Logo de la Universitat de València Logo del portal

  • Publicacions

"Responsabilidad Social y Ética Empresarial en las entidades bancarias" Dirs. Joan Ramon Sanchis Palacio i Vanessa Campos Climent

Comprar llibre

Al mes d’Octubre es va publicar el llibre titulat "Responsabilitat Social i Ètica Empresarial a les entitats bancàries" dirigit per Joan Ramon Sanchis Palacio, Catedràtic d'Organització d'Empreses de la Universitat de València i Director de la Càtedra EBC i Vanessa Campos Climent, Professora del Departament de Direcció d'Empreses de la Universitat de València. 

 

27 de d’octubre de 2017

Aquest llibre es el primer número corresponent a una nova Col·lecció de llibres anomenada "Economia del Bé Comú", que seran editats per Publicacions de la Universitat de València PUB. Els continguts del llibre corresponen a les diferents ponències que han estat presentades en les dues edicions celebrades fins a la data (2015 i 2016) de les Jornades de "RSE a entitats financeres" patrocinades per la Conselleria d'Economia, Emprenedoria i Cooperativisme de la Generalitat Valenciana i la Facultat d'Economia. El llibre es va presentar a les III Jornades de Responsabilitat Social i Economia del Bé Comú en Entitats Bancaries de la mà de Vanessa Campos Climent, directora del llibre.

El comportament de la banca a Espanya és sens dubte un dels temes més destacats i controvertits en l'actualitat des del punt de vista polític, econòmic i social. La crisi financera de 2008 i els escàndols de les participacions preferents i les targetes black de Bankia i altres abusos financers succeïts durant els últims deu anys, tenen un fort impacte mediàtic en la societat espanyola. Davant d'aquests comportaments, els cuitadans exigeixen un canvi en l'actitud de les entitats bancàries i un major compromís ètic i social mentre la reputació dels bancs segueix una tendència descendent, el que converteix a la responsabilitat social i l'ètica empresarial en un tema candent i de gran actualitat. 

El llibre analitza totes aquestes males pràctiques bancàries, a més de propostes concretes des de l'Economia del Bé Comú. S'estructura en sis capítols direfentes i inclou un pròleg escrit pel director general d'Economia, Emprenedoria i Cooperativisme de la Generalitat Valenciana, D.Francisco Álvarez Molina, persona que representa el principal referent de l'Economia del Bé Comú a Espanya i que ha demostrat el seu compromís social i ètic des de l'àmbit de les finances.

ÍNDEX:

  1. La responsabilitat social en el negoci bancari. Una mirada cap a la inclusió financera de qualitat Marta de la Cuesta Golzález

  2. Cultura i responsabilitat social de la banca Fernando Zunzunegui

  3. L'imatge de la banca: en clau de responsabilitat Pau A. Monserrat Valentí

  4. L'interès bancari i l'interès general Jordi Griera i Roig

  5. Com mesurar la responsabilitat social de les entitats bancàries:

    1. L’enfoc de l’Economia del Bé Comú Alfonso Ribarroca
    2. B corp: la responsabilitat civil de les empreses
      Leonardo Gutson
    3. ASUFIN: La força dels consumidors organitzats en xarxa Patricia Suárez Ramírez
    4. Els fraus fiscals poden perjudicar a la salut Maria Victoria Zunzinegui
    5. El model de responsabilitat social corporativa de Caixa Popular Francesc Alòs
  6. Conclusions: més enllà de la responsabilitat social en banca Joan Ramon Sanchis i Vanessa Campos
Etiquetes
 
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies