NORMATIVA SOBRE ACTES DE QUALIFICACIONS

 

PRIMER.- Les actes de qualificació són la manera ordinària d'inclusió de qualificacions en l'expedient d'un estudiant de la Universitat de València i correspon al/s professor/s de l'assignatura i grup omplirles i signarles.

 

SEGON.- La generació de l'acta correspon al Centre que la tinga assignada, que n’ha de proporcionar una per a cada u dels grups en què s'organitza la docència de cada assignatura. Tot i això, el centre pot determinar en situacions excepcionals que així ho justifiquen  la generació d'una única acta per assignatura.

 

TERCER.- La generació de l'acta només es pot fer desprès de l’assignació de la data oficial d'examen per part del centre per a l'assignatura i grup, que haurà d'estar dins del període previst en el calendari acadèmic del curs.

 A aquest efecte, quan es tracte d'exàmens individuals, s'ha d’entendre com a data d'examen la del darrer dels estudiants de l'assignatura/grup; en el cas d'actes conjuntes per assignatura, s’ha de prendre la data del darrer dels seus grups.

 

QUART.- Es responsable de l'acta aquell o aquells que designe el Departament entre els seus professors pertanyents a cossos docents funcionaris, professors associats, emèrits o visitants. Aquests responsables tindràn l’obligació d’omplir i signar les actes de qualificacions.

 

CINQUÉ.- El termini per  emplenar  l'acta i lliurar-la perquè es tanque a la Secretaria del Centre, serà de quinze dies naturals comptadors a partir de la data d'examen, amb les particularitats a què s'al·ludeix en l'article tercer.

 

 

SISÈ.- La Universitat proporcionarà a tots els seus professors (i, si és el cas, a les persones que cada departament designe) una eina informàtica que permeta emplenar les actes de qualificacions de manera senzilla i eficaç, Aquest es l'únic mitjà autoritzat per emplenar-les.Aquesta eina permetrà a cada usuari autoritzat el que segueix:

 

a)   accedir a totes les actes generades de les assignatures o assignatures/grup en les quals figure com a professor.

b)   qualificar els estudiants que hi són inclosos

c)   proporcionar el percentatge de les distintes qualificacions, controlant especialment la qualificació de Matrícula d'Honor. En aquest sentit, s’en concedirà com a màxim una per cada vint o fracció dels estudiants inclosos a l'acta, excepte per a les assignatures de Pràctiques Formatives Externes, Pràctiques a Empresa i Practicum que en seràn com a màxim una per cada vint.

d)   imprimir l'acta en el format autoritzat a l'efecte per a la signatura del professor o professors responsables, el lliurament a la Secretaria del Centre i la publicació oficial al departament.

 

 

SETÈ.- Els serveis administratius del centre rebrán l'acta, i tan bon punt hagen verificat que es correspon fidelment el seu contingut escrit amb allò que en aquell instant figura en la base de dades de la Universitat, la tancaran. A partir d’aquest moment, quedaran incloses de manera oficial les qualificacions en l'expedient de cada estudiant.

 

VUITÈ.- El lliurament de l'acta i el seu dipòsit a la secretaria del centre determina l’inici del termini de reclamacions que preveu la Normativa d'impugnació de qualificacions (AJGUV 2001/146). La Secretaria n’ha de lliurar als professors un resguard i una còpia  segellada i datada. Aquesta còpia s’ha de  publicar al tauler d'anuncis dels departaments, i constitueix la comunicació oficial als estudiants de les qualificacions obtingudes en les assignatures impartides pels departaments.

 

NOVÉ.- Les actes que requereixen la signatura de diversos professors responsables no es tancaran fins que tots els professors l’hagen signada.

 

DESÉ.- Tan bon punt s’haja tancat l'acta, només es pot modificar la qualificació d'un estudiant mitjançant diligència, que ha de seguir les pautes següents:

 

a)   si és producte de reclamació dins el termini previst per a la revisió d'exàmens en la Normativa d'Impugnació de Qualificacions: el professor o professors responsables de l'acta hi podran presentar diligencia dins dels seixanta dies naturals següents al  tancament.

b)   si és una revisió d'ofici: el professor o professors responsables de l'acta hi podran presentar diligencia acompanyada d’un informe  previ raonat del director del departament adreçat al secretari del centre. Aquesta diligència la visarà el secretari del centre. No hi ha cap termini per al visat.

c)   si és producte d'un acord de la Comissió delegada del centre o del Rector en els termes prevists en la Normativa d'Impugnació de Qualificacions: la diligència l’ha de signar el secretari del centre i s’hi ha de fer constar aquesta circumstància,  com també la data i l’òrgan que ho ha acordat. A l’acta s’hi afegirà còpia de la resolució corresponent.

 

En el supòsit que el professor o professors responsables hagen perdut la vinculació amb la Universitat i/o estiguen absents justificadament, el director del departament els pot substituir al efecte dels apartats a) i b) d’aquest article,  cosa que s’ha de fer constar en la diligència.

 

DISPOSICIÓ ADICIONAL.- S'autoritza al Vicerector d'Estudis perque faça el desplegament reglamentari que necessite aquesta  normativa.

 

 

APROVADA EN JUNTA DE GOVERN DE 27 DE NOVEMBRE DE 2001