Cuadro de texto: Primavera 2009

23 i 24 d’abril………………………………………………………………20.30 hores
Dacia Maraini 
Passi affrettati

Lectures dramatitzades en valencià i castellà

Teatre al Vives

Dacia Maraini (Fiesole, 1936) és una autora de molt d’interés en el panorama literari i cultural italià actual, no sols per la molt extensa obra des que va publicar la seua primera novel·la al 1962 sinó també pels diversos gèneres que abraça, entre els quals es troba el teatre.

Les seues condicions de dramaturga i d’activista li aporten una altra dimensió d’incidència en la realitat artística però també social, atés que els temes que tracta tant a l’escenari com en els diversos gèneres, sovint una persuasiva defensa de la dona i de la seua autonomia al món actual, gaudeixen del major interés i d’una notable acollida per part del públic.

 

 

Passi affrettati (http://www.passiaffrettati.it/) és una obra de teatre que dóna suport a la campanya mundial Mai més violència contre les dònes promoguda per Amnistia Internacional.

La violència contra les dónes, sobetot la que té lloc dins de casa o en la comunitat d’origen, no es considera violació dels drets humans. Més aviat es considera, amb massa freqüència, una fatalitat, un assumpte privat que, en tot cas, s’ha d’amagar i no castigar.

L’esmentada campanya mundial demana als estats el compliment de la seua obligació d’actuar per a prevenir i aturar la violència domèstica i garantir una indemnització adequada a les víctimes.

Perquè aquesta campanya obtinga resultats concrets, cal donar suport a l’acció de les associacions, dels centres contra el maltractament, de les cases refugi, dels serveis mèdics i legals. I cal donar a conèixes històries com les recollides amb tanta dedicació i solidaritat per Dacia Maraini en aquesta valuosa obra.

 

 

Les representacions de l’obra (23 d’abril: valencià; 24 d’abril: castellà) es relacionen amb la celebració a València del Congrés Internacional sobre Dacia Maraini (http://www.uv.es/migueljc/maraini/) que es celebra els mateixos dies a la Facultat de Filologia de la Universitat de València. En acabar la representació del dijous 23, Dacia Maraini es trobarà amb el seu públic.

Estaran a càrrec de CRIT (Companyia de Recerca i Innovació Teatral), companyia que té com a objectius la divulgació del patrimoni teatral i cultural i l’establiment d’un pont de comunicació amb les noves dramatúrgies europees contemporànies per tal de promocionar noves aproximacions al fet teatral.

Per a la representació de Passi affrettati, CRIT actuarà sota la direcció de la mateixa Dacia Maraini i el repartiment estarà format per Rosana Pastor, Maribel Bravo, Josep Daniel Tormo, Pau Esteve, Josep Vicent Valero, Anna Marí i Pau Pons. L’equip tècnic està integrat per Marc Gonzalo i Pep Sanchis.