10 D’ABRIL DE 2001
Data i lloc: Dimarts 10 d’Abril de 2001 des de les 19:45 a les 21:30 hores a la Sala Joan Fuster de la Facultat d’Història.
Assistents: De 55 a 60 persones.
Taula: Antonio Arnau de la comissió
d’Organització, Celes de la comissió d’Activitats. Modera
Vicent.
Antonio Arnau, de la comissió d’Organització exposa que la pàgina web del MRG-PV-Col·lectiu Pà amb Tomaca ja està en funcionament i la seua direcció és www.mrgpv-pat.org. Així mateix parla dels contactes amb altres MRG’s del País Valencià com els d’Alacant, Elx o Alcoi i d’una futura reunió amb ells per a preparar i recolzar 3 campanyes: la reunió del Banc Africà de Desenvolupament al Palau de Congressos de València del 29 al 31 de Maig; els actes antimilitaristes paral·lels a la desfilada de les FFAA a Alacant el 2 de Juny; i el seminari del Banc Mundial a Barcelona del 25 al 27 de Juny. Informa també d’una única proposta de logo per al col·lectiu, del dia de la lluita camperola del 17 d’Abril, i del nª de compte del col·lectiu: CAJA RURAL VALENCIA (C/San Vicente,160) 30820188-31-0710000603.
Celes Navarro, de la comissió d’Activitats, informa sobre la reunió del Banc Africà de Desenvolupament: no és una cimera però reunirà a més de 1200 delegats, el lloc de celebració serà el Palau de Congressos i es té un llistat dels hotels on s’allotjaran els assistents. També informa de la darrera reunió estatal per organitzar la contracimera al Banc Mundial a Barcelona: la infraestructura està avançada, recolzarà gent de tot l’Estat, de Portugal i fins i tot dels Estats italià i francés, el lema serà: "Barcelona 2001. Altre món és possible. Globalitzem les resistències".
Es canvia l’ordre del dia, intentant
debatir cronològicament les properes activitats.
Es debat sobre les activitats a fer el Dia internacional de la lluita camperola, 17 d’Abril de 2001.
Antonio Arnau proposa signar el manifest presentat per la Plataforma Rural en defensa de les cultures agrícoles tradicionals, en contra dels transgènics i per la sobirania alimentària entre d’altres aspectes. L’assemblea mostra la seua conformitat.
Mara Cabrejas proposa posar-se en contacte amb gent d’una societat de producció ecològica i de la Plataforma Rural per a fer una acció eixe mateix dia que consistiria en repartir fruites conreades ecològicament a la porta d’un establiment de "menjar-fem" o d’una gran superfície. Es compromet a contactar amb ells i intentar dur a terme l’acció.
El MRG-PV-Pat signarà el manifest
del dia internacional de la lluita camperola i convocarà si finalment
es realitza algun tipus d’acció.
Es parla sobre les activitats a realitzar per als actes antimilitaristes del 2 de Juny a Alacant.
A. Arnau proposa adherir-se al manifest corresponent del MRG-Alacant i publicar un article sobre el tema en L’Avanç .
Vicent proposa recolzar amb els efectius possibles les accions que es facen.
Una altra intervenció proposa convidar a les organitzacions presents al Foro Social de València.
Pau, del MRG-Alcoi, informa que els actes previstos per Alacant es realitzaran la setmana anterior a la Desfilada militar, per la qual cosa coincidiran amb la reunió del Banc Africà de Desenvolupament.
A l’espera de la possible reunió
amb els MRG’s d’Alacant, Elx i Alcoi es decideix signar el manifest i intentar
coordinar les activitats d’ambdues reivindicacions.
Es passa a discutir sobre la Campanya contra la Conferència del Banc de Desenvolupament Africà del 29 al 31 de Maig al Palau de Congressos de València.
Celes, de la comissió d’Activitats informa de la proposta, que ja ha sigut donada a conèixer, i que es pot resumir en:
Divendres 25 Maig, per la vesprada: Plenari amb M.Kabunda (president de Sodepaz) i A.Oliveres sobre "Propostes alternatives per al Desenvolupament d’Àfrica".
Dissabte 26 Maig, tot el dia: Tallers paral·lels de sensibilització, denúncia i alternatives sobre 5 eixos temàtics: Medicaments genèrics i seguretat alimentària (MSF i Arnau del MRG); Venda d’armes (Vicent Fiças del CIP i el MOC); Migracions i política al Magrib (Jebram de CGT-Almeria, Mimi del CITMI i Mulud de l’Assoc. Algeriana); Les dones a Àfrica (Casa de la Dona); Deute extern i ecològic (XCADE, Oliveres i Mtnez.Alier). Per la vesprada es posarien en comú les conclusions i s’intentaria portar a algú de renom per a la Cloenda: Bové, Petras...Per la nit, Festa.
Diumenge 27 Maig. Manifestació unitària i lúdica a les 12 h.
Dimarts 29 a Dijous 31 de Maig. Actes de desobediència civil i resistència pacífica al Palau de Congressos.
Després de l’exposició s’obri el debat:
Rosa proposa convèncer als col·lectius d’Alacant per a què endarrerisquen els actes antimilitaristes per poder recolzar-nos mutuament. Així mateix li dóna molta importància al fet de convidar a més gent de la resta de l’Estat i de realitzar accions els dies de la Conferència (per ex.: un bloqueig).
Tàfol, de la Plataforma Salvem l’Horta de Benimaclet, informa de què ells també estan conformant comissions per organitzar una contraconferència, una acampada a l’Alqueria del Barbut (propera al Palau) i una sèrie de xerrades prèvies.
Pau opina que hem de coordinar estos 2 moviments i organitzar-ho unitàriament.
Es convida a la Plataforma de Benimaclet a assistir a la reunió del Foro Social del Dimecres 11 d’Abril per treballar conjuntament i a contactar en pròxims dies.
Mara proposa incloure la resistència local valenciana a la contraconferència (Salvems...) i que el MRG actúe com a moderador i no com a ponent per anar fent presentació i teixit social del col·lectiu. També proposa fer rodes de premsa diàries mentre dure la Conferència del Banc i intentar arribar a la gent de la universitat: alumnes i professors.
Rafa Pla es mostra d’acord amb organitzar una contraconferència unitària entre els diversos col·lectius i creu que s’han de presentar 2 idees força: els Medicament genèrics i la problemàtica de Sudàfrica i les patents; i la Migració contraposada a la llei d’estrangeria. Per això s’ha de reforçar la presència de gent de l’Àfrica i de la Coordinadora d’Inmigrants a les Jornades.
A.Arnau exposa que es pot buscar un reflexe mediàtic mitjançant l’organització complementària de taules rodones al Club Diario Levante del 28 al 31 de Maig.
Vicent creu que és convenient organitzar la Contraconferència al Campus de Blasco Ibáñez per arreplegar l’èxit de les Jornades de Pensament Crític i intentar aprofitar el moviment estudiantil, encara que estiga mermat pels exàmens. També aporta l’opinió de Lluis de la XCADE que proposa com acció mediàtica i simbòl·lica una batalla campal de globus d’aigua el dia de la inauguració de la Conferència.
Celes recalca la importància de la coordinació amb altres moviments.
Una dona proposa com a ponents a Carlos Gòmez Gil de la U.Alacant, i al grup de dones inmigrants de la Casa de la Dona. També proposa com a lloc de realització de les Jornades el campus de Tarongers, que segurament seria concedit pel degà de CCSS Ernest Garcia o el Col. Major Rector Peset.
Quique, d’ACSUD pensa que s’han de centrar 3 aspectes traslladables a la societat: els Medicaments, la Migració i l’Armament, i que s’han de visualitzar amb accions concretes, imaginatives i localitzables (davant d’algun laboratori...). També incideix en contactar amb organitzacions socials i polítiques d’Àfrica. Per últim proposa articular una pàgina web alternativa a la Conferència i anunciar-la.
Un membre de l’Associació Algeriana recalca la importància de parlar amb les associacions africanes d’inmigrants i amb forces socials de l’Àfrica i de centrar la Contraconferència en les alternatives al model de desenvolupament occidental a Àfrica i en la seua inestabilitat política.
Rafa Pla torna a incidir en què hem de donar la visió i la versió africana tant en ponents com en manifestants.
Andrés Piqueras creu que no hi ha temps ni forces per organitzar una Contracimera amb grans aspiracions, sinó unes Jornades de Lluita i Reflexió. També opina que hem de contactar amb gent africana, i que no hem de descuidar les accions mediàtiques els dies de la reunió del Banc.
Celes fa un resum de tot el que s’ha exposat.
Quique torna a incidir en portar a gent de les resistències locals africanes i en reduir taules.
Andrés opina que s’han de concentrar els esforços i maximitzar el temps, llevant xerrades i fent més accions.
Rosa també proposa més accions com acampar, molestar als hotels i allà on vagen i insisteix en la importància de convidar a gent de tot l’Estat i del Pais Valencià.
Una xica opina el mateix i creu que reforçar contactes és un aspecte fonamental.
Víctor Baeta incideix en incloure la lluita local i indigenista d’ací i d’Àfrica.
Es passen 3 fulls per apuntar-se a
les comissions, que tenen un coordinador: Activitats-Celes
(celesti@wanadoo.es); Organització-Antonio
Arnau (96 341 29 84, aaarnau@ciberia.es);
Difusió-Luis Cerrillo (96 341 04 86, lucees@teleline.es).
S’informa breument (per què no hi ha temps) de la Campanya Barcelona 2001, 25-27 de Juny.
Celes informa de la darrera reunió
estatal de preparació, on es preguntà als valencians la possibilitat
de dur una falla que representara el Banc Mundial per cremar-la. Es continuarà
informant en properes reunions.
L’aprovació del manifest queda
pendent per altres assemblees.
Nota del redactor: disculpes a aquella
gent de la qual no sabia el nom.
30820188-31-0710000603 CAJA RURAL VALENCIA. C/San Vicente,160.
És trist haver de demanar, però més
trist és el que fan el Banc Mundial i el FMI.