PRESENTACIÓ: QUÈ ÉS L'OFICINA DE CONTROL INTERN?
Les universitats són part integrant del sector públic, tot i que gaudeixen
de diverses peculiaritats producte de la seua autonomia. El fet de pertànyer a
l'àmbit de les administracions públiques (utilitzen recursos públics per a
l'exercici de la seua activitat) implica l'obligació de retre comptes i de
sotmetre's a l'activitat fiscalitzadora dels òrgans de control competents, tant
externs com interns.
En aquest marc, l'Oficina de Control Intern és una unitat establerta
dins la Universitat de València per examinar-ne i avaluar-ne les
activitats, com un servei per a l'organització. L'Oficina de Control Intern
es configura com un instrument que té aquesta organització administrativa per a
millorar-ne la gestió i per garantir que aquesta compleix les exigències de
transparència, legalitat, eficàcia i eficiència en la utilització dels recursos
disponibles.
El seu objectiu és proporcionar un servei constructiu a tota la
comunitat universitària:
· Assistint els membres de l'organització en el compliment
efectiu de les seues responsabilitats; amb aquesta finalitat, l'auditoria els
proporciona anàlisis, valoracions, recomanacions, consell i informació sobre
les activitats realitzades.
· Identificant els punts forts i les àrees de millora, a
fi de proposar recomanacions que ajuden els responsables en el procés de presa
de decisions a millorar els resultats de l'entitat.
Per a qualsevol dubte o
aclaració podeu contactar amb: Control.Intern@uv.es