PRESENTACIÓ: QUÈ ÉS L'OFICINA DE CONTROL INTERN?

 

Les universitats són part integrant del sector públic, tot i que gaudeixen de diverses peculiaritats producte de la seua autonomia. El fet de pertànyer a l'àmbit de les administracions públiques (utilitzen recursos públics per a l'exercici de la seua activitat) implica l'obligació de retre comptes i de sotmetre's a l'activitat fiscalitzadora dels òrgans de control competents, tant externs com interns.

 

En aquest marc, l'Oficina de Control Intern és una unitat establerta dins la Universitat de València per examinar-ne i avaluar-ne les activitats, com un servei per a l'organització. L'Oficina de Control Intern es configura com un instrument que té aquesta organització administrativa per a millorar-ne la gestió i per garantir que aquesta compleix les exigències de transparència, legalitat, eficàcia i eficiència en la utilització dels recursos disponibles.

 

El seu objectiu és proporcionar un servei constructiu a tota la comunitat universitària:

 

            · Assistint els membres de l'organització en el compliment efectiu de les seues responsabilitats; amb aquesta finalitat, l'auditoria els proporciona anàlisis, valoracions, recomanacions, consell i informació sobre les activitats realitzades.

 

            · Identificant els punts forts i les àrees de millora, a fi de proposar recomanacions que ajuden els responsables en el procés de presa de decisions a millorar els resultats de l'entitat.

 

 

Per a qualsevol dubte o aclaració podeu contactar amb: Control.Intern@uv.es