Universitat de València  
Capçalera de la secció Notícies  

Àrees temàtiques:

. Estudis

. Informació institucional

. Investigació

. Organització i Serveis

. Cultura

. Universitat i Societat

 

Hui comença un cicle de cinema sobre Frank Zappa, en el Col·legi Major Lluís Vives

Hi participaran reconeguts fans del músic, com ara Julián Hernández (del grup Siniestro Total) o el popular presentador El Gran Wyoming, que oferirà un concert de rock

El Col·legi Major Lluís Vives acollirà, al llarg del mes de novembre, un cicle amb les pel·lícules que va dirigir el músic de rock Frank Zappa. Es tracta de la primera vegada que es reuneixen en un cicle integral les 8 pel·lícules que va realizar Zappa, una iniciativa totalment inèdita fins hui. Per primera vegada es projectaran en una sala les obres cinematogràfics del músic nord-americà.

Les pel·lícules es podran veure, també per primera vegada, subtitulades en castellà, i les sessions estaran introduïdes per reconeguts fans de Zappa, com ara el presentador de televisió El Gran Wyoming o Julián Hernández, el músic de Siniestro Total. El Gran Wyoming oferirà un concert en directe d’homenatge a Zappa.

Frank Zappa (1940-1993) és un dels més creatius i originals músics de la història del rock. Al llarg de la seua carrera, va editar vora 70 discos i va realitzar 8 pel·lícules. La seua música es defineix per una recerca constant de la fusió. Zappa también escrivia música clàssica (que ha estat interpretada per Zubin Mehta, Pierre Boulez i Kent Nagano) i als seus discos hi podem trobar diversos estils musicals (no només clàssica i rock, sinó també jazz, reggae i electrònica). Les lletres de les seues cançons critiquen la societat nord-americana del seu temps i està considerat com la principal influència en la sèrie Los Simpson. L’activisme polític de Zappa ha tingut també una notable influència en músics i realitzadors com ara Michael Moore, Bruce Springsteen, Bono o Steve Earle.

El cicle està organizat pel Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació de la Universitat de València i el Col·legi Major Lluís Vives, i compta amb la col·laboració de l’Aula de Cinema de la Universitat de València.

Les pel·lícules es projectaran al Col·legi Major Lluís Vives, Av. Blasco Ibáñez, 23 (València).

L’entrada a les pel·lícules és lliure.

PROGRAMA:

5 novembre (dijous) 19.30h.
200 moteles (200 Motels, 1971)
La verdadera historia de 200 moteles (The True Story of 200 Motels, 1989)
Presentació: Jenaro Talens (Universitat de València / Universidad de Ginebra)

12 novembre (dijous) 19.30h.
Culebritas (Baby Snakes,1979)
Presentació: Óscar Barberá (Universitat de València)

19 novembre (dijous) 19.30h.
Especial sala de edición (The Dub Room Special!, 1982)
Presentació: Julián Hernández (Siniestro Total)

21 novembre (dissabte) 19.00h.
¿Hay sitio para el humor en la música? (Does Humor Belong in Music?, 1985)
Presentació: El Gran Wyoming

Concert de rock amb El Gran Wyoming & Insolventes i el trombó oZcar McCuenca

26 novembre (dijous) 19.30h.
Vídeo desde el infierno (Video from Hell, 1987)
El asombroso Sr. Bickford (The Amazing Mr Bickford, 1989)
Presentació: Manuel de la Fuente (Universitat de València)

3 desembre (dijous) 19.30h.
Tío Carne (Uncle Meat, 1988)
Presentació: Luis Puig (Universitat de València) i Didier Mervelet (Les Fils de l’Invention)


[«] Tornar

 

05-11-2009 07:54 h