NORMATIVA SOBRE ACTES DE QUALIFICACIONS
PRIMER.- Les actes de qualificació
són la manera ordinària d'inclusió de qualificacions en l'expedient d'un
estudiant de la Universitat de València i correspon al/s professor/s de
l'assignatura i grup omplirles i signarles.
SEGON.- La generació de l'acta correspon
al Centre que la tinga assignada, que n’ha de proporcionar una per a cada u
dels grups en què s'organitza la docència de cada assignatura. Tot i això, el
centre pot determinar en situacions excepcionals que així ho justifiquen la generació d'una única acta per
assignatura.
TERCER.- La generació de l'acta
només es pot fer desprès de l’assignació de la data oficial d'examen per part
del centre per a l'assignatura i grup, que haurà d'estar dins del període
previst en el calendari acadèmic del curs.
A aquest efecte, quan es tracte d'exàmens
individuals, s'ha d’entendre com a data d'examen la del darrer dels estudiants
de l'assignatura/grup; en el cas d'actes conjuntes per assignatura, s’ha de
prendre la data del darrer dels seus grups.
QUART.- Es responsable de l'acta aquell o
aquells que designe el Departament entre els seus professors pertanyents a
cossos docents funcionaris, professors associats, emèrits o visitants. Aquests
responsables tindràn l’obligació d’omplir i signar les actes de qualificacions.
CINQUÉ.- El termini per emplenar
l'acta i lliurar-la perquè es tanque a la Secretaria del Centre, serà de
quinze dies naturals comptadors a partir de la data d'examen, amb les
particularitats a què s'al·ludeix en l'article tercer.
SISÈ.- La Universitat proporcionarà a
tots els seus professors (i, si és el cas, a les persones que cada departament
designe) una eina informàtica que permeta emplenar les actes de qualificacions
de manera senzilla i eficaç, Aquest es l'únic mitjà autoritzat per
emplenar-les.Aquesta eina permetrà a cada usuari autoritzat el que segueix:
a) accedir a totes les actes generades de les
assignatures o assignatures/grup en les quals figure com a professor.
b) qualificar els estudiants que hi són inclosos
c) proporcionar el percentatge de les distintes
qualificacions, controlant especialment la qualificació de Matrícula d'Honor.
En aquest sentit, s’en concedirà com a màxim una per cada vint o fracció dels
estudiants inclosos a l'acta, excepte per a les assignatures de Pràctiques
Formatives Externes, Pràctiques a Empresa i Practicum que en seràn com a màxim
una per cada vint.
d) imprimir l'acta en el format autoritzat a
l'efecte per a la signatura del professor o professors responsables, el
lliurament a la Secretaria del Centre i la publicació oficial al departament.
SETÈ.- Els serveis
administratius del centre rebrán l'acta, i tan bon punt hagen verificat que es
correspon fidelment el seu contingut escrit amb allò que en aquell instant
figura en la base de dades de la Universitat, la tancaran. A partir d’aquest
moment, quedaran incloses de manera oficial les qualificacions en l'expedient
de cada estudiant.
VUITÈ.- El lliurament de l'acta i el seu
dipòsit a la secretaria del centre determina l’inici del termini de
reclamacions que preveu la Normativa d'impugnació de qualificacions (AJGUV
2001/146). La Secretaria n’ha de lliurar als professors un resguard i una
còpia segellada i datada. Aquesta còpia
s’ha de publicar al tauler d'anuncis
dels departaments, i constitueix la comunicació oficial als estudiants de les
qualificacions obtingudes en les assignatures impartides pels departaments.
NOVÉ.- Les actes que requereixen
la signatura de diversos professors responsables no es tancaran fins que tots
els professors l’hagen signada.
DESÉ.- Tan bon punt s’haja
tancat l'acta, només es pot modificar la qualificació d'un estudiant mitjançant
diligència, que ha de seguir les pautes següents:
a) si és producte de reclamació dins el termini
previst per a la revisió d'exàmens en la Normativa d'Impugnació de
Qualificacions: el professor o professors responsables de l'acta hi podran
presentar diligencia dins dels seixanta dies naturals següents al tancament.
b) si és una revisió d'ofici: el professor o
professors responsables de l'acta hi podran presentar diligencia acompanyada
d’un informe previ raonat del director
del departament adreçat al secretari del centre. Aquesta diligència la visarà
el secretari del centre. No hi ha cap termini per al visat.
c) si és producte d'un acord de la Comissió
delegada del centre o del Rector en els termes prevists en la Normativa d'Impugnació
de Qualificacions: la diligència l’ha de signar el secretari del centre i s’hi
ha de fer constar aquesta circumstància,
com també la data i l’òrgan que ho ha acordat. A l’acta s’hi afegirà
còpia de la resolució corresponent.
En el supòsit que el professor o
professors responsables hagen perdut la vinculació amb la Universitat i/o
estiguen absents justificadament, el director del departament els pot
substituir al efecte dels apartats a) i b) d’aquest article, cosa que s’ha de fer constar en la diligència.
DISPOSICIÓ ADICIONAL.- S'autoritza al Vicerector
d'Estudis perque faça el desplegament reglamentari que necessite aquesta normativa.
APROVADA EN JUNTA DE GOVERN DE 27 DE NOVEMBRE DE 2001