Logo de la Universitat de València Logo del portal

Estudi: "Les polítiques públiques en el foment de les empreses del Bé Comú en Espanya" realitzat per Antonia Sajardo, professora Titular del Departament d'Economia Aplicada de la Universitat de València

  • 23 de gener de 2018

Aquest treball es centra en l’anàlisi del model econòmic alternatiu: l’Economia del Bé Comú, amb l’objectiu d’identificar i valorar les potencials polítiques, mesures i instruments públics d’aplicació per al foment i la promoció d’empreses que segueixen el citat model econòmic.

El treball es divideix en tres parts, una primera on es fa una caracterització i anàlisis de les Empreses del Bé Comú (EsBC) amb la finalitat d’obtenir el nexe comú amb el model econòmic de l’EBC junt a les aportacions de l’Economia Social i l’Economia Solidària, entre altres. En la segona part, s’analitzen els arguments principals que estableixen la intervenció pública en favor de les EsBC. Per a finalitzar, la tercera part presenta i analitza les diferents mesures de política pública amb una proposta concreta per al foment i promoció de les EsBC a l’Estat Espanyol.

ÍNDEX:

0. Introducció

Part 1: Marc conceptual de l'Economia del Bé Comú i de les Empreses del Bé Comú.

1.1. L'Economia del Bé Comú: cap a una acotació conceptual.

1.2. Economia del Bé Comú, Economia Social, Economia Solidària i Economia Descalça: un substrat comú.

PART 2. Les empreses del Bé Comú com a objecte d'actuació pública.

2.1. L'Economia del Bé Comú en el sistema econòmic i social.

2.2. Raons justificatives de foment de l'Economia del Bé Comú per part del Sector Públic: Les empreses del Bé Comú en la consecució d'objectius d'interès general.

2.3. Els models de relació entre l'Estat i l'Economia del Bé Comú.

PART 3. Polítiques de promoció i foment de les empreses del Bé Comú.

3.1. Sobre les Polítiques Públiques cap al sector privat: un breu context introductori.

3.2. El disseny de Polítiques públiques cap a l'Economia Social: un marc de referència.

3.3. Polítiques de promoció i foment de les Empreses del Bé Comú.

3.4. Polítiques de foment de l'Economia Social: lliçons des de l'avançada.

 

 

 
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies