NORMATIVA D' IMPUGNACIÓ DE QUALIFICACIONS

Art. 1.- Publicada la qualificació d'una assignatura, l'estudiant tindrà dret a consultar els exàmens i els treballs realitzats i a sol.licitar al professor responsable durant els quinze dies següents la revisió de la qualificació que obtingué.

En la revisió efectuada pel professor responsable l'estudiant tindrà dret a obtenir la justificació de la qualificació obtinguda i la seua ponderació segons els criteris establerts en l'article 141 dels Estatuts de la Universitat, i en els termes del programa de l'assignatura.

Art. 2.- El professor responsable farà la revisió en presència de l'estudiant en el termini de set dies. Per a aixó, el departament corresponent publicarà els dies i les hores en què els professors faran aquestes revisions. L'estudiant podrà sol.licitar al departament l'acreditació documental d'haver realitzat la revisió o d'haver-hi acudit sense que se n'haja efectuat.

Art. 3.- Després de contestar la revisió o després d'exhaurir els terminis anteriors, I'estudiant que sol.licita la revisió pot impugnar motivadament, per escrit, en el termini de set dies, la qualificació o la seua revisió davant la Junta del Centre.

Art. 4.- Per prendre una decisió sobre les sol.licituds d'impugnació de qualificacions, la Junta de Centre nomenarà en una sessió ordinària, que es celebrarà els mesos de novembre o desembre, els membres d'una Comissió de Revisió de Qualificacions que serà la competent per resoldre sobre les impugnacions. La Comissió es podrà renovar anualment i serà composta com a mínim per tres professors i un estudiant, si bé es recomana que siga paritària. El president de la Comissió serà el degà o el director del centre, o la persona en qui deleguen.

Art. 5.- La Comissió de Revisió de Qualificacions sol.licitarà per escrit al professor responsable els següents documents:

  1. Criteris per a la qualificació, en els termes de l' article 1 d'aquesta normativa.
  2. Còpia certificada dels exercicis d'examen i l'altre material escrit utilizat per a la qualificació.
  3. Informe sobre la qualificació obtinguda per l'estudiant.
Art. 6- Per a la resolució del procediment la Comissió de Revisió de Qualificacions podrà recollir tots els informes que considere oportuns, i en tot cas haurà d' haver-hi en l' expedient almenys un informe per escrit d'un professor de l'àrea de coneixement de l'assignatura en què hi haja hagut la impugnació, a més de l'informe del professor responsable de la qualificació impugnada. Els informes sol.licitats caldrà presentar-los dins del termini de set dies.

Art. 7.- Al professor responsable de la qualificació impugnada i a l'estudiant recurrent com a parts interessades, se'ls notificarà tant la impugnació com la composició de la comissió. Les notificacions al professor afectat es faran al departament a què estiga adscrit; les notificacions a l'estudiant, al domicili que indique en la seua demanda d'impugnació.

Art. 8.- La Comissió d'Impugnació posarà a l'abast de l'estudiant, en un termini de dos dies, la documentació a què fa referència l’article 5, perque puga presentar les al.legacions que considere oportunes en un termini de cinc dies.

Art. 9.- La Comissió de Revisió de Qualificacions prendrà una resolució en el termini de quinze dies des de la presentació de la reclamació per part de l'estudiant. Aquesta resolució, que es prendrà d'acord amb l'article 4 d'aquesta normativa, tindrà tots els efectes retroactius que siguen favorables a l'estudiant i contra ell es podrà presentar un recurs d'alçada al rector, que resoldrà amb l'informe previ de la Junta de Centre corresponent.

Disposició addicional primera.- El professor responsable de l'assignatura custodiarà els exercicis realitzats pels estudiant durant els dotze mesos posteriors a la publicació de l'acta d'avaluació. Després que un estudiant impugne una qualificació, el secretari del centre corresponent custodiarà l'expedient durant almenys dos anys.

Disposició addicional segona.- Els articles 1 i 2 d'aquesta normativa s'aplicaran també als exàmens parcials.

Disposició derogatòria.- Queda derogat l'acord de la Junta de Govern de 19 d'octubre de 1993, modificat en la Junta de Govem del 6 de juny de 1995.

Disposició transitòria.- En el moment en què entre en vigor aquesta normativa, les Juntes de Centre tindran un termini de dos mesos per nomenar per primera vegada els membres de les comissions de revisió de qualificacions, segons estableix l'article 4.

APROVADA EN JUNTA DE GOVERN DE 5 DE JUNY DE 2001.

DEROGA LA NORMATIVA D'IMPUGNACIONS D'EXÀMENS

APROVADA EN JUNTA DE GOVERN DE 19 D'OCTUBRE DE 1993

MODIFICADA EN JUNTA DE GOVERN DE 6 DE JUNY DE 1995