Logo de la Universitat de València Logo Càtedra d'Empresa Familiar Logo del portal

Observatorio GECE

El Observatori de Govern, Estratègia i Competitivitat de l'Empresa és fruit de la col·laboració entre Bankia i l'Ivie. Naix amb l'objectiu de conèixer l'estat i l'evolució de la competitivitat de les empreses de la Comunitat Valenciana i Espanya, identificar els factors i causes internes que contribueixen a la seua millora i, finalment, estudiar de manera dinàmica l'efecte sobre la competitivitat dels canvis en les característiques empresarials, les estratègies adoptades i l'evolució dels òrgans de govern i lideratge.

L'anàlisi de la competitivitat empresarial que va a realitzar el Observatori GECE s'alimenta de la informació dipositada en el Registre Mercantil i també de dades proporcionades per les pròpies empreses a través de la participació en un panell denominat 4 CIRCLES. La participació en el panell permet a les empreses tenir accés a informes i diagnòstics personalitzats, amb major nivell de detall, que els permetran abordar processos de reflexió estratègica a partir d'informació objectiva i rigorosa, i obtenir recomanacions o orientacions per part de l'equip de recerca de l'Observatori.

La participació en el panell implica per a les empreses proporcionar informació qualitativa mitjançant la resposta de qüestionaris breus cada any sobre temàtiques de govern corporatiu, estructura de propietat, relacions família-empresa (en el cas de les EF), i enfocament estratègic i d'analitzar de manera sistemàtica la competitivitat de les empreses i els factors interns que poden contribuir a la seua millora.

La participació en el panell d'empreses de el Observatori GECE es formalitza completant la següent fitxa d'inscripció.

Consulte les publicacions de l'Observatori GECE:

• Clau 06/2020: Més de l'30% de les empreses familiars valencianes en 4 sectors de serveis assoleixen nivells excel·lents de competitivitat
  • Informe 05/2020: Competitivitat empresarial: anàlisi geogràfica i sectorial.
  • Clau 05/2020: Les empreses familiars valencianes més competitives destaquen per la seva elevada contribució relativa a l'ocupació, però es mantenen com les que més opten per sistemes de govern personalistes.
  • Informe 04/2019: Evolució de la competitivitat de les empreses valencianes: tendències i factors associats.
  • Clau 04/2019: Creix 1,8 punts el percentatge d'empreses familiars valencianes que aconsegueixen situar-se entre les més competitives d'Espanya.
  • Informe 03/2019: L'activitat internacional de les empreses valencianes i la seua relació amb la competitivitat
  • Clau 03/2019: Les empreses valencianes més longeves són les més actives en exportació, situant-se 16 punts per sobre dels seus equivalents a nivell nacional
  • Informe 02/2019: Estructura de propietat i sistemes de govern de les empreses valencianes: Caracterització i relació amb la competitivitat
  • Clau 02/2019: L'ús de consell d'administració en les empreses familiars més competitives és 14,5 punts més alt que en les de menor competitivitat
  • Informe 01/2018:Examen de l'estat de la competitivdiad de les empreses de la Comunitat València.
  • Clau 01/2018: Les empreses de major grandària i les de sectors més intensius en tecnologia aconsegueixen millors nivells de competitivitat.

Consulte la presentació de l'Observatori ací

Per a més informació: info@observatoriogece.es