. Segon exercici

Consistirà en una prova de coneixement de valencià corresponent al nivel elemental que constarà
de dues parts:

A.2.1 Primera part: Traducció al castellà d’un text en valencià, sense diccionari. Es valorarà de
0 a 1,5 punts.

A.2.2 Segona part: Redacció d’un ofici, d’una memòria, d’una resolució, etc., és a dir, d’un
document de caràcter administratiu, a proposta del tribunal, en valencià. Es valorarà de 0 a 1’5
punts.

Per obtenir puntuació en aquest exercici, caldrà no haver obtingut 0 punts en cap de les dues
parts. La nota de l’exercici serà la suma de les que s’hagen obtingut en cada una de les parts.

El temps per a la realització de cada una de les parts, el fixarà el tribunal amb prou temps.

Una vegada superats l’exercici obligatori i el voluntari i de mèrits, si n’hi ha, la puntuació final de la
fase d’oposició serà la resultant de les puntuacions que s’hagen obtingut en cada un dels
exercicis.

La fase d’oposició podrà ser superada per un nombre major d’aspirants que de places
convocades. Una vegada haja finalitzat la fase, el tribunal farà pública la llista d’aspirants que
l’hagen superada, als taulers d’anuncis de la Gerència i al lloc de realització de l’exercici
obligatori, amb indicació de la puntuació obtinguda en la fase d’oposició.
 
 

B) Fase de concurs

Es valoraran els mèrits que hagen al·legat els aspirants d’acord amb el barem que figura a l’annex
... d’aquesta convocatòria. La puntuació obtinguda en la fase de concurs se sumarà a la de la fase
d’oposició per configurar l’ordre definitiu dels aspirants aprovats.

A continuació s’elaborarà una relació d’aprovats per ordre de puntuació. Aquesta llista
s’interromprà quan el nombre d’inclosos en cada llista coincidisca amb el nombre de vacants
convocades. En cas d’empat, el desempat s’efectuarà tenint en compte la puntuació obtinguda en
la fase d’oposició; si persisteix l’empat, es considerarà la puntuació obtinguda en el primer
exercici de la fase d’oposició; i si encara persisteix, es resoldrà mitjançat sorteig.
 
 

BAREM

Es valoraran el mèrits següents:

  1.Antiguitat: Es valorarà tot el temps de serveis reconeguts a l’empara de la Llei 70/1978,
    segons la fórmula següent: 4 log (1 + Nre. anys)/log(31). El temps màxim que es valorarà és
    de 30 anys i no es consideraran fraccions inferiors a l’any
  2.Treball desenvolupat: Es valorarà el grau consolidat que tinguen els aspirants en el moment
    de finalitzar el termini de presentació d’instàncies:

                Nivell 10: 1 punt
                Nivell 12: 1,5 punts

 Als funcionaris i les funcionàries que estiguen en excedència per atenció de fill, els serà valorat el
grau personal que tinguen consolidat. Serà aplicat el mateix per a tots els funcionaris i funcionàries
que estiguen en situació de reserva del lloc de treball.

Als excedents voluntaris, els serà valorat el grau personal que tiguessen consolidat en el moment
de sol·licitar l’excedència.

  3.Titulacions acadèmiques: Es valoraran les titulacions acadèmiques acreditades pels aspirants
    que siguen superiors a les que s’exigeix per accedir al grup a què pertanyen les places
    convocades, d’acord amb l’escala següent:

                 Batxillerat superior o superior: 0,75 punts

            La puntuació màxima que es pot obtenir per aquest apartat és de 0’75 punts.
 

  4.Cursos de formació: En aquest apartat es valoraran els cursos de formació realitzats per la
    Universitat o per organismes oficials reconeguts en matèria de formació del personal
    funcionari, o que haja convalidat el Servei de Formació Permanent de la Universitat de
    València. En cap cas puntuaran en aquest apartat els cursos de coneixement del valencià i
    d’idiomes, i es limitarà als que preveuen els epígrafs de "formació" en el barem general
    d’aplicació als concursos de mèrits per a la provisió de llocs de treball, aprovat per la Junta
    de Govern del 22 d’octubre de 1991. La valoració màxima per aquest concepte és d’1 punt,
    d’acord amb l’escala següent:

                    Cursos de 15 a 30 hores: 0’10 punt
                    Cursos de 31 a 50 hores: 0’20 punts
                    Cursos de 51 hores i més: 030 punts

                PROGRAMA GRUP D ( PROMOCIÓ INTERNA)

1. La Constitució espanyola del 1978: Característiques. Estructura i contingut. Drets i deures
fonamentals, la seua garantia i suspensió. La Corona. El Govern i l’Administració. El Tribunal
Constitucional. El Defensor del Pueblo. La reforma de la Constitució.

2. La Comunitat Valenciana: L’Estatut d’autonomia. Les institucions. Les Corts valencianes. El
President. El Consell.

3. La Unió Europea: Institucions.

4. El procediment administratiu: Concepte i natura. Fases del procediment. Les persones
interessades. Els recursos en via administrativa.

5. El personal funcionari d’administració i serveis de la Universitat de València: La Llei de la
funció pública de la Generalitat Valenciana. Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Situacions administratives. Promoció i carrera administrativa. Provisió de llocs de treball.
Incompatibilitats.

6. El personal docent i investigador de les universitats públiques: Règim del professorat
universitari: categories, selecció, drets i obligacions. Règim retributiu. Incompatibilitats.

7. El pressupost de la Universitat de València: Característiques i estructura. Execució del
pressupost: fases i documents comptables. El pagament. Concepte i classificació. Acomptes de
caixa fixa. Pagaments en ferm i per justificar.

8. La Universitat com a servei públic: La Llei de reforma universitària. L’autonomia universitària i
els seus límits. La Universitat de València: natura, fins i estructura. Òrgans unipersonals i
col·legiats.

9. Normativa estatal i autonòmica amb relació als plans d’estudis universitaris: Titulacions,
permanències i gestió de primer, segon i tercer cicles d’estudis universitaris. Convalidacions.
Cursos de postgrau.

10. La investigació a la Universitat: Tipus de finançament. Projectes, programes i contractes
d’investigació, nacionals i internacionals. Atenció especial als programes de la Unió Europea.


PROPOSTA D’ACORD ENTRE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA I LES CENTRALS SINDICALS QUE HI TENEN REPRESENTACIÓ, RELATIVA A L’OFERTA D’OCUPACIÓ PÚBLICA NECESSÀRIA PER REGULARITZAR LES  PLANTILLES AMB COBERTURA ESTABLE DELS DIVERSOS LLOCS DE  TREBALL

Una vegada finalitzat el procés de funcionarització dels diversos grups de personal laboral, i havent acabat, o en fase d’acabament, la reestructuració de determinades unitats de gestió (unificació de centres, biblioteques, etc.), les parts firmants coincideixen cal procedir a la convocatòria de proves selectives que regularitzen la situació del personal interí que ocupa llocs de treball de diverses escales, tant d’Administració general com Especial i, alhora, oferir les vacants com a ocupació pública.

Les parts signants són conscients de la situació d’inestabilitat del personal interí, sobretot quan, per causes alienes a la seua voluntat i per imponderables de l’organització dels serveis, aquesta situació es prolonga massa i crea una dependència en les persones i en els serveis respecte a aquestes, cosa que dificulta la regularització i l’estabilització que es pretén.

És per això que s’estima necessari arribar a un ACORD QUE SERVISCA DE MARC DE REFERENT GENERAL en el qual s’integren les diverses convocatòries i que, en un temps prudencial, ens permeta assolir el nostre objectiu.

ACORD

1) Totes les convocatòries de proves selectives per a l’ingrés a les diverses escales o categories, ja siguen d’Administració general, d’Administració especial o laboral, es duran a terme pel sistema de concurs-oposició lliure una vegada finalitzats els processos reglamentaris de promoció interna. La fase de concurs no podrà tenir una valoració superior al 25% del valor de la prova total.

2) En la fase de concurs de les convocatòries d’accés lliure a qualsevol escala (Administració
general, especial o laboral) es valoraran com a mèrit, necessàriament l’experiència professional adquirida en l’Administració pública (amb una valoració mínima del 50%) en les funcions dels llocs de treball objecte de la convocatòria i el fet d’haver-la adquirida per una vinculació amb l’Administració emparada en qualsevol títol legal

3) La Universitat es compromet, mitjançant aquest acord, a convocar les oposicions de les
diverses escales ( Administració general i especial) i de personal laboral en què hi haja situacions d’ocupació temporal.
La priorització dels processos, a més del nombre de places destinades a promoció interna i a la
convocatòria lliure, es negociarà per anualitats i per les vies ja establertes a la institució.

4) La selecció i la promoció del personal laboral s’establirà d’acord amb el que preveu el present document, el conveni col·lectiu i els acords que s’adopten sobre això en el CIEV. En tot cas, el procés de funcionarització serà previ a l’aplicació d’aquest document.

València , 18 de febrer de 1999