Ús de fitxers
De la mateixa manera que podemm
esciure coses a la pantalla i llegir números del teclat podem
fer-ho sobre un fitxer que estiga al nostre disc dur o disquet. Per a
fer-ho utilitzarem funcions semblants a printf
i scanf.
La forma en la qual utilitzarem els fitxers és:
1.- Obrir el fitxer per a llegir o escriure
2.- Llegir o escriure dades
3.- Tancar el fitxer
Bàsicament, el procés és semblant al que
s'utilitza per a llegir un llibre
En C els fitxers es gestionen mitjançant variables de tipus
FILE. Tot seguit teniu una "recepta" per a utilitzar fitxers.
#include<stdio.h>
#include<stdlib.h>
int main()
{
FILE
*f;
int x;
f=fopen("toni.txt","r+");
// per a llegir
fscanf(f,"%d",&x);
fclose(f);
}
#include<stdio.h>
#include<stdlib.h>
int main()
{
FILE
*f;
int
x=10;
f=fopen("toni.txt","w+");
// per a llegir
fprintf(f,"%d",x);
fclose(f);
}
Les funcions fscanf i fprintf són iguals a printf i scanf, sols
que hem d'inficar el fitxer on s'ha de llegir o escriure, (f als
exemples anteriors)
El fitxer (toni.txt als exemples) deu existir a la mateixa
carpeta del disc dur on es trobe el nostre programa
En el cas que s'obriga un fitxer pe a escriure s'esborra el fitxer, si
existia i es crea un nou buit.
Mireu per exemple el fitxer
suma_vecf.c.
Bibliografia