Logo de la Universitat de València Logo Càtedra d'Empresa Familiar Logo del portal

Obertura de el Curs d'Empresa Familiar: Aspectes clau per a la seva competitivitat i perdurabilitat

• 10 de febrer de 2020

El divendres 7 de Febrer tingué lloc la sessió d'obertura de la XII Curs d'Empresa Familiar: Aspectes clau per a la seva competitivitat i perdurabilitat, a la Sala Sánchez Ayuso de la Facultat d'Economia. La sessió va comptar amb la presentació Fidel Major (Bankia), Alejandro Escribá (CEFUV) i amb la ponència a càrrec de Francisco Vallejo (Conseller Delegat de Pintures Isaval).

La sessió va començar amb la ponència focalitzada a 'La família propietària i els seus rols en la direcció i el govern de l'empresa'. Durant la mateixa Francisco Vallejo va destacar els orígens humils i desafiaments que van haver d'afrontar els fundadors de Pintures Isaval (el seu pare i els seus oncles) i com aquests van contribuir a formar i desenvolupar uns valors que, encara avui, formen part de l'empresa.

Posteriorment va tractar el seu aterratge a l'empresa, el qual es produeix en un període complex de la mateixa, i com es va dur a terme el primer canvi generacional dins de la gestió de Pintures Isaval. En un recorregut posterior va tractar l'impacte de la crisi de 2008 (o les conseqüències de la caiguda de la construcció), les estratègies que es van seguir per a superar-lo, com és el present i futur de l'empresa, així com unes pinzellades sobre la seva presència internacional .

En darrer lloc, Francisco va voler destacar les "Fortaleses i Trampes" que afecten a l'Empresa Familiar. Entre les fortaleses comentar: Unió, Confiança, Compromís, Valors o la indissolubilitat de la unió família-empresa i la més important de totes, el Llegat. Pel que fa a les trampes va subratllar els conflictes entre propietat i direcció, interessos familiars i empresarials o la manca de planificació de la successió.

A continuació els assistents a el curs van tenir la possibilitat de gaudir d'un 'Coffee Break' al Hall de la Facultat d'Economia abans de continuar amb la sessió.

Seguidament, Alejandro Escribá va desenvolupar la primera sessió acadèmica centrada en l' Introducció a l'Empresa Familiar. La sessió va estar oberta a la participació dels assistents, que van poder transmetre els seus dubtes, motivacions i idees. Durant la sessió es van presentar els conceptes d' Empresa Familiar, es va destacar la seva importància actual i el seu valor diferencial. La sessió va concloure amb un debat sobre els rols i funcions dels 4 Agents (Família, Propietat, Govern i Direcció) en l'Empresa Familiar.

El curs continuarà aquest divendres 14 de febrer, on la professora de la UV Pilar González tractarà sobre "Gestió de Conflictes en l'Empresa Familiar".

Imatges: