
La Fundació ADEIT acollirà els pròxims 5 i 6 de novembre les X Jornades d'Actualització en Anestesiologia i Reanimació en Cirurgia Toràcica, una trobada que s'ha consolidat com una cita de referència per a professionals interessats en l'anestèsia toràcica, el maneig avançat de la via aèria, la ventilació i les tècniques de suport específiques.
Al llarg de les seues deu edicions, aquestes jornades han afavorit l'intercanvi de coneixements i experiències entre especialistes de diferents àmbits assistencials. En aquesta nova convocatòria, experts amb una àmplia trajectòria clínica analitzaran els avanços més recents en anestesiologia i reanimació, compartiran casos pràctics i abordaran alguns dels principals reptes actuals en el tractament de pacients complexos.
El programa combinarà ponències d'actualització científica amb activitats pràctiques orientades a millorar les competències professionals en el maneig de la via aèria i el suport respiratori avançat, dues àrees fonamentals per a anestesiòlegs, intensivistes, professionals d'urgències i emergències, cirurgians i altres especialistes implicats en la cura peroperatòria.
Aquestes jornades formen a més part de l'ecosistema formatiu vinculat al Màster de Formació Permanent en Maneig de Via Aèria Bàsica i Especialitzada. Cirurgia sobre Via Aèria i Tòrax. Tècniques de Suport Específiques de la Universitat de València, que celebrarà la seua tercera edició durant el curs 2026-2027. Les persones matriculades en el màster podran assistir a les jornades amb una bonificació del 50% en la inscripció.
Una formació especialitzada per a aprofundir en el maneig de la via aèria
Després de consolidar-se en les seues dues primeres edicions com una proposta formativa de referència per a professionals sanitaris, el màster de la Universitat de València ofereix una formació integral en l'abordatge de la via aèria i la ventilació bàsica i avançada en situacions programades, urgències i emergències, així com en la predicció i el maneig de la via aèria difícil.
«El maneig de la via aèria és una de les competències més importants i complexes per a nombrosos professionals sanitaris. El nostre objectiu és oferir una formació integral, actualitzada i basada en l'experiència clínica perquè els participants puguen afrontar amb seguretat tant els procediments habituals com les situacions més complexes», explica Manuel Vicente Granell, codirector del màster, professor del Departament de Cirurgia de la Universitat de València i cap de secció d'Anestesiologia de l'Hospital General Universitari de València.

Entre els continguts del programa destaquen l'avaluació i l'abordatge de la via aèria difícil mitjançant valoració clínica, radiològica i ecogràfica; les tècniques d'intubació amb laringoscopi directe, videolaringoscopi i fibrobroncoscopi; l'ús de dispositius supraglòtics; així com les tècniques avançades de ventilació i suport respiratori.
El màster aborda a més escenaris clínics específics com la cirurgia de cap i coll, la cirurgia toràcica, l'atenció extrahospitalària, l'obesitat, l'embaràs o el maneig de la via aèria pediàtrica, proporcionant una visió multidisciplinària adaptada a les necessitats actuals de la pràctica assistencial.
La direcció acadèmica del títol està integrada per Manuel Vicente Granell, Enrique Zapater i Rafael Badenes, professors del Departament de Cirurgia de la Universitat de València i responsables de servei a l'Hospital General Universitari de València i l'Hospital Clínic Universitari de València. L'equip docent reuneix especialistes de reconegut prestigi procedents de diferents universitats i centres hospitalaris.
Com a novetat en aquesta tercera edició, l'alumnat podrà participar, de manera opcional i sense cost addicional, en una estada formativa presencial com a observador en un dels principals hospitals de València, complementada amb activitats de simulació clínica.
Més informació: Màster de Formació Permanent en Maneig de Via Aèria Bàsica i Especialitzada. Cirurgia sobre Via Aèria i Tòrax. Tècniques de Suport Específiques







